2021-07-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det bästa i hela denna parodi är förstås att Kristersson och Busch står på sig. Likt Tuffe Uffes "-Det är ni som ska skämmas!"

Löfven måste bajsa på sig av oro iom denna uppenbara och plötsliga realism från motståndarna. Han vet självklart, likt 99% av befolkningen, att invandringen har varit en ren katastrof. Att sedan han och liknande tomtar inte törs föra en verklighetsbaserad debatt är numera ett riktigt ordentligt sänke.

Om Sossarna trummar på med samma retorik likt Morgan Johanssons tweet häromdagen ja då närmar vi oss den ultimata dödsstöten. Då är det röda gänget rökta.

Jag håller med i mycket av det du skriver, men inte det sista. Det verkar alltjämt finnas väldigt många som röstar S med ryggmärgen - de verkar på nåt sätt utesluta alla andra alternativ per automatik och tycks inte se hur dagens S förändrats från vad det en gång var. S får nog minst var fjärde röst igen....obegripligt nog.
Citera
2021-07-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Uffe borde ha gått sina kritiker till mötes och sagt att de hade rätt i sin beskyllning. Nu sa han aldrig att "invandrare" är en belastning, utan "invandringen". Men de facto är invandrare som grupp en belastning. Dvs. i huvudsak invandrare från Afrika och Mellanöstern, vilket är vad folk i allmänhet definierar som "invandrare".
Precis, lite så är det ju. De som inte blir en belastning är de som anpassar sig, arbetar, sköter sig, skaffar max ett par-tre ungar. Hade flera i min uppväxt vars föräldrar var från tyskland, usa, Kanada, Holland, Jugoslavien, tänkte inte ens på det för ungarna blev som vilken svensk som helst ("blandbarn" iaf).
Citera
2021-07-10, 02:26
Medlem
Enligt Dublinförordningen gäller just "första säkra land" men tydligen har Migrationsverkets tillämpning inneburit att man ej kan avvisas till ett land man endast rest igenom. Detta är en minsann egendomlig "teknikalitet" som har möjliggjort papperslösa att beviljas uppehållstillstånd.

Oaktat Uffes tillkortakommanden som politiker, så sade han det korrekta att graden av humanitet inte skall bedömas med avseende på hur många som tillåts komma till Sverige.

Våra politiker har INBILLAT oss detta och svenskar, vilka än har "känslor", "värderingar", "intentioner" och beteende som är förenligt med Kungadömet Sverige, är för dumma i huvudet.

Därmed INTE sagt att svenskar nödvändigtvis är dummare än t ex amerikaner, UTAN det är vår kultur som präglar oss och de beslut som har fattats har råkat vara till gagn, pga vår historieutveckling, för våra politiker. För politikerna i Danmark är det annorlunda och de behöver inte förneka för populistiska skäl.

Sverige står inför ENORMA problem som INTE kommer lösas inom decennier MEN detta är INGEN förevändning för att inte kräva ett ASYLSTOPP (NETTOMINUS) OMEDELBART.
Citera
2021-07-10, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Verkar jag för dig som en som röstar på MP eller C?

Det är väl en jävla skillnad på när någon jävla vänsterkärring kallar någon för rasist, och när någon som har en sund uppfattning om invandring, ungefär i stil med V4-länderna gör detsamma.

Det rödgröna vänsterfolket kallar ju alla som inte vill ha 100 miljoner asylinvandrare per år, för rasist.

Vad jag menar med rasist, är alltså i ordets rätta och verkliga bemärkelse: https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
Och det är en jävla skillnad. Är man alltså fullständigt emot minsta invandring och endast klarar av att se och interagera med etniska svenskar, så finns det ju inte så mycket mer beteendet kan bero på än rasism, som ju torde vara någon sorts fobi egentligen.
Och jag skiter ju i vilket egentligen, då rasister inte rör mig i ryggen, jag bryr mig inte om dem, de får hålla på bäst de vill, vi lever ju trots allt i ett fritt land (ännu, ...hoppas jag?, eller kanske inte, men ändå).
Men de som är rasister på riktigt kan väl för fan stå för det i så fall? Fan är ni rädda för? Stå för att ni är rasister och sen är det bra med det. Jag skiter i vilket eftersom folk lider av olika fobier och vem säger att fobi för andra etniciteter är mindre att ta på allvar än någon annan fobi?

