Hur kommer det sig att du svängt så otroligt angående SD, du var ju rabiat emot alla som sa att Stefan Davidsson var mördare, är du också ett psyko som SD var?
Flera inbillar sig att HD var, och är ett feminint helgon och att SD var ett maskulint kräk, det sist sagda verkar nästan alla vara överens om förutom några.
Fråga 1: Jag undrar vad du har för tankar kring L*na Wesstr*m:s guldsko (Geocachingen) i konnektion med HD ?
Fråga 2: Jag undrar också vad du har för tankar kring händelsen den 16/3 samt framför allt den 24/3 2017 gällande SD och JG samt HD ?
Fråga 3: Vad tror du var den egentliga anledningen eller orsaken till att L*na Wesstr*m blev bragt om livet ?
Skulle tippa att hon har många likasinnade kvinnor som gråter över otrogna partners.
Som behandlas som rent trash.
Men det är inget mot den hänsynslösa behandling som LW fick utstå.
Hon var garanterat förtvivlad med de avvärjningsskadorna och jag hoppas hon förlorade medvetandet jävligt fort när hon låg gråtande på marken och skrek ut sitt avgrundsvrål.
Jag hoppas verkligen inte att även HD är inblandad i det hela, nån oskuldsfull ängel förefaller hon iaf inte vara när hon hoppas att LW är död då hon knappt försvunnit.
Skrupelfritt tar hon LWs loggar när hon inte längre kan protestera.
Fotografierna, tagna den 13 Juni och 20 Juni samt den 4 Juli.
Yodinnan [ HD ] utstrålar glädje över att tidigare ha fått sin hämnd, först LW, brutalt dödsmisshandlad bakom ett bullerplank, därefter SD som får sin dom på 18 års fängelse och tar sitt eget liv. En stor seger för HD i detta tidigare triangeldramat.
HD lyckades i slutänden med att smita ut bakvägen och hon har därtill låst dörren väl efter sig, nu gäller det bara att finna Yodinnans nyckel och öppna dörren för att sålunda kunna få upptäcka vad hon dolt där bakom.
Ja, rent basic skrev jag och ur ett otrohetsperspektiv.
Resten berör hans skeva person.
Det som händer är att vi utgår från ett påstående, och du glider in på andra områden. Det som gäller varför HD ljuger i rätten/förhör och för SD.
Diskussionen hade sitt ursprung från ditt påstående:
"Den här meningen rimmar illa med "vi älskar varandra" i samband med skilsmässan och HDs tårfyllda snack om återförening:
HD: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat.""
varpå jag svarar:
"Men återigen, det här är precis när HD blivit häktad, misstänkt för mord."
//
"Tror du att hon svarar ärligt? Tror du inte att hon mörkar motiv både för henne själv och för SD?"
Din replik:
"Så om man blir häktad då är man predisponerad att ljuga?"
"Så här lätt ljuger HD i samma förhör. Du kan ju berätta varför hon bluffar om detta?"
mitt svar:
"Jag kan ju bara tänka mig vad SD har serverat HD vad gäller hans egen del i mordet och vad han anser om utredningen. Nu är hon själv misstänkt, vilket stärker hennes fientlighet mot polis och rättsväsendet. Hon svarar som en yrkeskriminell."
//
"Även Lena döljer ju att hon har sexuella relationer, vilket jag kan tänka mig beror på att inte bara Lena visste, utan även HD visste, att SD visst var mycket svartsjuk."
Du:
"Fattar inte ett dugg av din utläggning.
1. HD ljuger för SD om att hon inte ligger med JS.
2. HD ljuger i förhör om att hon berättat för SD.
Det har hon inte.
Alltså dubbelljuger hon av nån anledning."
Jag: "Min övertygelse är att hon ljuger för att visa at det inte finns något motiv för SD (eller henne).
HD vill låta påskina att varken hon eller SD har intresse av att "få bort" Lena."
//
"Jag tror ju att HD vet exakt ( i verkligeheten) hur svartsjuk SD är."
Du:
"Det är HDs lögner och skeva beteende jag ifrågasätter."
Jag:
"Min absoluta tro.
Att det skevaste är SD, som har kontrollerat dessa individer på sitt skeva sätt, vilket gör att de instinktivt förstår hur de ska förhålla sig.
Det här har Lena upplevt, särkert vet HD som levt med SD i tjugo år hur han fungerar, se hur en konversation mellan Lena och SD utlöper:"
Du:
"▪️Att applicera det SD säger mot LW rätt på HD anser jag är inkorrekt.
De står inte i samma position öht."
//
"Jag anser att SD är helt weird, att han är farlig som kontrollfreak och stressad och jag anser att HD är mycket suspekt i sitt beteende.
Betydligt mer kall, strategisk, manipulativ och slug än vad du anser."
Jag:
"SDs beteende mot Lena är absolut relevant när det gäller att förstå SD. Och det är SD som lever med HD."
//
"Vi läser och tolkar olika, trots att vi läser samma FUP."
Du:
"Han är som en karikatyr över otrohet, en stereotyp.
Resten av idioti beror på hans personlighet varav han inbillar sig vara smartast i Örebro med omnejd, han vill framstå som cool och bäst samt är ett uppenbart kontrollfreak, rent absurd.
Flackar med blicken, glor under lugg, skrattar på fel ställen. Gör folk osäkra, rädda eller tycker han är väldigt märklig.
