2021-07-09, 21:30
Medlem
Niggwards avatar
Belastningen är uppenbar. Du kan inte ens titta bort från nyheterna i två timmar innan någon till kulturberikare har öppnat eld någonstans i landet.

Svensken älskar skottlossningar, en del av vardagen. Såhär har det alltid varit. Inget att se här. Sverige är så jävla kört, det va det redan 2015, men nu är det öppet krig i för fan varje stad. Bara en tidsfråga innan någon du känner får ett skott i sig. Grattis
Senast redigerad av Niggward 2021-07-09 kl. 21:35.
Citera
2021-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Jepp, Uffe har sagt detta. För 5 månader sedan sade han att man absolut inte får uttrycka sig så när Jimpa sade något liknande.
Hur man kan lita på denna man som gick fram som en slottermaskin när han var kommunalpolitiker övergår mitt förstånd.
U.K är totalt opålitlig.
Anledningen till hans utspel (som för övrigt är sant) är att SD riskerar bli större en M i valet 2022.
Han vill locka röster från väljarna som nu förstått att endast en röst på M,KD eller SD kan ändra Sveriges destruktiva kurs.
Proppen är ur nu, stigmat att rösta på SD är i princip borta och nu slåss M och SD om fd S väljare som äntligen vaknat upp.
Citera
2021-07-09, 21:33
Medlem
hashs avatar
Ni som inte ser att invandringen är en belastning för Sverige är antingen politiskt blinda eller dumma-i-huvudet.
Om ni inte håller med, så ser jag gärna fram emot en förklaring varför jag har fel.
Citera
2021-07-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det bästa i hela denna parodi är förstås att Kristersson och Busch står på sig. Likt Tuffe Uffes "-Det är ni som ska skämmas!"

Löfven måste bajsa på sig av oro iom denna uppenbara och plötsliga realism från motståndarna. Han vet självklart, likt 99% av befolkningen, att invandringen har varit en ren katastrof. Att sedan han och liknande tomtar inte törs föra en verklighetsbaserad debatt är numera ett riktigt ordentligt sänke.

Om Sossarna trummar på med samma retorik likt Morgan Johanssons tweet häromdagen ja då närmar vi oss den ultimata dödsstöten. Då är det röda gänget rökta.
Du har helt rätt, U.K och M må vara totalt opålitliga i frågan om att stoppa massinvandringen, men nu har något hänt.
Detta kaos med regeringsbildningen har nog fått alla som är kritiska till asylinvandringen, oavsett vilket parti dom röstar på att vakna upp.
Nu fattar alla att om man vill stoppa eller minska asylinvandringen måste högersidan vinna i valet 2022.
Räkna inte ut Löfven eller Socialdemokraterna, bli inte förvånade om dom gör upp med SD i framtiden.
Citera
2021-07-09, 21:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det är också på det viset att man får se invandring som fenomen och som system och som en del i den politiska agendan.

Målsättningen i Sverige har de senaste 15-20 åren att ta emot så många invandrare från framförallt de mest dysfunktionella länderna i världen utan att tänka på konsekvenser och med enda syfte att eliten ska visa sig human, duktig och god.

Utifrån det perspektivet är den gränslösa invandringspolitiken i Sverige en sorts ideologisk överbyggnad. Ett övergripande mål för hela samhället att sträva efter.

Många kritiserar U K genom det individuella perspektivet "att min mamma minsann jobbade som städerska och gjorde rätt för sig". Det är inte det det är frågan om utan det är generös och gränslös invandring som övergripande mål för hela landet Sverige som blivit en belastning. Vi klarar inte av det längre och snart spinner det iväg utom kontroll.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2021-07-09 kl. 21:58.
Citera
2021-07-09, 21:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Belastningen är uppenbar. Du kan inte ens titta bort från nyheterna i två timmar innan någon till kulturberikare har öppnat eld någonstans i landet.

Svensken älskar skottlossningar, en del av vardagen. Såhär har det alltid varit. Inget att se här. Sverige är så jävla kört, det va det redan 2015, men nu är det öppet krig i för fan varje stad.

Bara idag var det två skottlossningar:

Citat:
Skottlossning mot pizzeria i Upplands Väsby – tre skadade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qRRaOO/skottlossning-mot-pizzeria-i-upplands-vasby--tre-skadade
Citat:
En död efter skottlossning i Göteborg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jzzEeA/en-dod-efter-skottlossning-i-goteborg

Sverige har blivit rena vilda västern.

