2021-07-10, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har utan kvalifikationer, utan erfarenhet och utan pcl-r skrivit många ggr att SD är en psykopat.
Inte mig emot.

Jag inbillar mig heller inte att man ser allt på en film.
Jag diskuterar nte svårighet att diagnostisera varken AST eller psykopati, det begriper vem som helst.

Nu frågar jag om du reagerar på hans dampiga beteende som du mycket väl kan se är total brist i hur man beter sig. Hur man interagerar socialt. Han är överallt i lägenheten och ser ut som om han vore max 12 år.
Men han ser inte ut som en slipad psykopat om du samtidigt åberopar manipulation, som slugt anpassar sig.
Men tack för svar.

Varför envisas du med att kräva ett svar från mig?
Du kör med dina förkortningar hit och dit, "utan pcl-r".

Det är helt meningslöst att diskutera med dig, då du till varje pris måste få rätt, veta mest och vara den som har hittat uppgifter .

Jag är inte ute efter att ha mest rätt.

Nog för mig i den här diskussionen.
Citera
2021-07-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte..men det ska väl ske inom 5 veckor? Han har varit död i 6 veckor nu. .

Det är ju ingen lag på att det måste vara en ceremoni. Är kroppen inte kremerad måste den dock ner i jorden inom en månad.

Kremeras kroppen kan man vänta ett år med urnsättningen vill jag minnas.
Citera
2021-07-10, 14:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hmmm, ja ok.
Jag tänker att HD sakta ville fasa ut SD ur sitt liv pga rädsla. Att hon inte VÅGADE klippa rakt av.
Tydligen började SD snabbt förfalla då han bodde ensam. HD trummade då ihop ett gäng som städade huset åt honom. Då skulle också eventuella spår försvinna, men den som skötte städningen (HD) missade (eller medvetet missade) blodet på tvättmaskinen.

Kanske det.
Så är det ju för många, och efter mordet på Lena kanske HD fattade vad han var kapabel till?

Jag vet inte, som sagt. HD är mycket motsägelsefull för mig.

Hon kan vara lättad att hon äntligen är fri och att hon slipper leva under SDs ständiga kontroll. Även om han hade fått sitta av sit straff, har de ju barn ihop som för evigt sammnkopplar dom, även om barnen är vuxna.

Kan inte annat än säga att jag är mycket nyfiken på svaret.
Citera
2021-07-10, 14:51
Medlem
Citat:
Vet inte..men det ska väl ske inom 5 veckor? Han har varit död i 6 veckor nu. .

Gällande den tidigare avlidne St*fan Davidss*n.

Urnsättning [Kremation] och kistsättning av en avliden människa skall normalt äga rum senast efter fyra veckors gången tid.

Utöver ovan skrivet kan Skatteverket medgiva anstånd för senare gravsättning vilket sker om det finns ett särskilt skäl till sådan.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det är ingen fakta. Du hävdade att HD var misstänkt på sannolika skäl men att det var TR som inte förlängde häktningen. Var kommer den informationen ifrån?

Det var åklagaren som beslutade att misstankarna inte uppnådde sannolika och därför togs häktningsfrågan inte upp i TR.

Varför försöker du gång på gång få det att se ut som att det var TR som tvingade åklagaren att släppa HD?

Jag har inte alls gång på gång försökt få det se ut som att TR tvingat åkl släppa Hax. Det är DIN tolkning och den stämmer inte.

Jag ställde en fråga tidigare till en annan trådis om domare Ull* simpampen. Sen har du uppenbarligen gjort egna tolkningar av mina inlägg.

Jag har inte påstått att TR har tvingat åkl släppa Hax. När Hax var häktad indikerades i media att åkl menade det fanns Sannolika skäl även på Hax. Det rapporterades innan åkl beslutade om de skulle begära fortsatt häktning eller inte.

Åkl bedömer sen att de inte når upp till sannolika, men säger att Misstankarna kvarstår. Hax var Skäligen misstänkt för mord/delaķtighet alt skyddande av brottsling tills utredningen mot henne lades ner i mitten av dec -19.

