2021-07-09, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.

M Muppen är nazist.
Citera
2021-07-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Tror du att man faller ner i ett svart hål i gatan för att någon kallar en "rasist"? Det ordet har noll makt över mig (och används bara inom ramarna för olika härskartekniker - som din: dum boomer som pekar finger). Du däremot är så rädd för att vara "rasist" att du hellre väljer ett dysfunktionellt samhälle.

NMR är tydligen en annan boogeyman för dig. Du blir jätterädd bara du tänker på "nazister".

Var har du fått dina antirasistiska värderingar ifrån? Inte från etablissemanget väl?

Verkar jag för dig som en som röstar på MP eller C?

Det är väl en jävla skillnad på när någon jävla vänsterkärring kallar någon för rasist, och när någon som har en sund uppfattning om invandring, ungefär i stil med V4-länderna gör detsamma.

Det rödgröna vänsterfolket kallar ju alla som inte vill ha 100 miljoner asylinvandrare per år, för rasist.

Vad jag menar med rasist, är alltså i ordets rätta och verkliga bemärkelse: https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
Och det är en jävla skillnad. Är man alltså fullständigt emot minsta invandring och endast klarar av att se och interagera med etniska svenskar, så finns det ju inte så mycket mer beteendet kan bero på än rasism, som ju torde vara någon sorts fobi egentligen.
Och jag skiter ju i vilket egentligen, då rasister inte rör mig i ryggen, jag bryr mig inte om dem, de får hålla på bäst de vill, vi lever ju trots allt i ett fritt land (ännu, ...hoppas jag?, eller kanske inte, men ändå).
Men de som är rasister på riktigt kan väl för fan stå för det i så fall? Fan är ni rädda för? Stå för att ni är rasister och sen är det bra med det. Jag skiter i vilket eftersom folk lider av olika fobier och vem säger att fobi för andra etniciteter är mindre att ta på allvar än någon annan fobi?

Däremot är jag inte rasist själv, då jag inte har något emot andra etniciteter. Det viktiga för mig är att alla uppför sig civiliserade och att jag kan leva kvar i min kultur, då jag inte vill ändra min kultur. Vill jag leva i en annan kultur så flyttar jag till en annan kultur. Men så länge jag lever i Sverige så vill jag leva i svensk traditionell kultur. De som sedan kommer hit anser jag skall anpassa sig till den kulturen. Passar det inte och om de inte gillar den här kulturen, så är de välkomna att flytta till ett annat land med annan kultur om de nu önskar det. Ingen skall tvinga på mig andra kulturer.
Precis som att inga rasister vill att de skall bli påtvingade andra etniciteter. För mig är etnicitet en icke-fråga, men samtidigt anser jag att rasister får tycka exakt som de vill, det lägger jag mig inte i det minsta. Dock kan jag trots det ha en åsikt om det, inte minst som det fortfarande råder åsiktsfrihet i detta land.. eller nej, det gör det väl egentligen inte, då man inte får ha åsikter om invandrare, för då får man böter eller fängelse, men i övrigt får man ha åsikter om vad som helst
Citera
2021-07-09, 22:55
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
M Muppen är nazist.
Varför tar då inte Vänstern tag i alla problem?
Citera
2021-07-09, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Varför tar då inte Vänstern tag i alla problem?

Jag skojade där som du förstår 😉 Gamla vänstern var bra. De hade aldrig gått med påmassinvandring. Nutidens är bara skit.
Citera
2021-07-09, 23:02
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Jag skojade där som du förstår 😉 Gamla vänstern var bra. De hade aldrig gått med påmassinvandring. Nutidens är bara skit.
Jo jag menar det, förr var vänstern utav kaliber man gav men även hade krav.
Tragiskt samt skrämmande.
Citera
2021-07-10, 00:13
Medlem
Undrar hur snacket går hos Reinfeldt och hans Nya Moderater. De skulle ju fylla landet med billig arbetskraft.

Nu vill Kristerssons Gamla Moderaterna ha importstopp. Vad tjänar Wallenberg på det?
Stöttar Reinfeldt och han kumpaner Kristersson?
Citera
2021-07-10, 01:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Nä? Det säger dem inte? Detta har vi för i helvete sagt sedan i mitten av 2000-talet. Men sent ska syndaren vakna. Hette att vi var rasister och allt möjligt skit tidigare. Dra åt helvete med er jävla landsförrädare. Sveriges undergång kunde helt förhindrats, om än med en del problem, men det var åtminstone möjligt.
Men numera? Glöm det. Folk som inte lyssnade ifrån början är de som har detta på sina händer. Hatar fan i mig majoriteten av mina landsmän. Att jag delar gener med er är fan något jag nästan skäms över. Jävla undermänniskor svenskar är.

Ja men vi får inte ge upp. För våra barn och barnbarn, för våra förfäder. För vår jord. Kanske kan vi inte räkna in alla "etniska svenskar" i den svenska nationen, men för de riktiga svenskarna får vi aldrig ge upp!
Citera
2021-07-10, 01:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Undrar hur snacket går hos Reinfeldt och hans Nya Moderater. De skulle ju fylla landet med billig arbetskraft.
Nu vill Kristerssons Gamla Moderaterna ha importstopp. Vad tjänar Wallenberg på det?