Det värsta är att skottlossningar är så vanliga i Sverige numera, att alltfler börjar uppfatta det som något helt normalt. Många unga tror nog att det är så här det ska vara, för de vet inget annat.
Citera
2021-07-09, 22:04
Medlem
Jag kommer inte ihåg, när brukar partier dra igång med sina valkampanjer? Tänker givetvis på valet 2022.
Citera
2021-07-09, 22:10
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Du har helt rätt, U.K och M må vara totalt opålitliga i frågan om att stoppa massinvandringen, men nu har något hänt.
Detta kaos med regeringsbildningen har nog fått alla som är kritiska till asylinvandringen, oavsett vilket parti dom röstar på att vakna upp.
Nu fattar alla att om man vill stoppa eller minska asylinvandringen måste högersidan vinna i valet 2022.
Räkna inte ut Löfven eller Socialdemokraterna, bli inte förvånade om dom gör upp med SD i framtiden.

Det är en garanti att socialdemokraterna kommer vara helt rökta för all framtid om de inte byter syn på massinvandringen. Uffe har brutit sönder isen helt och hållet nu med sina uttalanden. Sakta sakta kommer det bli normaliserat och helt naturligt för alla partier förutom V och MP att prata negativt om invandringen. Till och med C om de byter partiledare kommer att göra det i framtiden.

S och M som är maktpartier kommer slåss om att få SD stöd i valet 2026. Då har processen gått såpass långt så att socialdemokraterna kommer att inse att de aldrig kommer nå makten igen utan SD stöd eller i SD i regering.

Glöm aldrig det åkesson sa i en intervju nyligen: skulle ni kunna samarbeta med socialdemokraterna? Jimmie: mitt korta svar är ja. Däremot inte aktuellt inom den närmsta framtiden sa han. Jimmie vet mycket väl att samma process som M med Uffe gått igenom kommer även S göra. M var tvingande för att någonsin få bilda regering igen. S kommer så sakta inse att dom är tvingade in i samma hörn för att få makt.
Citera
2021-07-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Jepp, Uffe har sagt detta. För 5 månader sedan sade han att man absolut inte får uttrycka sig så när Jimpa sade något liknande.
Hur man kan lita på denna man som gick fram som en slottermaskin när han var kommunalpolitiker övergår mitt förstånd.
Han har kanske mognat
Citera
2021-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Ja, men då är du ju rasist, för du vill ha NOLL, och då menar jag verkligen NOLL invandrare. Du begriper ju ingenting. Är du med i NMR månntro?

Tror du att man faller ner i ett svart hål i gatan för att någon kallar en "rasist"? Det ordet har noll makt över mig (och används bara inom ramarna för olika härskartekniker - som din: dum boomer som pekar finger). Du däremot är så rädd för att vara "rasist" att du hellre väljer ett dysfunktionellt samhälle.

NMR är tydligen en annan boogeyman för dig. Du blir jätterädd bara du tänker på "nazister".

Var har du fått dina antirasistiska värderingar ifrån? Inte från etablissemanget väl?
Citera
2021-07-09, 22:24
Medlem
Uffe borde ha gått sina kritiker till mötes och sagt att de hade rätt i sin beskyllning. Nu sa han aldrig att "invandrare" är en belastning, utan "invandringen". Men de facto är invandrare som grupp en belastning. Dvs. i huvudsak invandrare från Afrika och Mellanöstern, vilket är vad folk i allmänhet definierar som "invandrare".
Citera
2021-07-09, 22:31
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, så blir det inte. Du, liksom nästan alla andra, gör misstaget att tro att svenska väljarna har någon form av logiskt tänkande. Det har de inte, då de faktiskt är idioter. Många tycker säkert att det är orättvis kritik och för hårda ord, men problemet är att svenska väljarkåren faktiskt till större delen är idioter.

Om så Löfven hade sagt "jag håller helt med, vi har orsakat problemet med katastrofal invandring och faktum är att vi tänker fortsätta med det och jag hoppas på fler våldtäkter och skjutningar", så hade S kanske tappat 3-5%. Hälften hade gått till MP och C. Så illa är det. Så min slutsats är att det helt enkelt redan är för sent. Jag bryr mig faktiskt inte längre, för Reinfeldt har redan vunnit.

Du, jag håller fullständigt med dig rörande de svenska väljarna. De är idioter, fullständigt marinerade i medial och politisk propaganda.

Det som däremot nu är lite välbehövlig lök på laxen är att det är ett "legitimt parti" som står för stöveltrampandet, inte SD. Den svenska timida väljaren har äntligen möjlighet att våga uttrycka/tänka de tankar de inners inne haft hela tiden, dvs att detta är rent åt helvete. Men visst, 99% var såklart att ta i. En förskräckligt stor mängd är förtappade själar. Däremot lär högersidan få rejäl majoritet om inte sossarna helt ändrar spår innan valet men detta är ju i dagsläget fullständigt omöjligt. Mp, V och C är garanter för fortsatt galenskap.
Senast redigerad av S.Kandal 2021-07-09 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in