Det någon annan trådis indikerade att Ull* simpampen signerat hävningsbeslutet och Misstankarna mot Hax avskrivits i samband med hävningen av häktningen. Stämmer den uppgiften är det anmärkningsvärt. Särskilt eftersom Ull* har personliga kopplingar till Hax. Därför skulle åtminstone jag vilja se hävningsbeslutet, så att man får se om den faktan stämmer.

Jag söker fakta, presenterar det jag hittar och du fortsätter anklaga mig för att fara med lögner och skapa trådsanningar. Not Fair
Senast redigerad av Ulanna 2021-07-10 kl. 15:02.
Citera
2021-07-10, 14:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det här är knepigt, måste jag säga...

Tror du ADHD kan vara en möjlig förklaring till det "dampiga" beteendet??
Bortsett från andra eventuella orsaker menar jag.

För jag håller med om att han inte är konstant kylig, eller var, i alla situationer.
Men han hade dock kyla och var kalkylerad med stor hänsynslöshet längs vägen...
Som vi har fått ta del av.

Och jag vet från forskningen att det finns misstankar om att en hel del adhd-diagnoser i fängelset
egentligen är psykopater alt kombo.
Vad jag förstår så forskar man mycket om detta, bland annat.
Sambandet, i många fall, är hursomhelst vedertaget, vad jag förstår.

Vid tid ska jag leta upp lite och länka mina källor.

Ytterligare en tanke jag fick kring den "dampliknande" situationen:

* Kan det inte vara så att S upplevde en enorm inre stress i den situationen?

Han är inte bekväm med sin egen familj, av någon anledning.
Går på nålar, likasom dom går på nålar med honom.
De har ett förflutet ihop som bara dom känner till.
Han har heller ingen möjlighet/verktyg att kanalisera ut den stressen
på annat sätt än han gör...

Han hamnar dessutom kanske i en position där han upplever han måste vara vaksam/försvarande utifrån H:s utsatthet gentemot hans familj/mor. Kanske det är svårast och väcker stress?
+ nybliven pappa, nya roller och krav/förväntningar som han inte heller riktigt kan greppa.

Det kanske helt enkelt är för mycket just där och då för honom att hantera...
Därav "dampen" som du kallar det.

* Det kan förklara varför deras kontakt är nästan obefintlig (senare om jag minns rätt).
Istället fann han "lugnet" o "tryggheten" hos H och hennes familj.

Kanske hans egna familj, eller mor, kände av denna utveckling och därav "pikade".
Eller så pikade hon redan tidigare.
Eller kritiserade "utomstående"
för att förstärka sin egen betydelse och maktposition?
Det kan finnas förklaringar till hans beteende som ligger i deras relation.

Kan också vara tvärtom, att hans familj inte längre pallar med hans stress.
Likväl stressande för honom som försöker visar sig på styva linan men är oförmögen att göra rätt.

Detta ovanstående är endast en snabb spekulation och fundering!
Citera
2021-07-10, 15:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har inte alls gång på gång försökt få det se ut som att TR tvingat åkl släppa Hax. Det är DIN tolkning och den stämmer inte.

Jag ställde en fråga tidigare till en annan trådis om domare Ull* simpampen. Sen har du uppenbarligen gjort egna tolkningar av mina inlägg.

Jag har inte påstått att TR har tvingat åkl släppa Hax. När Hax var häktad indikerades i media att åkl menade det fanns Sannolika skäl även på Hax. Det rapporterades innan åkl beslutade om de skulle begära fortsatt häktning eller inte.

Åkl bedömer sen att de inte når upp till sannolika, men säger att Misstankarna kvarstår. Hax vår Skäligen misstänkt för mord/delaķtighet alt skyddande av brottsling tills utredningen mot henne lades ner i mitten av dec -19.

Det någon annan trådis påstod sen att Ull* simpampen i beslut Misstankarna avskrivits i samband med hävningen av häktningen och stämmer Det är det anmärkningsvärt. Särskilt eftersom Ull* har personliga kopplingar till Hax. Därför skulle åtminstone jag vilja se hävningsbeslutet, så att man får se om den faktan stämmer.

