2021-07-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Har också funderat på det där. Jag läste en gång något om franska revolutionen, där det ju halshöggs folk i mängder.
Någon hade en teori om att huvudet är "vid liv" ett litet tag efter det kapats och är vid medvetande.
Det är ju av naturliga skäl svårt att bevisa den teorin...

Skillnaden här är ju huvudet krossas som melon på bråkdelen av en sekund, inte ens chans att någon hinner känna något vid en direktträff rakt på av ett tåg.
Citera
2021-07-10, 23:09
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmofest
Jag vet inte om detta är sant men jag såg detta inlägg på Instagram.😥] https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/?utm_medium=copy_link

I sådana fall så förklarar det allt

RSK på facebook postade ett inlägg som de senare fick ta bort pga hot. Var förmodligen idioten till pappan som låg bakom det.

Om det nu stämmer att pappan misshandlade sin familj, förtjänar han att bli uthängd med namn, plats, person nr, hela skiten. Hoppas han får stryk så han aldrig mer kan resa sig. Jävla fitta till fegis får man leta efter.
Citera
2021-07-10, 23:10
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Jag vet inte om detta är sant men jag såg detta inlägg på Instagram.😥] https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/?utm_medium=copy_link

Detta har tagits upp flertalewt gånger i tråden. Även om det är sant att den här snubben har misshandlat både henne och barnen så är det ingen ursäkt för vad hon har gjort. Om man är så deprimerad och uppgiven.. ja, varför inte lämna över barnen till socialen eller till någon släkting och sen ta sitt eget liv? Men att mörda sina egna barn. Jävla avskyvärt. Och folk tycker synd om henne. Kan helt enkelt inte begripa detta.

Sedan att hon bestämmde sig för just för detta sättet är också otroligt egoistiskt. Varför ska den stakars lokföraren behöva få sitt liv förstört för att hon hade en dålig relation? För den delen är alla som tar sina liv på det här sättet otroligt egoistiska. Gå ut i skogen och häng dig för helvete.

Om det är någon som man skall tycka synd om så är det barnen, lokföraren och alla blåljus personal som får jobbet att identifera och städa upp skiten...
Senast redigerad av DaNeShady 2021-07-10 kl. 23:14.
Citera
2021-07-10, 23:10
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Lite konstig fråga men hinner man känna något när man blir träffad innan man slits i stycken?

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Du dör ögonblickligen.

Man tappar i princip medvetandet ögonblickligen i krocken av den stora kraften i farten på 180 km/h. Flera personer som stått upp när de träffats av tåg har kastats åt sidan med tämligen intakta kroppar eftersom loket sticker ut och träffar nedtill på kroppen först. Dock med söndersmulade benfrakturer och inre organ och döda.
Däremot går kroppen naturligtvis söder i delar om man inte ”bara” blir påkörd av tåget utan de facto överkörd. Ligger man eller sitter hukad på spåret blir man antagligen överkörd, står man upp kan man vid krocken kastas åt sidan.
Citera
2021-07-10, 23:12
Medlem
Citat:

Ungefär samma som det stod i inlägget på Facebook.
Alla verkar tycka det är så självklart att hon ställde sig på spåret med barnen.
”Ja men det är klart, han slog ju henne”
Men allting kanske skulle bli mycket bättre inom bara någon enstaka månad, år eller mindre.
De separerade väl inte för så längesedan eller?

Jag undrar varför det inte finns mängder av bevis efter så lång misshandel att det kan användas för att få kontaktförbud eller en anmälan om grov kvinnofridskränkning och fridskränkning?

Poängterar att jag förstår att hon var helt förstörd och allting kändes hopplöst och fruktansvärt när hon inte fick någon hjälp men jag har ändå många frågor och funderingar.

I inlägget står också att hon blev misshandlad så att hon drog sig från omvärlden och blev psykiskt instabil. Så hon kanske var i en djup depression av situationen ändå?
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-07-10 kl. 23:14.
Citera
2021-07-10, 23:14
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Man tappar i princip medvetandet ögonblickligen i krocken av den stora kraften i farten på 180 km/h. Flera personer som stått upp när de träffats av tåg har kastats åt sidan med tämligen intakta kroppar eftersom loket sticker ut och träffar nedtill på kroppen först. Dock med söndersmulade benfrakturer och inre organ och döda.
Däremot går kroppen naturligtvis söder i delar om man inte ”bara” blir påkörd av tåget utan de facto överkörd. Ligger man eller sitter hukad på spåret blir man antagligen överkörd, står man upp kan man vid krocken kastas åt sidan.

Fast står du upp och blir träffad av ett tåg som kommer i 150-180 km/h så lär du träffas direkt i skallen och bli medvetslös. Pang direkt i huvudet. Nacken går av exempelvis. Resten kan du räkna ut vad som händer. Kroppen blir köttfärs etc.
Senast redigerad av Degpojk 2021-07-10 kl. 23:17.
Citera
2021-07-10, 23:15
Medlem
Bland dom första inläggen jag gör men blir på riktigt mörkrädd hur man kan frånta det denna mamman gjort genom att ställa sig på spåret med sina barn, enligt rykten även med ögonbindlar vilket tyder på att hon ändå varit fullt medveten om den ångest hon utsätter sina barn för i denna makabra situation.

