2021-07-09, 17:03
Medlem
S.Kandals avatar
Det bästa i hela denna parodi är förstås att Kristersson och Busch står på sig. Likt Tuffe Uffes "-Det är ni som ska skämmas!"

Löfven måste bajsa på sig av oro iom denna uppenbara och plötsliga realism från motståndarna. Han vet självklart, likt 99% av befolkningen, att invandringen har varit en ren katastrof. Att sedan han och liknande tomtar inte törs föra en verklighetsbaserad debatt är numera ett riktigt ordentligt sänke.

Om Sossarna trummar på med samma retorik likt Morgan Johanssons tweet häromdagen ja då närmar vi oss den ultimata dödsstöten. Då är det röda gänget rökta.
Citera
2021-07-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Att invandringen i Sverige blivit (är) en belastning vet precis alla. Nu hände det sig att Kristersson också sa det. Bra, men alldeles för sent.

Ja invandringsfrågan är egentligen mycket enkel. Det handlar bara om hur stor del av sin välfärd och trygghet som den rika delen av världen vill offra till förmån för andra människor. Många påstår sig vilja hjälpa så himla mycket, men när det kommer till kritan så är det bara skitsnack eftersom de är inte beredda att offra ett smack av sin egen välfärd - vilket gör dem till hycklande patrask. De allra flesta är i grunden stora egoister.
Citera
2021-07-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Därför att vi inte vet när våra polska och norska bröder kan komma att behöva vårt beskydd.

Du måste skämta. Norrbaggarna behöver inte ansöka om asyl. De har rätt att flytta hit precis lika lätt som vi byter kommuner i Sverige. Allt enligt den nordiska konventionen som är så där ett halvt sekel gammal.

Polen är ett EU-land så de har inga svårigheter att ta sig hit och skickas inte tillbaka om de hittar jobb enligt EU-regler.
Citera
2021-07-09, 17:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Du måste skämta. Norrbaggarna behöver inte ansöka om asyl. De har rätt att flytta hit precis lika lätt som vi byter kommuner i Sverige. Allt enligt den nordiska konventionen som är så där ett halvt sekel gammal.

Polen är ett EU-land så de har inga svårigheter att ta sig hit och skickas inte tillbaka om de hittar jobb enligt EU-regler.
Du missförstod hela poängen.
Citera
2021-07-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hm, har vi verkligen "arbetskraftsbrist" med så många arbetslösa bidragstagare..?

Vi har arbetslöshet , inte arbetskraftsbrist.
Däremot har vi säkert till viss del en kompetensbrist.
Vi måste nog satsa mycket pengar på att höja kompetensen hos våra nya invånare för att de skall bli anställningsbara.
I hemtjänsten tex krävs att personalen skall kunna läsa, tala och skriva på svenska. Det handlar inte bara om städning utan också undersköterskeuppgifter på delegering från hemsjukvården.
Tex att ge de gamla tabletter enligt ett schema.
Citera
2021-07-09, 18:35
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

(1) min poäng kvarstår, dvs. att man först kan börja med att tillämpa redan existerande regler, lagar och avtal innan man beslutar om nya. Struntar man i att följa sådant som redan är bestämt blir det knappast meningsfullt att införa nya saker, så att man kan strunta i dem också.

(2) Om du anser att Sverige till varje pris måste följa allt som kommer från (delar av) EU och FN, hur tror du då att Sverige ska kunna slopa asylrätten, vilket var något du föreslog?

(1) Om man ser det nya internationella asylrättssystemet komma kan man idag börja propagera emot det så att opinionen är förberedd och mogen för ändamålsenlig motattack när systemet väl är på plats.