Jag söker fakta, presenterar det jag hittar och du fortsätter anklaga mig för att fara med lögner och skapa trådsanningar. Not Fair

Ok jag ber om ursäkt för vad jag skrev ang. lögner.
Tänker bara på HD's och barnens psykiska mående. Jag läser och skriver i annan tragisk tråd numera där en mor i Hässleholm hoppat framför tåget med sina två barn. Psykisk ohälsa är farligt. Förlåt igen.
Citera
2021-07-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför skriver du inte vad du själv tror? Eller kanske rent av vet?

Så vitt jag har uppfattat dig så har du tankar kring att JG (SD:s kamrat) på ett eller annat sätt var SD:s medbrottsling, hur tänker du kring detta ?

Jag har tidigare berättat i L*na Wesstr*m-tråden och även ställt frågor till andra trådmedlemmar gällande om vad SD lånade av sin kamrat JG under den aktuella mordkvällen, det vill säga, Måndagen den 14 Maj 2018 då SD gjorde sitt trappinspektionsbesök hos JG.

Enligt ovan skrivet kan du redan nu exkludera ett lån av ett mordvapen [tillhygge] av JG, det handlar om någonting helt annat vilket jag återkommer till senare framåt.

Om jag nu har fattat dig helt korrekt så är du själv helt övertygad om att HD var grundorsaken till att L*na Wesstr*m blev bragt om livet, skulle du kunna tänka dig att vara vänlig och utveckla detta lite närmare ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag hittar fn inte på. Minns att det stod i något media - NA, AB eller Expressen att åkl vid häktningen indikerade att hon ansåg det fanns Sannolika skäl men valde rubricering Skäligen.
När NA rapporterade frisläppande av Hax uttalade åkl att "misstankarna kvarstår".

https://www.na.se/logga-in/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

Först i dec -19 lades utredningen mot Hax ned.
https://sverigesradio.se/artikel/7369678

AB
Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Hold your horses innan du anklagar andra för att komma med fel fakta.
Tack.
Jag ljuger inte.
Jag kan tolka fel, men jag vet vilka dokument jag läst och tagit del av.
Citera
2021-07-10, 15:40
Medlem
Citat:
HDs och SDs föräldrar verkar inte vara så värst förtjusta i varandra... Läste vid ett tidigare tillfälle att de bara har träffats vid ett par tillfällen. På 20 år, alltså...

Kanske menar Maggan att skämta när hon drar till med dylika uttalanden, men effekten blir att det i stället uppfattas som giftpilar, rena elakheter.

Var de med på sonens begravningsceremoni? Någon som vet?
De höll nog avstånd till varandra.
Det var Soa som kontaktade Stefans föräldrar om häktningen mm
Hade han inte gjort det, hade de fortsatt sin stilla lunk..
man hör även Maggan i filmen nämna Martins namn, så han kanske var med under fikat.
Dynamiken är så skev.
Jag har sökt efter bröllopsfoton, mm gällande Stefan och HD.
Jag hittar ingenting.
Lena skulle enligt uppgift sjungit för brudparet.
Någon som vet mer?
Citera
2021-07-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ok jag ber om ursäkt för vad jag skrev ang. lögner.
Tänker bara på HD's och barnens psykiska mående. Jag läser och skriver i annan tragisk tråd numera där en mor i Hässleholm hoppat framför tåget med sina två barn. Psykisk ohälsa är farligt. Förlåt igen.

Ok. Ursäkten är förstås accepterad.

Ja, det händer hemska saker överallt p g a psykisk ohälsa eller som i detta fall där omogna Steffe måste haft totalt tunnelseende när han såg en lösning i att mörda L. Han hade nog intalat sig gå fri eftersom han kände så många inom myndigheterna, men när hovrätten tog vid blev det inte som förväntat? Kanske beror på att inga personkopplingar fanns med dem som dömde i HR?
Citera
2021-07-10, 15:46
Medlem
Citat:

Beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018 och St*fan Davidss*n samt HD och JG.

Ibland, finns det faktiskt en eller annan människa som ser och iakttar saker och ting och därefter sedan bestämmer sig för att helt enkelt dra sig undan och inte fortsättningsvis blanda sig i, ett skäl kan till exempel handla om en långvarig vänskap, en vänskap som man hellre behåller än att göra sig till ovänner.

För att slutligen lägga till Leif GW Perssons tidigare ord gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

Citat Leif GW Persson: "Det finns alltid ! någon därute som vet vad som hände" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in