2021-07-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tack.
Jag ljuger inte.
Jag kan tolka fel, men jag vet vilka dokument jag läst och tagit del av.

Mitt svar var till Rosamund som anklagade mig för osanningar (har nu bett om ursäkt för det, vilket jag accepterade)

Svarar du mig för att Rosa indikerade att du med skulle farit med osanna uppgifter?
Senast redigerad av Ulanna 2021-07-10 kl. 15:52.
Citera
2021-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Så vitt jag har uppfattat dig så har du tankar kring att JG (SD:s kamrat) på ett eller annat sätt var SD:s medbrottsling, hur tänker du kring detta ?

Jag har tidigare berättat i L*na Wesstr*m-tråden och även ställt frågor till andra trådmedlemmar gällande om vad SD lånade av sin kamrat JG under den aktuella mordkvällen, det vill säga, Måndagen den 14 Maj 2018 då SD gjorde sitt trappinspektionsbesök hos JG.

Enligt ovan skrivet kan du redan nu exkludera ett lån av ett mordvapen [tillhygge] av JG, det handlar om någonting helt annat vilket jag återkommer till senare framåt.

Om jag nu har fattat dig helt korrekt så är du själv helt övertygad om att HD var grundorsaken till att L*na Wesstr*m blev bragt om livet, skulle du kunna tänka dig att vara vänlig och utveckla detta lite närmare ?

Mvh/JM.
Jag anser att det är HD som tvingat fram mordet på Lena, sedan blev det så att Stefan valde att följa henne i döden, av orsaker som handlar om att skydda grundfamiljen A*elsson.
Vad JG har haft för sig kan man sia om. Han reagerade kraftfullt när han i tingsrätten missförstod åklagarens fråga om Stefans sömnvanor. "Nej! Jag har aldrig sovit med Stefan!"
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det gått hett till mellan SD och JG.
JG verkar vara en mycket ängslig man, som såg upp till och trånade efter Stefans uppmärksamhet.
Vad var det som fick honom att invänta att husets inte var avspärrat, för att i mörkret smyga in och låna betongblandaren och mutterknackaren, lånade någon datorsticka, bajsade mm men han hade inte koll på om däcken han skulle byta fanns hos Stefan eller vid sitt eget lantställe.
Jag tror han och sambon har ett öppet förhållande, han behöver inte fråga om lov att geocacha, precis som hon kan åka på solsemester med kompisar utan att fråga om lov.
Fråga om lov känns konstigt, men man har väl normalt en dialog med varandra? Är de ett kärlekspar eller endast två kompisar som bor tillsammans?
Citera
2021-07-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Mitt svar var till Rosamund, så hjälp mig förstå varför du svarar på det. :-)
Sorry, jag svarade Rosamund, trodde jag
Citera
2021-07-10, 15:54
Medlem
Citat:
Sorry, jag svarade Rosamund, trodde jag

Jag har redigerat mitt svar till dig.

Vet du om hävningsbeslutet på Hax finns att hitta i denna enorma tråd?
Citera
2021-07-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det stämmer inte. HD har varit skäligen misstänkt. Åklagaren släppte henne för att misstankarna ALDRIG nådde upp till sannolika skäl. Var finns den dokumentationen? Det är nog fler än jag som vill se den.

Tänk att ni fortfarande försöker smyga in lögner i tråden om HD. Det är ingen som säger emot heller märker jag trots att fler måste veta om att det är lögner.
Jag ljuger inte alls.
Jag vet vad jag hört och läst. Innehar dokumentation, även deltagit under förhandlingar.
Jag behöver inte ljuga.
Du kanske behöver öppna ögonen och släppa glorifierandet av HD
Citera
2021-07-10, 15:57
Medlem
Citat:
Mitt svar var till Rosamund som anklagade mig för osanningar (har nu bett om ursäkt för det, vilket jag accepterade)

Svarar du mig för att Rosa indikerade att du med skulle farit med osanna uppgifter?
Jaa, precis. Jag svarade på hennes inlägg
Citera
2021-07-10, 15:58
Medlem
Citat:

Tror inte jag sett det i tråden. Ska leta bland mina akter..
Citera
2021-07-10, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag vet inte om du menar själv hävningsbeslutet, men i A 155 finns HDs beslut om häktning och hävande av häktningen i A 155/154

Det finns en rättelse där man på sid 156 skriver att beslutsfattare är Åsa Hiding (och ej AS).

Annars förmodar jag att allt är sekretessbelagt då HD blev avskriven.
Citera
2021-07-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ja, Åkl citerades ju i media att hon ansåg det fanns Sannolika skäl på Hax, men det höll inte för fortsatt häktning enl TR. Först i december deklarerade åkl att Hax var avskriven fortsatt misstanke.

Sicken jävsoppa. Helt sjukt många misstag i inledning, under och efter (inte hämta in Steffe innan dom).