(2) Jag ser att PK till varje pris vill rätta sig efter EU, FN etc. Då förstår jag också att det som kommer därifrån utgör ett hot.
Citera
2021-07-09, 18:36
Medlem
Placeholders avatar
Nästan all invandrare är också kedjerökare, först betalar bidrag för cigg och sen kommer vi få betala för deras cancer behandling. Där kan vi snacka be-last-ning...
Citera
2021-07-09, 18:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
(1) Om man ser det nya internationella asylrättssystemet komma kan man idag börja propagera emot det så att opinionen är förberedd och mogen för ändamålsenlig motattack när systemet väl är på plats.

(2) Jag ser att PK till varje pris vill rätta sig efter EU, FN etc. Då förstår jag också att det som kommer därifrån utgör ett hot.

Visst, du får inga mothugg gällande det, däremot menar jag som sagt att det redan idag finns en hel del möjligheter att göra saker bättre utan lagändringar. Med det sagt så finns det dock, i min mening, behov av lagändringar också. Bland annat skulle exempelvis Utlänningslagen behöva revideras en hel del.
Citera
2021-07-09, 18:49
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Nästan all invandrare är också kedjerökare, först betalar bidrag för cigg och sen kommer vi få betala för deras cancer behandling. Där kan vi snacka be-last-ning...

samt deras onyttiga matvanor,, det blir en sjuk generation invandrare framöver... vilken guldgruva
Citera
2021-07-09, 19:11
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vi får tillsätta en utredning för att komma till botten med detta

om invandringen belastar välfärden?

eller

bidrar till välfärden?

om invandringen belastar välfärden så drabbar ju det i första hand svaga grupper i samhället och det är inte bra

Utredningen är redan gjord av en nationalekonom för 3 år sedan och orsakade ett ramaskri i statstelevisionen. Joakim Ruist, som är aktuell med en forskningsrapport som visar att flyktinginvandrare i genomsnitt innebär en nettokostnad för Sverige på 74 000 kronor per år under sin tid i Sverige, var inbjuden till Aktuelltstudion. Hans rapport visar även på skillnader mellan olika länder som flyktinginvandrare kom ifrån, till exempel så var nettokostnaden lägre för de som kommit från forna Jugoslavien, Eritrea och Etiopien.
Citera
2021-07-09, 19:21
Medlem
Gillar Ulf, det gör lite ont för jag är vänster. Men invandring är varken vänster eller höger, den är fri liberal o globalist nytta. Så han har rätt. Drar dock inte alla invandrare över en kam.
Citera
2021-07-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Svenska folket har bara en plats på jorden där man talar svenska och där svenska värderingar, traditioner och kultur råder. Om du vill ta bort det för svenska folket så gör du dig skyldig till folkmord. Smaka på de orden. Om inte Haag tar hand om de som förespråkar folkmord så gör man säkert det i Finspång.

Var kan du läsa att jag vill ta bort det som är svenskt från Sverige? Du får gärna citera mig i så fall!

Jag säger bara att vi måste få låta folk invandra inom normala gränser! Hur illa tror du det är om det kommer några hundra eller ett par tusen personer från alla möjliga länder runtom i världen, per år? Tror du den invandringen är en belastning?

Jag pratar inte om asylinvandring där folk flyr från krig. Vi skall ju inte behöva ta emot en enda eftersom vi ju inte är första säkra EU land! Eller har du missat det regelverket? Däremot måste vi ju låta exempelvis svenskar resa utomlands, träffa en partner och låta den personen flytta till Sverige så de får gifta sig och skaffa barn, till exempel.
Vi måste också låta folk som vill arbeta här och inbringa kompetens att få invandra.

Var kan du läsa att jag vill fylla Sverige till bristningsgränsen med krigsflyktingar?

Krigsflyktingar tas bäst hand om i grannländerna på plats, där de kan få absolut mest hjälp för varje krona som Sverige kan bidra med! För samma summa som en enda familj får uppehälle i Sverige, lär ju 10-20 kanske 30 familjer kunna få densamma, fast på plats! Hjälp på plats!

Är det någon som inte förstår något så verkar det ju vara du. Annars får du citera mig och inte bara snacka en massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in