Däremot är jag inte rasist själv, då jag inte har något emot andra etniciteter. Det viktiga för mig är att alla uppför sig civiliserade och att jag kan leva kvar i min kultur, då jag inte vill ändra min kultur. Vill jag leva i en annan kultur så flyttar jag till en annan kultur. Men så länge jag lever i Sverige så vill jag leva i svensk traditionell kultur. De som sedan kommer hit anser jag skall anpassa sig till den kulturen. Passar det inte och om de inte gillar den här kulturen, så är de välkomna att flytta till ett annat land med annan kultur om de nu önskar det. Ingen skall tvinga på mig andra kulturer.
Precis som att inga rasister vill att de skall bli påtvingade andra etniciteter. För mig är etnicitet en icke-fråga, men samtidigt anser jag att rasister får tycka exakt som de vill, det lägger jag mig inte i det minsta. Dock kan jag trots det ha en åsikt om det, inte minst som det fortfarande råder åsiktsfrihet i detta land.. eller nej, det gör det väl egentligen inte, då man inte får ha åsikter om invandrare, för då får man böter eller fängelse, men i övrigt får man ha åsikter om vad som helst
"Är man alltså fullständigt emot minsta invandring och endast klarar av att se och interagera med etniska svenskar" var han h*n sagt det? Sade ju att det kunde vara ok gällande bristyrken? Vet inte heller om hen har nämnt sig vara emot "kärleksinvandring" eller utbytesstudenter heller.. eller invandring av industrimän eller vetenskapsmän som de geer och scheele..

att vara rasist är att man rangordnar raser utefter värde, inte att man är emot invandring/uppblandning. Att folk däremot kan vara olika och mer eller mindre ha olika egenskaper är väl inget konstigt, ingen som förnekar att västafrikaner är överlägsna sprinters.. Etnonationalist (egentligen nationalist) är inte detsamma som rasist. Var sak på sin plats.
Citera
2021-07-10, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Verkar jag för dig som en som röstar på MP eller C?

Det är väl en jävla skillnad på när någon jävla vänsterkärring kallar någon för rasist, och när någon som har en sund uppfattning om invandring, ungefär i stil med V4-länderna gör detsamma.

Det rödgröna vänsterfolket kallar ju alla som inte vill ha 100 miljoner asylinvandrare per år, för rasist.

Vad jag menar med rasist, är alltså i ordets rätta och verkliga bemärkelse: https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
Och det är en jävla skillnad. Är man alltså fullständigt emot minsta invandring och endast klarar av att se och interagera med etniska svenskar, så finns det ju inte så mycket mer beteendet kan bero på än rasism, som ju torde vara någon sorts fobi egentligen.
Och jag skiter ju i vilket egentligen, då rasister inte rör mig i ryggen, jag bryr mig inte om dem, de får hålla på bäst de vill, vi lever ju trots allt i ett fritt land (ännu, ...hoppas jag?, eller kanske inte, men ändå).
Men de som är rasister på riktigt kan väl för fan stå för det i så fall? Fan är ni rädda för? Stå för att ni är rasister och sen är det bra med det. Jag skiter i vilket eftersom folk lider av olika fobier och vem säger att fobi för andra etniciteter är mindre att ta på allvar än någon annan fobi?

Däremot är jag inte rasist själv, då jag inte har något emot andra etniciteter. Det viktiga för mig är att alla uppför sig civiliserade och att jag kan leva kvar i min kultur, då jag inte vill ändra min kultur. Vill jag leva i en annan kultur så flyttar jag till en annan kultur. Men så länge jag lever i Sverige så vill jag leva i svensk traditionell kultur. De som sedan kommer hit anser jag skall anpassa sig till den kulturen. Passar det inte och om de inte gillar den här kulturen, så är de välkomna att flytta till ett annat land med annan kultur om de nu önskar det. Ingen skall tvinga på mig andra kulturer.
Precis som att inga rasister vill att de skall bli påtvingade andra etniciteter. För mig är etnicitet en icke-fråga, men samtidigt anser jag att rasister får tycka exakt som de vill, det lägger jag mig inte i det minsta. Dock kan jag trots det ha en åsikt om det, inte minst som det fortfarande råder åsiktsfrihet i detta land.. eller nej, det gör det väl egentligen inte, då man inte får ha åsikter om invandrare, för då får man böter eller fängelse, men i övrigt får man ha åsikter om vad som helst

Rasism och xenofobi (eller främlingsfientlighet) är två skilda begrepp. Det förstnämnda avser ett system av föreställningar om rasbiologi och att exempelvis nedvärdera med avseende på detta. Men sedan kan man känna ovilja mot inslag av andra etniciteter utan att klandra dem som mindre intelligenta eller dyl. T ex kan man vilja återuppbygga det svenska folkhemmet där en majoritet är typ blondiner och blåögda utan att anspela på rasism.
Citera
2021-07-10, 04:38
Medlem
Asylrätten bör givetvis endast omfatta personer från närliggande länder.

