Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Detta är obekräftade uppgifter för min personliga del (jag vet hur retligt det är med uppgifter från "min farfars kompis kusin", men detta tyckte jag att jag behövde framföra i tråden), bekräftade såtillvida att min släkting var på husbilssemester och stannade utanför Örkelljunga sista dagarna (helgen) för att träffa vänner där, vänner som kännde kvinnan privat, de hade aldrig träffat mannen, kvinnan hade bara berättat under den tid han satt inlåst.
Kanske tagits upp liknande berättelse innan, isf är jag antagligen sist på bollen, fick informationen idag åtminstone.
Det är bra att du är självkritisk, för det är flera i mammans bekantskapskrets som berättat liknande saker utan att reflektera över rimligheten i påståendena. Vi har även fått veta att pappan är sträng muslim och känd kriminell blatte.
Men söker man efter pappan på Lexbase hittar man honom inte. Folk på Flashback har kontaktat alla domstolar i Sverige, det enda han är dömd för är en misshandel 2009, och den hade inte med relationsproblem att göra. Då var barnen inte påtänkta
Har man följt kriminalfall på Flashback borde man veta att den som dödat någon nästan aldrig återger omständigheterna korrekt. Det behöver inte vara medvetna lögner utan kan även handla om svårigheter att skilja verklighet från fantasi.
Mamman gjorde en ansökan om kontaktförbud som inte gick igenom:
Citat:
[pappans namn] har inte tidigare lagförts för brott mot närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit någonting som tyder på att [pappans namn] skulle komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är motndenna bakgrund inte uppfyllda"
- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad
Målnummer AM-73128-21