2021-07-10, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Och jag antar att du tycker att man ska döma psykiskt sjuka människor till fängelse istället för rättspsykiatrisk vård också?

Märkligt det där, nästan som att människor med mentala problem inte hålls ansvariga för sina handlingar i ett civiliserat samhälle. Ytterst märkligt...
Vi lär aldrig få veta om denna barnamördare skulle ha dömts till rättspsykiatrisk vård om hon hade överlevt.

Det är ju intressant att försöka förstå en mördares tankar, men någon slags empatistörning eller skruv lös måste hon ha haft för att kunna planera morden på sina två barn.
Citera
2021-07-10, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är helt övertygad om att jag är mer utbildad i offer och psykologi än du är -- och det baserar jag på ditt larviga inlägg och din ännu larvigare hänvisning.
Jag har dessutom - helt säkert till skillnad från dig, givet din floskelhänvisning - förbannat mycket erfarenhet och kunskap om offrens situation.
De som är offer i detta är barnen.

Sluta snora för mamman och inse att de som faktiskt förtjänar din empati är barnen.

Empati för barnen känns ju meningslöst nu när de har gått och blivit äppelmos.

Vart var farsan?
Citera
2021-07-10, 02:28
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droppa
Mamman behöver ej göra ett överlämnade ifall hon ej känner sig trygg med det. Samt ifall hon märker att barnet ej är bekvämt. Isåfall måste polis tillkallas så att överlämnande verkställs. Haft många kvinnliga bekanta som gått genom det.
Samt ifall missbruk misstänkts fick jag till mig precis
Citera
2021-07-10, 02:31
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Empati för barnen känns ju meningslöst nu när de har gått och blivit äppelmos.

Vart var farsan?

Den tänker jag inte svara på. Äppelmos är nog fan o ditt huvud
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrrz
En sorglig händelse.

Funderar ibland - hade det inte varit bättre att mamman dödade pappan, och lät barnen leva?

Jo, men hur skulle hon ha gått i land med det, menar du? Han en aggressiv, våldsam, kriminell man från Balkan, och hon i både fysiskt och psykiskt underläge från början. Det hade krävt ett skjutvapen, och sådana kan inte en vanlig svensk kvinna få tag i i Sverige. Dessutom hade det varit uppenbart att det var hon, och hon hade helt klart åkt fast och fått livstids fängelse. Barnen hade kommit i fosterhem, och hon hade inte ens kunnat hälsa på dem där. Fosterföräldrar kan också vara väldigt elaka, om barnen är små och hjälplösa och inte har någon kvar på utsidan som kämpar för dem.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mamman behöver ej göra ett överlämnade ifall hon ej känner sig trygg med det. Samt ifall hon märker att barnet ej är bekvämt. Isåfall måste polis tillkallas så att överlämnande verkställs. Haft många kvinnliga bekanta som gått genom det.

Ja? Då gör polisen det. När det finns ett domstolsbeslut.
Citera
2021-07-10, 02:34
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja? Då gör polisen det. När det finns ett domstolsbeslut.

Japp. Men vilken idiot till pappa/mamma vill hämta dotter/son med farbror blå hos skola, förskola?
Det är knas folk.
Citera
2021-07-10, 02:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Japp. Men vilken idiot till pappa/mamma vill hämta dotter/son med farbror blå hos skola, förskola?
Det är knas folk.

En pappa som först och främst vill hämnas på sin exfru, för att hon lämnade honom. Som vill ha barnen till sig till varje pris, så att han kan plåga dem, då han vet att det är det som plågar HENNE mest.
Citera
2021-07-10, 02:39
Medlem
droppas avatar
Citat:
En pappa som först och främst vill hämnas på sin exfru, för att hon lämnade honom. Som vill ha barnen till sig till varje pris, så att han kan plåga dem, då han vet att det är det som plågar HENNE mest.

Alla x vill hämnas sina x.. Men man kan inte ta steget som inte redan fanns där. Jag ska till jobb imorgon. Hatar skiten. Ska jag köra ner i havet bara för det. Legitimera inte ditt hat mot någon för att använda barn som svärd o sköld. Fattar va du menar. Men fatta det vi menar med.
Citera
2021-07-10, 03:00
Medlem
Citat:
Vad bygger du detta på för fakta, hennes ord i vårdnadstvisten? Har du stödbevisning?

För kvinnor är alltid offer och inte förövare. Hon bevisar ju att hon är värsta sorten av förövare genom att mörda barnen. Hennes psyksjuka liv är bara att följa som en tråd.
Citera
2021-07-10, 03:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är helt övertygad om att jag är mer utbildad i offer och psykologi än du är -- och det baserar jag på ditt larviga inlägg och din ännu larvigare hänvisning.
Jag har dessutom - helt säkert till skillnad från dig, givet din floskelhänvisning - förbannat mycket erfarenhet och kunskap om offrens situation.
De som är offer i detta är barnen.

Sluta snora för mamman och inse att de som faktiskt förtjänar din empati är barnen.

Haha, att någon ens går på det du säger. Man kan vara utbildad, men ditt fall är ett bevis på att vissa helt enkelt inte kan ta åt sig kunskapen som erbjudits. Antar det beror på inlärningssvårigheter inget att skämmas för.

Du som har läst psykologi säger du, jätte konstigt hur du kan vara så ignorant för allt som den stackars morsan varit med om. Du borde väl ha hört både det ena och det andra, omständigheterna spelar ingen roll då enligt dig? Att det kan handla om psykisk misshandel, misshandel, allvarliga hot, långvariga missförhållanden, kränkningar, förtvivlan, utmattning, psykisk sjukdom etc... Myndigheterna ska finnas för att skydda dom svaga, när det skiter sig så kan man nog känna sig rätt sviken och ensam. Rätt säker på att varken du eller jag vet hur det känns, du sitter lugnt där i din trygga källare och går på bidrag. Lätt att vräka ur sig saker som man inte har varit med om. Du verkar tyvärr sakna empati.

Det verkar allt mer solklart att myndigheterna har svikit i det här fallet. Sen ska du inte vara så snabb med att döma, om ett dödsfall sker under oklara omständigheter så ska en förundersökning inledas. Det är praxis som du kanske vet.
Citera
2021-07-10, 03:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad bygger du detta på för fakta, hennes ord i vårdnadstvisten? Har du stödbevisning?

För kvinnor är alltid offer och inte förövare. Hon bevisar ju att hon är värsta sorten av förövare genom att mörda barnen. Hennes psyksjuka liv är bara att följa som en tråd.

Först och främst på detta inlägg, som verkar vara äkta och komma ifrån någon anställd/ägare/representant för ett skyddat boende:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1451894451843338&id=400701153 629345

Jag är för övrigt inte någon som brukar hävda, att kvinnor alltid är offer och aldrig förövare. Snarare tvärtom, det brukar alltid vara jag som skriver i trådar om olika barnamord, där styvfadern eller - mer sällan - den biologiske fadern misshandlat och dödat ett barn, att mamman MÅSTE ha märkt något. Att det är helt tokigt att hon ska komma undan straff när hon har bott i samma lägenhet... Här tänker jag t.ex. på Haileyfallet, Albinfallet, Theofallet och (först) Esmeraldafallet (men det sista löste sig ju i Hovrätten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in