Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag är helt övertygad om att jag är mer utbildad i offer och psykologi än du är -- och det baserar jag på ditt larviga inlägg och din ännu larvigare hänvisning.
Jag har dessutom - helt säkert till skillnad från dig, givet din floskelhänvisning - förbannat mycket erfarenhet och kunskap om offrens situation.
De som är offer i detta är barnen.
Sluta snora för mamman och inse att de som faktiskt förtjänar din empati är barnen.
Haha, att någon ens går på det du säger. Man kan vara utbildad, men ditt fall är ett bevis på att vissa helt enkelt inte kan ta åt sig kunskapen som erbjudits. Antar det beror på inlärningssvårigheter inget att skämmas för.
Du som har läst psykologi säger du, jätte konstigt hur du kan vara så ignorant för allt som den stackars morsan varit med om. Du borde väl ha hört både det ena och det andra, omständigheterna spelar ingen roll då enligt dig? Att det kan handla om psykisk misshandel, misshandel, allvarliga hot, långvariga missförhållanden, kränkningar, förtvivlan, utmattning, psykisk sjukdom etc... Myndigheterna ska finnas för att skydda dom svaga, när det skiter sig så kan man nog känna sig rätt sviken och ensam. Rätt säker på att varken du eller jag vet hur det känns, du sitter lugnt där i din trygga källare och går på bidrag. Lätt att vräka ur sig saker som man inte har varit med om. Du verkar tyvärr sakna empati.
Det verkar allt mer solklart att myndigheterna har svikit i det här fallet. Sen ska du inte vara så snabb med att döma, om ett dödsfall sker under oklara omständigheter så ska en förundersökning inledas. Det är praxis som du kanske vet.