Kapitalet har insett att kriminaliteten och islam hotar deras livsstil; de beordrar Kristersson att acceptera SD. Kristersson är inte gamla moderaterna han är minst lika nyliberal som Reinfeldt. Men han lyder sina uppdragsgivare och finansiärer: Svenskt storkapital. Wallenberg har ändrat sig, insett att asylinvandrare inte är billig arbetskraft utan en belastning.

Nej Reinfeldt är ute ur bilden. Den som accepterar hans stöd skall frysas ut, han är paria. -Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Senast redigerad av HejaFinland 2021-07-10 kl. 01:21.
Citera
2021-07-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Bijan Zainali verkar inte tillhöra sosseriets avantgarde, han finns bara nämnd i två trådar på FB. Han har dock likt en trogen sosse tillbakavisat Uffes åsikter, och utan ringaste darr på manschetten gett borgaralliansen skulden för "utanförskapet". En hel del kommentarer har forsat in.

Ulf Kristersson pratar strunt om invandringen
https://www.gp.se/debatt/ulf-kristersson-pratar-strunt-om-invandringen-1.50911378
Det är beklagligt att se hur Moderaterna mer och mer förvandlas till vad de egentligen alltid varit – ett konservativt, unket parti som drömmer tillbaka till fornstora dagar, då fotfolket fick veta hut och hålla mössan i vacker hand. Jag kan tala om för Kristersson att de dagar aldrig mer kommer tillbaka, lika litet som man kan skriva om historien.

Åtta år av borgerligt styre resulterade i djupa sociala klyftor i samhället. Mest drabbades dem som levde på marginaler. Det utanförskapsbegrepp som myntades när Kristersson var minister, och som skulle bli mindre, blev än större under hans maktinnehav. Uppgörelsen om migration under den borgerliga regeringen bäddade också för den stora vågen av asylsökande 2015. Det i kombination med neddragningar i välfärden till förmån för kraftiga skattesänkningar ledde till att de obesuttna blev än mer obesuttna.
/---/
Så Ulf Kristersson, tala om för mig vilka av alla dessa värdefulla mänskliga resurser skulle vi ha kunnat vara utan? Vilka tänker du skicka hem om du ska samarbeta med ett parti som anser att man ska ha minusinvandring? Tala inte i skägget! Klargör vilka som ska hem, hur ska detta ske och när?

Eftersom invandring är ett så stort problem för landet så tala gärna om för väljarna hur arbetskraftsbristen som redan är ett faktum, och kommer att kulminera 2030, ska lösas. Tala om för industriföretag, välfärdssektorn och alla andra samhällssektorer var de ska hitta de som ska bära samhället vidare, och därmed betala för den gemensamma välfärden.
Ett par av kommentarerna:
Klassiskt socialdemokratiskt skitsnack. Man blir så j...a trött.
Jo det är ju otroligt troligt att ALLT dåligt är en tidigare borgerlig regerings fel.
Tror du på det här dravlet själv Bijan Zainali???
Skäms och var tyst!! Du skitar bara ned debatten om Sveriges problem
---
De utmaningar som finns kring integrationen har dessutom Moderaterna själva skapat, skriver Bijan Zainali (S).

Ja tyvärr stämmer det för regeringen Reinfeldt som öppnade portarna tillsammans med socialdemokraterna som alltid har haft svängdörrarna på vid gavel i denna fråga.

Ja fel typ av invandring av tex bidragstagande och kriminella personer är alltid en stor kostnad för samhället och oss skattebetalare oavsett vad politiker som både har skyddslappar för ögonen och hörselkåpor för öronen medborgarnas vardag.
När SD får makten kommer dessa arroganta typer få svart på vitt att svenska folket inte håller med dem.
Senast redigerad av JeppeNil 2021-07-10 kl. 01:29.
Citera
2021-07-10, 01:25
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur

Frågan är om Kristersson ändrat sig på riktigt, eller om det bara är en tearerpjäs. Förut var han iaf helt såld på Reinfeldts massinvandringspolitik. Tokhyllade talet om "öppna era hjärtan" osv, samtidigt som Reinfeldts ögon fullkomligt lyste av hat mot Sverigedemokrater.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om svensk politik längre. Allt känns bara så tillgjort, genomsjukt och ryggradslöst.

Och de politiska galenskaperna som pågår inför öppen ridå utgör sannolikt bara toppen av isberget.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-10 kl. 01:27.
Citera
2021-07-10, 01:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bra! Jag vill också höra Uffe tala ur det obefintliga skägget. Vilka tycker tuffe Uffe ska åka hem? Varför är det först nu han börjar säga att invandringen är en belastning och en stor del i den kriminalitet vi ser?

Ms taktik sedan AKB har varit att mycket gradvis anpassa sig till SD och realiteten i Sverige. Det har fungerat ganska bra för M även om det är frustrerande för nationaliteter.
Citera
2021-07-10, 01:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Frågan är om Kristersson ändrat sig på riktigt, eller om det bara är en tearerpjäs. Förut var han iaf helt såld på Reinfeldts massinvandringspolitik. Tokhyllade talet om "öppna era hjärtan" osv, samtidigt som Reinfeldts ögon fullkomligt lyste av hat mot Sverigedemokrater.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om svensk politik längre. Allt känns bara så tillgjort, genomsjukt och ryggradslöst.
Och de politiska galenskaperna som pågår inför öppen ridå utgör sannolikt bara toppen av isberget.

Han följer bara order.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in