2021-07-10, 17:01
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tycker precis som du!!
Hoppas också hon ruttnar i helvetet.
Äckliga, vidriga kvinna som tar sina barn med sig in i döden.

Nu har inte jag läst mer än mindre delar av tråden, men det var förmodligen inte ett rationellt beslut baserat på logiska överväganden. Det är psykisk ohälsa förstärkt eller skapat av hennes albanske man och hans släktingar. Hon var förmodligen så psykiskt kvaddad att hon inte förmådde ta sig ur situationen. I hennes hjärna fanns det bara en utväg, att hon tog med sig barnen trodde hon var den bästa lösningen. Tragiskt.
Citera
2021-07-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ska man tro inlägg #2737, så verkar hans brorsa varit inblandad i ett "gäng" mord
.

Så att mannen i fråga här inte är från Hässleholm är klarlagt? När portades de från GBG?
MrKoll och Lexbase har lite av egna regler när de gallrar sina saker.
Jag dömdes för grov misshandel för mindre än 20 år sedan t.ex, finns inte där ändå.
(Och jag har lagt ner den livsstilen sedan länge), inte funnits där på 6 år minst.
Citera
2021-07-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu har inte jag läst mer än mindre delar av tråden, men det var förmodligen inte ett rationellt beslut baserat på logiska överväganden. Det är psykisk ohälsa förstärkt eller skapat av hennes albanske man och hans släktingar. Hon var förmodligen så psykiskt kvaddad att hon inte förmådde ta sig ur situationen. I hennes hjärna fanns det bara en utväg, att hon tog med sig barnen trodde hon var den bästa lösningen. Tragiskt.

Lite så jag tänker också...
Mina tankar går klart till deras närmsta samt till chauffören som antagligen sett mycket mer än vad vi kan föreställa oss här. Riktigt tragiskt för alla inblandade.
Citera
2021-07-10, 17:03
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Detta är obekräftade uppgifter för min personliga del (jag vet hur retligt det är med uppgifter från "min farfars kompis kusin", men detta tyckte jag att jag behövde framföra i tråden), bekräftade såtillvida att min släkting var på husbilssemester och stannade utanför Örkelljunga sista dagarna (helgen) för att träffa vänner där, vänner som kännde kvinnan privat, de hade aldrig träffat mannen, kvinnan hade bara berättat under den tid han satt inlåst.

Kanske tagits upp liknande berättelse innan, isf är jag antagligen sist på bollen, fick informationen idag åtminstone.

Det är bra att du är självkritisk, för det är flera i mammans bekantskapskrets som berättat liknande saker utan att reflektera över rimligheten i påståendena. Vi har även fått veta att pappan är sträng muslim och känd kriminell blatte.

Men söker man efter pappan på Lexbase hittar man honom inte. Folk på Flashback har kontaktat alla domstolar i Sverige, det enda han är dömd för är en misshandel 2009, och den hade inte med relationsproblem att göra. Då var barnen inte påtänkta

Har man följt kriminalfall på Flashback borde man veta att den som dödat någon nästan aldrig återger omständigheterna korrekt. Det behöver inte vara medvetna lögner utan kan även handla om svårigheter att skilja verklighet från fantasi.

Mamman gjorde en ansökan om kontaktförbud som inte gick igenom:

Citat:
[pappans namn] har inte tidigare lagförts för brott mot närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit någonting som tyder på att [pappans namn] skulle komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är motndenna bakgrund inte uppfyllda"

- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad

Målnummer AM-73128-21
Citera
2021-07-10, 17:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det kallas låtsas empati och dumhet.
Kände du empati så hade den känslan landat hos barnen.
Jo det kallas empati. Förmågan att sätta sig in i annans sits. Det är skillnad på empati och sympati. Ha empati för mamman är inte en motsättning för att ha empati för barnen. Är inte du sjuksköterska? Skrämmande och inte du känner till bergrepen.
Citera
2021-07-10, 17:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Fanns en printscreen bland kommentarerna tidigare där jag länkade. Såg ut att stämma. Men du kan nog vara lugn, flashback är bra på att snappa upp sånt där. Så den dyker nog upp igen på lab*not. kan erkänna att den här tråden verkar ha en hel del desinformation. Både från det ena och andra hållet.

Citat:
Beroende på vad domen var då så bör den finnas kvar om det var en grov misshandel. Var det en misshandel av normalgraden så försvann registret över den redan 2014.

Vet inte varför FB tagit bort den men eftersom den är borta från Lexbase kanske man inte skall dra fram den.
Citera
2021-07-10, 17:10
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Så att mannen i fråga här inte är från Hässleholm är klarlagt? När portades de från GBG?
MrKoll och Lexbase har lite av egna regler när de gallrar sina saker.
Jag dömdes för grov misshandel för mindre än 20 år sedan t.ex, finns inte där ändå.
(Och jag har lagt ner den livsstilen sedan länge), inte funnits där på 6 år minst.

Ingen aning faktiskt. Haha ja lexbase och mrkoll kör med något eget system, brott kan även ligga kvar på Lexbase även fast man tagits bort ur belastningsregistret. Ska generellt vara 5 år enligt lexbase om brottet kan ge max två år i straffskalan. Men misshandel står det inget om, min kompis åkte tid för ringa misshandel, den försvann efter 2 år. Så man vete fan hur det ligger till riktigt.
Citera
2021-07-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte varför FB tagit bort den men eftersom den är borta från Lexbase kanske man inte skall dra fram den.

Det är mest troligt borttaget från tingsrätten också, finns det handlingar så finns det, är fortfarande allmän information. Saken är att brott preskriberas även om det finns dömda gärningsmän och då gallras datan för att göra plats till annat.
Citera
2021-07-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ingen aning faktiskt. Haha ja lexbase och mrkoll kör med något eget system, brott kan även ligga kvar på Lexbase även fast man tagits bort ur belastningsregistret. Ska generellt vara 5 år enligt lexbase om brottet kan ge max två år i straffskalan. Men misshandel står det inget om, min kompis åkte tid för ringa misshandel, den försvann efter 2 år. Så man vete fan hur det ligger till riktigt.

Jag skrev om det tidigare men inlägget verkar borta...

https://imgur.com/a/mX1j2lr

Misshandel av normalgraden ger max 2 år t.ex.
Citera
2021-07-10, 17:21
Medlem
En dum fråga kanske men jag undrar:

Hur kunde anhöriga underrättas så snabbt? Hur visste man liksom att det var just MK och hennes barn?
Citera
2021-07-10, 17:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ska man tro inlägg #2737, så verkar hans brorsa varit "inblandad" i ett "gäng" mord
.
Inblandad är väl fel ord, han var ju en av de som blev utsatt för ett brott som slutade med mord på en av hans vänner.
Citera
2021-07-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
En dum fråga kanske men jag undrar:

Hur kunde anhöriga underrättas så snabbt? Hur visste man liksom att det var just MK och hennes barn?
Hon hade väl leg med sig i plånboken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in