Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Jag anser att det är HD som tvingat fram mordet på Lena, sedan blev det så att Stefan valde att följa henne i döden, av orsaker som handlar om att skydda grundfamiljen A*elsson.
Vad JG har haft för sig kan man sia om. Han reagerade kraftfullt när han i tingsrätten missförstod åklagarens fråga om Stefans sömnvanor. "Nej! Jag har aldrig sovit med Stefan!"
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det gått hett till mellan SD och JG.
JG verkar vara en mycket ängslig man, som såg upp till och trånade efter Stefans uppmärksamhet.
Vad var det som fick honom att invänta att husets inte var avspärrat, för att i mörkret smyga in och låna betongblandaren och mutterknackaren, lånade någon datorsticka, bajsade mm men han hade inte koll på om däcken han skulle byta fanns hos Stefan eller vid sitt eget lantställe.
Jag tror han och sambon har ett öppet förhållande, han behöver inte fråga om lov att geocacha, precis som hon kan åka på solsemester med kompisar utan att fråga om lov.
Fråga om lov känns konstigt, men man har väl normalt en dialog med varandra? Är de ett kärlekspar eller endast två kompisar som bor tillsammans?
Angående JG och att han skulle vara ängslig.
En anhörig till mig och hens sambo kände JG för ganska många år sedan.
De uppfattade honom inte alls som ängslig utan som social, mycket trevlig, allmänbildad och rolig.
Skämtade mycket.
Mer en man med ögon för stiliga damer än för stiliga herrar (men ev. bisexualitet kan ju iof ha varit/ vara tabu för kristne JG).
En man som har lätt att träffa nya vänner. Alltså ingen som har bara en bästa vän som han sitter klistrad på.
Hans ängslighet som märks både i förhör och i kontakten med SD och HD kanske handlar om att han är ängslig FÖR någonting.
Inte att han är ängslig som person.
Frågan är vad han ängslas för. De raderade konversationerna och den långa lojaliteten med SD pekar ju på att det är något som är känsligt.
Att det skulle handla om vanligt grabbigt "locker room talk" som JG påstår låter tveksamt.
Något mer delikat som har de skrivit om som JG (och SD) inte ville skulle komma ut snarare.
JGs servila lojalitet och närmast fjäskighet mot den allt mer uppenbart skyldige SD antyder att det kan handla om en hållhake. Att JG skulle vara den som har mest att förlora på att det kommer ut.
Hmm...