All denna psykiska terror/misshandel som sägs att hon ska ha levt i samt även att barnen varit utsatta ifrågasätter jag lite då iaf ena barnet borde ha gått på förskola ett tag samt haft gemensamma vänner och barn visar /talar mer än vad vi föräldrar tror. Jag har jobbat inom förskola skola i över 15 år och ja man ser när barn inte har det bra hemma oavsett vilken miljö dom kommer ifrån. Man ser om det är mamma/pappa vecka om det inte stämmer hos ngn av föräldern mm så om denna misshandel har pågått som många säger så borde detta funnits mer dokumenterat .

Oavsett så känner jag ändå en sån stor avsky för denna mamman som tog dom två som hon ansåg älskade mest och gav dom detta avskyvärda avslut på sina korta liv och jag kan inte se några som helst förmildrande omständigheter för detta makabra brott som hon gjort och jag lider med hennes närmaste men även pappan och hans närmaste som tragiskt tappat två små barn som var helt oskyldiga i denna tvist mellan dom 2 som skulle vara deras tryggaste punkt 😔
Citera
2021-07-10, 23:16
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Kastas åt sidan? Snarare gå i tusen bitar..
Citera
2021-07-10, 23:16
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilu77
Bland dom första inläggen jag gör men blir på riktigt mörkrädd hur man kan frånta det denna mamman gjort genom att ställa sig på spåret med sina barn, enligt rykten även med ögonbindlar vilket tyder på att hon ändå varit fullt medveten om den ångest hon utsätter sina barn för i denna makabra situation.

All denna psykiska terror/misshandel som sägs att hon ska ha levt i samt även att barnen varit utsatta ifrågasätter jag lite då iaf ena barnet borde ha gått på förskola ett tag samt haft gemensamma vänner och barn visar /talar mer än vad vi föräldrar tror. Jag har jobbat inom förskola skola i över 15 år och ja man ser när barn inte har det bra hemma oavsett vilken miljö dom kommer ifrån. Man ser om det är mamma/pappa vecka om det inte stämmer hos ngn av föräldern mm så om denna misshandel har pågått som många säger så borde detta funnits mer dokumenterat .

Oavsett så känner jag ändå en sån stor avsky för denna mamman som tog dom två som hon ansåg älskade mest och gav dom detta avskyvärda avslut på sina korta liv och jag kan inte se några som helst förmildrande omständigheter för detta makabra brott som hon gjort och jag lider med hennes närmaste men även pappan och hans närmaste som tragiskt tappat två små barn som var helt oskyldiga i denna tvist mellan dom 2 som skulle vara deras tryggaste punkt 😔

Alla de som skyddar mamman och tycker hon gjorde rätt är ett hot mot samhället. Idioter hela högen. Ingenting rättfärdigar att man tar med sig sina barn i sin egen död.
Citera
2021-07-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
En liten fundering, om du står uppe i fd world trade center, tar ditt barn i handen och hoppar för att undkomma elden, är man per automatik en mördare då?
Tänker att pappan i detta fall kan symbolisera elden, hon hoppar framför tåget med barnen för att undkomma

Precis min tanke! Istället för att pinas till döds.
Citera
2021-07-10, 23:30
Medlem
NewHopes avatar
Bra inlägg! Staten som inte skyddar de svaga och stödjer de våldsamma är en riktig mördare här. Fortfarande tänker på Esmeralda…
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Vad hon upplevt eller inte, kommer aldrig att hänföras tråden. Om hon gått så långt i sitt sinne att avsluta allt inkl. barnen Måste det berott på något allvarligt. Jag står på hennes sida även om det gör fruktansvärt ont. Hoppas de har det bättre nu! Frid vare med dem! Och skit till alla andra som orsakade detta!
Senast redigerad av NewHope 2021-07-10 kl. 23:35.
Citera
2021-07-10, 23:31
Medlem
Det ter sig för mig utifrån som om kvinnans (och barnens) familj/släkt är tämligen eniga om att drivkraften var våld i nära relation/hemmet. Detta utifrån uppdateringar på Facebook.

Utifrån det jag betraktar av egen livserfarenhet så förekommer våld i avsevärt högre grad än antalet fällande domar. Vet två omgivningsfall där uttalat våld och än mer uttalade hot definitivt förekommit under många år, men där ingen av männen blivit dömda för någonting alls. Pga bristande bevisföring. De är inte mindre svin för det....
Lena Olin flydde ju till en annan världsdel pga våld och hot. Samhället gav inte tillräckligt skydd. Josefin Nilsson traumatiserade för livet av samma skäl (och samme man). Inte tillräckligt skydd där heller, och alltihop slutade i suicid.

Vad ter sig mest troligt, att kvinnan helt utan annan anledning än akut psykos begått denna handling, eller att det som rykten och uttalanden säger har föregåtts av flera år av våld och hot?
Ingen här vet någonting, men vem bär största skulden för skeendet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in