Till exempel borde kongolesiskan Nyamko Sabuni och hennes familj ha stannat i det fredliga Burundi, där de hade uppehållstillstånd.
Men nej, de drog sig magnetiskt mot det kalla, vita Norden, där Nyamko och hennes bror dessutom grundade "Afrosvenskarnas Riksförbund", och det gnällandet har ju inte precis tystnat sedan dess.

Massinvandring är självfallet en belastning. Särskilt när man envisas med att ta in hundratusental efter hundratusental från jordens allra sämsta, våldsammaste länder med lägst IQ och sämsta tänkbara demokrati-, kvinno- och barnsyn.

När man släpper in religiösa fanatiker i hundratusental till ett sekulariserat, jämställt samhälle och tror att det ska gå bra.

Den som låtsas att den inte ser hur illa ställt det är med Sverige idag, måste verkligen hata svenskar.
Citera
2021-07-10, 06:13
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Invandrare som kom till Sverige som vuxna och började arbeta och betala skatt direkt var en vinstlott för Sverige. De har inte kostat samhället ngt under sin uppväxt, vilket betyder en vinst på minst en miljon kronor per skalle. Sådana invandrare hade vi från 1950 till c a 1980.

1975 ändrades invandringspolitiken av regeringen Palme. Istället för att lösa på dom svårlösta ekonomiska frågorna i Sverige då, så gjorde man som många andra regeringar i Sverige har gjort sedan dess, fokusera på någonting annat populistiskt dravel. Så länge vi inte vill ha ett tråkigare och gråare Sverige som är jämlikt, så kommer vi inte lösa många av dagens problem. Självklart finns det inget parti som vill gå denna väg.
Citera
2021-07-10, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kapitalet har insett att kriminaliteten och islam hotar deras livsstil; de beordrar Kristersson att acceptera SD. Kristersson är inte gamla moderaterna han är minst lika nyliberal som Reinfeldt. Men han lyder sina uppdragsgivare och finansiärer: Svenskt storkapital. Wallenberg har ändrat sig, insett att asylinvandrare inte är billig arbetskraft utan en belastning.

Nej Reinfeldt är ute ur bilden. Den som accepterar hans stöd skall frysas ut, han är paria. -Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Reinfeldt och kapitalets plan att USAifiera Sverige med låglöneimport hade nog fungerat om etniciteten på invandrarna hade varit en annan än MENA/Muslimer.
Hade Reinfeldt fått in östasiater som typ Kanada hade planen nog funkat
Men dom var väl tvungna att ta det som fanns till hands, asylturismen fick duga.
Klanfolk lyder inte dom globalistiska reglerna utan skapar sina egna, iofs bra att någon står upp mot globalisterna men i valet globalism och klanmentalitet väljer jag nog t om Globalisterna.
Citera
2021-07-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Reinfeldt och kapitalets plan att USAifiera Sverige med låglöneimport hade nog fungerat om etniciteten på invandrarna hade varit en annan än MENA/Muslimer.
Hade Reinfeldt fått in östasiater som typ Kanada hade planen nog funkat
Men dom var väl tvungna att ta det som fanns till hands, asylturismen fick duga.
Klanfolk lyder inte dom globalistiska reglerna utan skapar sina egna, iofs bra att någon står upp mot globalisterna men i valet globalism och klanmentalitet väljer jag nog t om Globalisterna.
FAST Sverige är alldeles för litet för att vi skulle kunna ha "låglöneimport"? VISST kanske det är våra riksdagspolitikers våta IDIOTISKA dröm att ha en "liten människa" därhemma som sköter markservicen men det som kan funka i USA (GIGANTISKT) är lite pinsamt här i gamla Svedala. Duger inte att anställa en svart liten person*typ* för hon ska ha avtalsenlig lön och ordnad arbetstid.
Citera
2021-07-10, 07:44
Medlem
Kristersson nästa vecka......-Jag tar AVSTÅND från allt som kan verka som en kritik mot invandring. Det var inte min andemening och jag vill INTE samarbeta med SD för de är rasister......eller vad sa du att jag skulle säga Birgitta?
Citera
2021-07-10, 08:44
Avslutad
Problemet är att folk missförstår medvetet de UK säger, bara för att själva försöka framstå som goda.
Citera
2021-07-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Problemet är att folk missförstår medvetet de UK säger, bara för att själva försöka framstå som goda.
Ja så kan det ju vara men orden är rätt glasklara? Vad finns att missförstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in