Vad tycker de själva om sin jävsituation? Har misstag skett för att de inte kunde tro att vänner kan vara mördare? Vad har de att säga om de anmärkningsvärda misstagen? Kommer vi få ta del av en offentlig summering av internutredning där de ansvariga jäviga fått förklara orsaker till att allvarliga misstag skett?

Det är sjukt många jäviga - Chefen för tekniska roteln/dykare/geokompis/, IT-forensikern/dykaren/geokompis, analytikern/medlyssnaren, förhörsledare/utredningsledare/geocachare och ett par domare med kopplingar till svärfar/pappa SOA o hans fru.

Domare med kopplingar till SOA och BA? Polisen AnSt. vet jag men domare också?
Citera
2021-07-10, 18:24
Medlem
Citat:
De höll nog avstånd till varandra.
Det var Soa som kontaktade Stefans föräldrar om häktningen mm
Hade han inte gjort det, hade de fortsatt sin stilla lunk..
man hör även Maggan i filmen nämna Martins namn, så han kanske var med under fikat.
Dynamiken är så skev.
Jag har sökt efter bröllopsfoton, mm gällande Stefan och HD.
Jag hittar ingenting.
Lena skulle enligt uppgift sjungit för brudparet.
Någon som vet mer?

Finns så himla många filmiska scener i denna mord och suicidhistoria.

Hoppas LWs barn kommer vara vakna och stenhårda med att inte lämna ut material till dokumentärfilmare och manusförfattare till ev. spelfilm.
Iaf inte utan att ta REJÄLT betalt.

Om ni läser här NW eller UW så ta kontakt med jurist redan nu för att se vilka rättigheter barnen har gällande sin mammas tragiska historia och ev. dokumentärer om och filmatiseringar av den.
Säkert folk som filar på filmmanus i detta nu.

Citera
2021-07-10, 18:51
Medlem
Citat:
Jag anser att det är HD som tvingat fram mordet på Lena, sedan blev det så att Stefan valde att följa henne i döden, av orsaker som handlar om att skydda grundfamiljen A*elsson.
Vad JG har haft för sig kan man sia om. Han reagerade kraftfullt när han i tingsrätten missförstod åklagarens fråga om Stefans sömnvanor. "Nej! Jag har aldrig sovit med Stefan!"
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det gått hett till mellan SD och JG.
JG verkar vara en mycket ängslig man, som såg upp till och trånade efter Stefans uppmärksamhet.
Vad var det som fick honom att invänta att husets inte var avspärrat, för att i mörkret smyga in och låna betongblandaren och mutterknackaren, lånade någon datorsticka, bajsade mm men han hade inte koll på om däcken han skulle byta fanns hos Stefan eller vid sitt eget lantställe.
Jag tror han och sambon har ett öppet förhållande, han behöver inte fråga om lov att geocacha, precis som hon kan åka på solsemester med kompisar utan att fråga om lov.
Fråga om lov känns konstigt, men man har väl normalt en dialog med varandra? Är de ett kärlekspar eller endast två kompisar som bor tillsammans?

Angående JG och att han skulle vara ängslig.
En anhörig till mig och hens sambo kände JG för ganska många år sedan.
De uppfattade honom inte alls som ängslig utan som social, mycket trevlig, allmänbildad och rolig.

Skämtade mycket.
Mer en man med ögon för stiliga damer än för stiliga herrar (men ev. bisexualitet kan ju iof ha varit/ vara tabu för kristne JG).

En man som har lätt att träffa nya vänner. Alltså ingen som har bara en bästa vän som han sitter klistrad på.

Hans ängslighet som märks både i förhör och i kontakten med SD och HD kanske handlar om att han är ängslig FÖR någonting.
Inte att han är ängslig som person.

Frågan är vad han ängslas för. De raderade konversationerna och den långa lojaliteten med SD pekar ju på att det är något som är känsligt.

Att det skulle handla om vanligt grabbigt "locker room talk" som JG påstår låter tveksamt.

Något mer delikat som har de skrivit om som JG (och SD) inte ville skulle komma ut snarare.

JGs servila lojalitet och närmast fjäskighet mot den allt mer uppenbart skyldige SD antyder att det kan handla om en hållhake. Att JG skulle vara den som har mest att förlora på att det kommer ut.

Hmm...
Citera
2021-07-10, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Finns så himla många filmiska scener i denna mord och suicidhistoria.

Hoppas LWs barn kommer vara vakna och stenhårda med att inte lämna ut material till dokumentärfilmare och manusförfattare till ev. spelfilm.
Iaf inte utan att ta REJÄLT betalt.

Om ni läser här NW eller UW så ta kontakt med jurist redan nu för att se vilka rättigheter barnen har gällande sin mammas tragiska historia och ev. dokumentärer om och filmatiseringar av den.
Säkert folk som filar på filmmanus i detta nu.

Jamen, jättebra att du påpekar detta!!!!

Särskilt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in