2021-07-09, 21:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du ska alltid in i trådarna och försvara mörkhyade. Visst det var nog bara en tillfällighet att hon söker ensam vårdnad och sen begär hon skyddad identitet under skilsmässan. Sen tog och barnen och ställde sig framför tåget. Att han kanske har sagt han ska mörda barnen och henne, och kanske gett sig på barnen tidigare. Även en dom sen tidigare som det såg ut. Så ska vi använda våra kloka huvuden ihop kanske, så kan vi nog konstatera att allt stod inte helt rätt till i deras förhållande. Att han inte verkar vara sådan snäll albansk man som du tycks måla upp.

Jag håller inte med om jag målar upp honom som snäll. Strikt taget vet vi i inte, men huvudtesen bör ju vara att han gjort henne illa. Om det är att hota att mörda henne vet jag inte. Jag vet inte heller om han gjort barnen illa.

Ur inlägget du citerade (ej fetningar i original):

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.

Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.

Det är demagogi att hävda att det är ett ”försvar” av mannen.

Rent sakligt står jag fast vi vad jag skrev. Att det är inte nödvändigtvis så enkelt att det här finns en som är skyldig till det som hänt, och ett offer. Om kvinnan tog sina barn in i döden så är det inte något som helt och hållet kan lastas på exet.
Citera
2021-07-09, 21:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag håller inte med om jag målar upp honom som snäll. Strikt taget vet vi i inte, men huvudtesen bör ju vara att han gjort henne illa. Om det är att hota att mörda henne vet jag inte. Jag vet inte heller om han gjort barnen illa.

Ur inlägget du citerade (ej fetningar i original):

Det är demagogi att hävda att det är ett ”försvar” av mannen.

Rent sakligt står jag fast vi vad jag skrev. Att det är inte nödvändigtvis så enkelt att det här finns en som är skyldig till det som hänt, och ett offer. Om kvinnan tog sina barn in i döden så är det inte något som helt och hållet kan lastas på exet.
Albaner är väl inte mörkhyade? (Hänvisning till inlägget du svarade på)

Jag tycker inte du behöver försvara dig alls eftersom du i dina inlägg varit återhållsam och inte försvarat mannen ett dugg.
Även om hon skulle ha varit ett offer för honom (vilket kan vara sant eller osant - det vet vi inte) så är ju barnen hennes offer och det går det inte att prata bort. Beslutet att döda barnen är hennes - varför hon gjorde valet vet vi inte. Att det var förkastligt måste vi få säga (du har inte sagt det - jag och en del andra säger det)

Jag tycker du tillför tråden en hel del saklighet och balans som behövs.
Citera
2021-07-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Mm. Fruktansvärt. Hon hade tydligen satt ögonbindlar på dem. Men svårt att förstå hur hon kunde hantera två barn i de åldrarna så att de stod stilla mm.

Var framgår det att hon satt ögon bindel
på barnen? Förutom av en ts.
Citera
2021-07-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du känner inte till verkligheten.
Det är verkligheten. När man är liten och skadar sig får man gå till skolsyrran. När man är ledsen och npgot tynger en får man gå till skolkurratorn har man problem hemma kopplar skolan in soc. Misstänker man att man far illq till blie man omhändertagen och polisanmälan görs. Så, jo. Detta är verkligheten. Sånt borde man känna till. Hon är direkt ingen flykting som kommit till sverige för några år sen och suttit inlåst hemma och känner inte till sveriges lqgar och regler. Dehär är en svensk kvinna som gått i svensk skola och har svenska föräldrar.
Citera
2021-07-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det lär väl raderas, men mannen hotade med att slå ihjäl barnen och mamman när han får tag på dom. Det har raderats från källan = https://www.facebook.com/rskriksforeningen

Varken barnen eller mamman verkade ha något liv framför sig. Fattar du ?
Detta var något hennes vänner sa, ja. Utredningen riktades åt annat håll och gav pappan delad vårdnad och umgänge. Hon tog skyddad id för att hindra pappan se barnen. Ansökte om kontakt förbud för hindra pappan se barnen. När rätten inte ansåg att det förelåg någon fara för barnens liv och hälsa så valde hon att döda dem för att hindra pappan sina bqrn
Citera
2021-07-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så hon var rädd för att pappan skulle döda barnen så hon dödade barnen istället .... Noll logik i det - och något jag noll förståelse för.

