2021-07-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Uppenbarligen. Hon sökte ju hjälp för hans våld. Varför inte söka hjälp för sitt eget våld
Världen äldsta tricks i Sverige vid vårdnadstvist där kvinnan vill äga barnen!

Finns det mer än hennes ord, han är ju dessutom friad från det i domstol? Att hon varit psyksjuk hela sitt liv finns det dock mängder av bevis på. Det tar inte äktenskap, barn, barn och hus för att komma på att någon slår en.

Åter igen har en psyksjuk svensk kvinna fördärvat åtskilligas människors liv för all framtid, inkl två mord på försvarslösa barn!
Citera
2021-07-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Om inte pappan godkänner att Soc får prata med barnen krävs det mycket för att dom ska gå emot hans vilja. Dessutom är barnen så små så dom kanske inte vågar berätta för nån hur det ligger till.

Nu hoppar jag in mitt i en diskussion här men det ska väl poängteras att det lite kort kan beskrivas så att soc får utreda barn mot föräldrarnas vilja om det föreligger skäl för det. Exempelvis om det framkommer uppgifter om att barn blir slagna, då spelar det ingen som helst roll vad föräldrarna tycker om utredningen. Räcker i det avseendet med en anonym orosanmälan eller liknande.
Citera
2021-07-09, 20:10
Medlem
Sassenpassens avatar
Denna handlingen har begåtts av en mycket psykiskt sjuk person. Och detta oavsett vad pappan gjort. Då och då inträffar saker som är så ofattbara att vi helt enkelt står utan svar. De som jobbar på myndigheter är också människor och de gör sitt bästa. Diskussionen här är ett sätt att försöka förstå…
Citera
2021-07-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Världen äldsta tricks i Sverige vid vårdnadstvist där kvinnan vill äga barnen!

Finns det mer än hennes ord, han är ju dessutom friad från det i domstol? Att hon varit psyksjuk hela sitt liv finns det dock mängder av bevis på. Det tar inte äktenskap, barn, barn och hus för att komma på att någon slår en.

Åter igen har en psyksjuk svensk kvinna fördärvat åtskilligas människors liv för all framtid, inkl två mord på försvarslösa barn!

Har hon ngn diagnos?
Citera
2021-07-09, 20:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Vad jag menar är att om det varit en vårdnadstvist så brukar Soc få i uppdrag av Tingsrätten att prata med barnen.
Då kan det så klart vara knepigare. Dock - den föräldern som nekar kommer ju att ha det emot sig eftersom det måste finnas något skäl till att barnen inte får höras.
Citera
2021-07-09, 20:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tänker också att det fallet liknar den här händelsen. Jag vet inte något annat fall där en kvinna (ensam) dödat så pass stora barn och flera stycken. Finns det fler exempel?

Visst har liknande fall med pappor som dödat barn haft ett hämnd-motiv mot mamman? Kan kanske även mammor döda av den anledningen?

För några år sedan hittades en bil med en mamma och dotter döda.
Mamman hade haft psykiska problem. Att ta med barnet blir liksom en välgärning, enligt den sjuke.
Citera
2021-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassenpassen
Denna handlingen har begåtts av en mycket psykiskt sjuk person. Och detta oavsett vad pappan gjort. Då och då inträffar saker som är så ofattbara att vi helt enkelt står utan svar. De som jobbar på myndigheter är också människor och de gör sitt bästa. Diskussionen här är ett sätt att försöka förstå…
Nej, denna handling har begåtts av en desperat mamma som var rädd för vad pappan skulle utsätta barnen för...
Så fort en kvinna begår utökat självmord ( fel term, jag vet) så är hon psykiskt störd.
Är det en man så ursäktas det med diverse saker...
Läs t ex Samu*l R*hn, då var det mammans fel...
Citera
2021-07-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
I min värld är/var denna kvinna "sjuk i huvudet".
Hon dödade sina barn.
Alla verkar tycka det var pappans fel.
Men det var mamman som tog livet av barnen.
Mamman!!!
DET är sinnessjukt!!

Kan bara hålla med!

OM han misshandlat dom är det inte ok för men öre, MEN detta är mord!

Förstår inte hur man kan försvara hennes handling.
Citera
2021-07-09, 20:22
Medlem
Hur gamla var barnen?
Citera
2021-07-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
I min värld är/var denna kvinna "sjuk i huvudet".
Hon dödade sina barn.
Alla verkar tycka det var pappans fel.
Men det var mamman som tog livet av barnen.
Mamman!!!
DET är sinnessjukt!!

Om vi tittar på det såhär då, det kanske var pappan som drev mamman till sina handlingar? Genom psykisk och fysisk terror?! Jag kommer aldrig någonsin att beskylla henne för jag gick aldrig i hennes skor, tycker jag att barnen skulle fått andra möjligheter? Absolut. Du kan kalla handlingar sinnessjuka, mycket bättre, men inte att ”hon var psykiskt sjuk” som om du VET med säkerhet att det var så, för ska vi vara ärliga så vet du ju inte det. Ser du skillnaden på att uttrycka att något är sjukt eller att någon ÄR sjuk? Jag beskyller inte pappan för att barnen är döda, jag beskyller pappan för att han skadat mamman till sina barn och eventuellt barnen.
Citera
2021-07-09, 20:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar36
Om vi tittar på det såhär då, det kanske var pappan som drev mamman till sina handlingar? Genom psykisk och fysisk terror?! Jag kommer aldrig någonsin att beskylla henne för jag gick aldrig i hennes skor, tycker jag att barnen skulle fått andra möjligheter? Absolut. Du kan kalla handlingar sinnessjuka, mycket bättre, men inte att ”hon var psykiskt sjuk” som om du VET med säkerhet att det var så, för ska vi vara ärliga så vet du ju inte det. Ser du skillnaden på att uttrycka att något är sjukt eller att någon ÄR sjuk? Jag beskyller inte pappan för att barnen är döda, jag beskyller pappan för att han skadat mamman till sina barn och eventuellt barnen.
Var hittar jag verifierade uppgifter om att han gjort det?
Citera
2021-07-09, 20:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Visst.

1. Det kanske bara är en tillfällighet att han var skolans bråkstake
2. Det kanske bara är tillfällighet att han var allmänt känd i Hässleholm som en kriminell gängmedlem.
3. Kanske bara en tillfällighet att han blivit dömd för misshandel en gång men jag vet flera som fått på käften av han.
4. Kanske bara en tillfällighet att han sen blir tillsammans med en person som söker ensam vårdnad, sen begär hon skyddad identitet under skilsmässan.

5. Och det kanske också bara är en tillfällighet att ingen av dem i tråden som påstår sej känna honom säger att han är en riktig hedersprick.
Tvärtom skulle jag vilja säga.

Nu kan för allt jag vet de som skriver att LK är våldsbenägen mm etc vara troll, men då kan jag ju bara konstatera att inte ens något troll kliver in och säger att LK är go’ som gull.
Inte som jag har läst iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in