2021-07-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det var iallafall Kristianstads tingsrätt som tog beslut i frågan om kontaktförbud

Det kan kanske va en åklagare som
fattat beslutet utan att de
gick till tingsrätten.

Kontaktförbud:

Det är en åklagare eller en domstol som beslutar om kontaktförbud. Frågan om kontaktförbud kan tas upp även om du inte uttryckligen begärt det.
Senast redigerad av Doiten 2021-07-09 kl. 13:55.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men det fattar du väl, att polisens första tanke också måste ha varit, att det kan ha varit pappan som tvingat ut familjen på spåret. De har självklart kollat hans alibi. Säkerligen finns det även vittnesuppgifter, d.v.s. folk som sett kvinnan och barnen röra sig i/mot spåret utan någon man i åtfölje.

Ok, men har de gått ut med sådan information? Mig veterligen nej. Så hur kan någon i allmänheten med säkerhet dra slutsatsen att mamman är mördare. I samma anda säga att oskuldspresumtioen ska följas i pappans fall eftersom han inte är lagförd för misshandel. Du inser väl dubbelmoralen där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Man kan inte döma utan att känna till vad hon gick igenom. Säkerligen det svåraste hon gjort någonsin.
"det svåraste"

Svårare för henne var tydligen att med egna händer döda sina barn, så hon valde att låta nån annan göra 'the wet job'. Hygglo..
Citera
2021-07-09, 13:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det var väl inte så han menade, heller? Men har man en sådan person efter sig, och vet att man inte kommer att kunna skydda sina barn från honom i längden p.g.a. den biologiska pappan så gott som alltid får umgesrätt i det feministiska Sverige, vad han än har gjort - så kan man nog bli rätt förtvivlad och nedbruten och uppgiven. Tror du inte det..?
Nej, jag tror inte på att avsikten är att skydda barnen när man dödar dem. Vad menar du att hon skulle skydda dem mot? Att någon dödade dem?

Den logiken fungerar inte på mig.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Försöker du antyda att det var barnen som valde att ta sig upp på spåret och att mamman dog när hon försökte rädda dem?

Vad mamman gjort är ju tydligt för var och en. Det pappan påstås ha gjort är än så länge enbart rykten - och oavsett om han gjort något så är han fortfarande oskyldig till att ha dödat barnen, det är mamman som gjort det valet och genomfört det.

Vi har inte anklagat henne för nånting. Vi har nog att göra med den uråldriga striden om vem som ska ha barnen efter skilsmässan. Den som inser att slaget om barnen är förlorat på förhand till följd av missbruk, arbetslöshet, misshandelsdomar eller annan social skavank står där vapenlös inför det avgörande slaget om barnen i domstol.

Hon tänker kanske "han kommer att göra mej totalt ensam om inte jag först ser till att göra detsamma mot honom. Jag ska se till att han blir lika ensam som han tycker att jag kan få bli". Hon bestämmer sig för det drastiska att göra slut på sin familj snabbt och smärtfritt. Hon är inte den första svenska mamman som dödar sina barn. Det finns andra hårresande exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Beroende på hur mycket han hann uppfatta i farten och chocken, i och för sig.
Det var lokföraren som larmade precis innan och under kollisionen om jag förstod uppgifterna rätt.
Citera
2021-07-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Märkligt, har hon kanske hittat på allt? Finns ju inget som styrker att han har verkligen har gjort något.

Visst.

1. Det kanske bara är en tillfällighet att han var skolans bråkstake
2. Det kanske bara är tillfällighet att han var allmänt känd i Hässleholm som en kriminell gängmedlem.
3. Kanske bara en tillfällighet att han blivit dömd för misshandel en gång men jag vet flera som fått på käften av han.
4. Kanske bara en tillfällighet att han sen blir tillsammans med en person som söker ensam vårdnad, sen begär hon skyddad identitet under skilsmässan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Exakt, som jag förstått det har de separerat väldigt nyligen. Otroligt vanligt med oskyldiga anklagelser om våld osv i början av en separation.

Absolut, så kan det ju vara. O så länge inget ”bevis” kommer fram mot honom så är allt skit som skrivs om honom fel!

Skyddad id behöver ju inte heller betyda att han faktiskt gjort något om det nu är pga honom hon haft det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker det är en finare debatt-teknik att sitta och tillskriva folk handlingar utan att ha på fötter för att göra det?

Jasså? Och hur kul hade du tyckt att det skulle vara, om du skulle bli utsatt för en sån debatt teknik själv?

Det är inte så att du är här och gräver efter lite mera fakta direkt.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oskuldspresumtionen ska gälla för alla och inte bara för vissa. Vi vet inte än vad som hände. Är det bevisligen uteslutet att alla tre inte mördades t.ex.?
Ja, polisen har redan uteslutit det. Det som står klart är att det handlar om ett självmord och två mord.
Jag tror inte man behöver vara ubersmart för att räkna ut vem som mördat och inte.
Citera
2021-07-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jaså. Om han var så farlig, vad såg hon hos honom då? Mörka bedjande ögon? En kvinna kan sära på benen för sånt. Det säger ju förstås också nåt om sådana kvinnor.

Att kvinnor drar sig till bad boys är väl inget nytt?

Men jag håller med, kvinnan i fråga valde att skaffa barn med denna person.
Citera
2021-07-09, 13:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vi har inte anklagat henne för nånting. Vi har nog att göra med den uråldriga striden om vem som ska ha barnen efter skilsmässan. Den som inser att slaget om barnen är förlorat på förhand till följd av missbruk, arbetslöshet, misshandelsdomar eller annan social skavank står där vapenlös inför det avgörande slaget om barnen i domstol.

Hon tänker kanske "han kommer att göra mej totalt ensam om inte jag först ser till att göra detsamma mot honom. Jag ska se till att han blir lika ensam som han tycker att jag kan få bli". Hon bestämmer sig för det drastiska att göra slut på sin familj snabbt och smärtfritt. Hon är inte den första svenska mamman som dödar sina barn. Det finns andra hårresande exempel.
Precis, och det motivet kallas hämnd - och inte ett försök att "skydda" barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in