Det är inte 0 logik i detta!
Det är en fruktansvärd mardröm som många lever i...
Tänk dig själv, ett scenario där barnen blir sexuellt utnyttjad av sin pappa, och han får obevakade umgängeshelger, trots att han är dömd (Även i fallen där han inte är dömd men ord står mot ord).
Om man gömmer sina barn, el inte går med på umgänge, så blir man av med vårdnaden och barnet få bo hos sin förövare!!!
Människor blir trasiga av sånt här!

Jag gissar att denna händelse är ett "startskott" på nåt som jag tror legat och pyrt under ngr år...
Såhär går det när rättsväsendet failar ur, total katastrof och tragik!
Citera
2021-07-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det är verkligheten. När man är liten och skadar sig får man gå till skolsyrran. När man är ledsen och npgot tynger en får man gå till skolkurratorn har man problem hemma kopplar skolan in soc. Misstänker man att man far illq till blie man omhändertagen och polisanmälan görs. Så, jo. Detta är verkligheten. Sånt borde man känna till. Hon är direkt ingen flykting som kommit till sverige för några år sen och suttit inlåst hemma och känner inte till sveriges lqgar och regler. Dehär är en svensk kvinna som gått i svensk skola och har svenska föräldrar.

Skärp dig för fan! Jag är 60 år o har varit med om livet och du ska ha tur om du får hjälp. Bara för du fått hjälp så får inte alla det.
Idag finns knappt skolsköterskor el kuratorer. Bor du under en sten? Häng med i samhällsdebatten eller sluta skriva!
Citera
2021-07-09, 22:06
Medlem
Det är precis så det är. Oavsett vad pappan har gjort och hur rädda för honom barnen är så måste dom träffa honom om Tr har bestämt det. Barnkonventionen är bara bullshit.
Citera
2021-07-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Skärp dig för fan! Jag är 60 år o har varit med om livet och du ska ha tur om du får hjälp. Bara för du fått hjälp så får inte alla det.
Idag finns knappt skolsköterskor el kuratorer. Bor du under en sten? Häng med i samhällsdebatten eller sluta skriva!
Ja då förstår jag dig. Om du är 60 så fanns dd inga skolkurator på din tid
Citera
2021-07-09, 22:14
Medlem
Beck86s avatar
Jag är väldigt säker på en sak.
hon ville inte ta ungarna in i himmelen
Så det är inte mord i den bemärkelsen.
Detta är något/någon annans fel.
Tragiskt, bara tragiskt....

Sedan har jag en hälsning från anhöriga till medier - lämna anhöriga ifred och sök inte upp kvinnans anhöriga, arbetskamrater, gamla ex, gamla klasskompisar.... Detta är en tragedi. Kvinnan i fråga är ingen mördare.
Punkt slut.
Citera
2021-07-09, 22:19
Medlem
NY INFO OM MAKEN

efter luskat lite så har jag fått fram lite gammalt info.

Maken, labin0t är sedan tidigare från göteborg, bergsjön. Helt vanlig kille som spelat fotboll och stack inte ut i mängden. Han är inte den aggressiva macho typen heller som många i tråden försöker spy ut.

Labin0t har en bror mil0t som däremot hängt i kriminella kretsar då på den tiden i bergsjön. Han var med när det skedde ett mord på hans vän 3din i spårvagnen. Dem var eg. Ute efter att döda cha1ak, men han dödade hans vän 3din. Mil0t skulle också dödats men pistolen klickade. Cha1ak flydde och när han kom tillabka fick han avtjäna sitt straff på 10år. Mil0t hängde mycket med bröderna ah4 och tah4 co. (Till er som hänger med i gbg kriget) när ah4 och tah4 gav uppdrag som nil0t inte ville utföra portades dem fr gbg och hamnade i skåne. Mycket mer om labin0t vet jag inte och som sagt han har inte varit den kriminella typen och är ju heller inte dömd sens innan. Sägs misshandel 2009 men står odömd på mrkoll. Nåväl. Tack för mig
Citera
2021-07-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det lär väl raderas, men mannen hotade med att slå ihjäl barnen och mamman när han får tag på dom. Det har raderats från källan = https://www.facebook.com/rskriksforeningen

Varken barnen eller mamman verkade ha något liv framför sig. Fattar du ?

Fast fattar du hur hon kunde skaffa två barn med honom? Det gör nämligen inte jag! Nu verkar han ju varit aggressiv redan i skolan så det var ju inte så att han fick för sig att visa sin rätta sida efter det andra barnet. Nä, man kan inte lägga hela skulden på pappan och samhället. Om man är normalt funtad så skaffar man inte barn med en sådan man och speciellt inte två! Om man nu inte vågar lämna mannen så finns det preventivmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in