Citat:
Du ska alltid in i trådarna och försvara mörkhyade. Visst det var nog bara en tillfällighet att hon söker ensam vårdnad och sen begär hon skyddad identitet under skilsmässan. Sen tog och barnen och ställde sig framför tåget. Att han kanske har sagt han ska mörda barnen och henne, och kanske gett sig på barnen tidigare. Även en dom sen tidigare som det såg ut. Så ska vi använda våra kloka huvuden ihop kanske, så kan vi nog konstatera att allt stod inte helt rätt till i deras förhållande. Att han inte verkar vara sådan snäll albansk man som du tycks måla upp.
Jag håller inte med om jag målar upp honom som snäll. Strikt taget vet vi i inte, men huvudtesen bör ju vara att han gjort henne illa. Om det är att hota att mörda henne vet jag inte. Jag vet inte heller om han gjort barnen illa.
Ur inlägget du citerade (ej fetningar i original):
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.
Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.
Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.
Det är demagogi att hävda att det är ett ”försvar” av mannen.
Rent sakligt står jag fast vi vad jag skrev. Att det är inte nödvändigtvis så enkelt att det här finns en som är skyldig till det som hänt, och ett offer. Om kvinnan tog sina barn in i döden så är det inte något som helt och hållet kan lastas på exet.