Noll koll på personliga sfären, ska kramas och är uppenbart socialt inkompetent.
Komplett lost in space ang hur man ska bete sig.
Samtidigt beskrivs han ha ett väldigt utåtriktat sätt som vissa tycks se positivt på, han är gärna en handyman."
Jag:
"Det du beskriver ovan är inte det som jag menar när jag pratar om hur SD agerar mot Lena (svartsjuk och hotfull). Det som du menar inte går att överföra på HD, vilket ju var det vi pratade om."
Du:
"Ja, rent basic skrev jag och ur ett otrohetsperspektiv.
Resten berör hans skeva person."
Nej, det lär inte vara lätt och det kräver dels utbildning i pcl-r och mer info tillgängligt än enbart ett samtal.
Men du kunde tydligen se en psykopat innan filmen. Vilket föranleder frågan om hur du ser SD efter att sen ha sett filmen:
Han är okänslig och han är gränslös. Han är inte bara totalt ut i det blå ang föräldraskap.
Hela han är weird.
Jag lägger till flackar med blicken, glor under lugg och är ända upp i trynet på folk.
Han har noll koll på sociala koder, personlig space och vad som är lämpligt.
Detta rimmar helt med den sociala inkompetens som återkommer i FUP - men som inte rimmar så jättemycket med psykopati om du utgår från begrepp som manipulation och hur de anpassar sig likt en kameleont vid normalt eller högre IQ.
Oavsett om psykopater är individer - en del mer våldsbenägna, andra mer acklimatiserade (men lika obehagliga utan samvete).
Jag är fullt medveten om att starka kvinnor bryts ner, har upprepat det till leda.
Med hänvisning till bok.
Spelar dock ingen roll om du inte utgår från att HD och LW absolut inte är jämbördiga i position inför SD.
När HD slår i handbromsen är det henne han kör RT på grund av.
Han är notoriskt otrogen och fortsätter:
Men han bejakar äktenskapet.
Jag tror inte de har lust att ställa sig i obekväm dager hos paret D med risk att inte få se första barnbarnet mer - men nog fan ses att det är ett mjäkande och hur i hela friden har han fått härja tidigare i sin uppväxt?
Det är knappast rocket science att särbehandling av barn och att stärka vissa beteenden på bekostnad av annat (såsom att inte visa eller prata om känslor) inte är oproblematiskt.
Vederbörande kan riskera fortsätta dampa runt.
SD är gränslös. Han vill vara i centrum och har narcissistiska drag. Hjälten som vill leka kvarterspolis och smyger runt med sin ficklampa. Han beskrivs intelligent och är inte sen att skrävla om sin intellektuella kunskap.
Att han är extremt omogen emotionellt är mer än uppenbart, speciellt efter att ha sett filmen.
Allt är relativt. Jämfört med SD är hon ju rena Magna Mater...
Ja, jag kallar det medberoende. Att anpassa sig in absurdum är knappast ett beundransvärt tålamod och hon skickar dubbla budskap med sin mjäkighet.
Hur du ens kan resonera i termer som tålamod och att hon visade "en fin och stark sida" övergår mitt förstånd när det kommer till strösselförhör. Hon säger ju inte ett förbannade dugg till SD mer än att bandet stoppade efter 30 minuter, undrade om hon ville höra mer.
Hans värld är rigid. Han ältar centimetrar, tv som ska stängas av efter klockan och inte program, utmätta centimetrar kring kaninburar där barnen ska gå och mäter strössel.
Barnen får x antal godis per ålder och här återspeglas troligen millimeterrättvisa från barndomen.
Han minns på klockslag när HD mötte JS.
Han reagerar med nitiskhet vid stress och upprepar sig.
Betvivlar inte en sekund och hon provocerar.
Hon pratar emot sig själv om att SDs loggar ska raderas.
Hon rekommenderar även JG att fuska ang fotokrav på LWs cache.
Sen tar hon lättvindigt lws cacher när hon inte kan protestera mer som död.
Att jämföra med LW känns något övermaga när det kommer till just beteende kring cacher.
Speciellt om det har en koppling till LWs död, vilket vi inte vet.
Varav jag tror nåt helt annat.
Att det finns risk att hon fejkar sin kärlek inför SD fram till hans död, i värsta fall varit drivande.
Varav hon skyddar sig själv indirekt och SD i sin tur håller käften om inblandning.
"Här fattar jag inte riktigt... vad ältar jag?"
Ehh... HD ältar. Läs om, läs rätt. Du skrev att hon "öppnade sig lite" inför JS.
Ältar svarade jag.
Svarar på resten i ett annat inlägg.
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-09 kl. 11:40.
Ja, rent basic skrev jag och ur ett otrohetsperspektiv.
Resten berör hans skeva person
.
Nej, det lär inte vara lätt och det kräver dels utbildning i pcl-r och mer info tillgängligt än enbart ett samtal.
Men du kunde tydligen se en psykopat innan filmen. Vilket föranleder frågan om hur du ser SD efter att sen ha sett filmen:
Jag vet inte om jag förstår frågan rätt?
Jag kunde se en psykopat innan filmen? Och hur ser jag SD efter filmen?
ag har sedan flera år haft en tanke på att SD har starka psykopatiska drag, och inget har ändrats under åren, utom att bilden har förstärkts.
Jag har inte tagit upp filmen som något som skulle ha påverkat bilden. Han förblir tydligt känslokall och är på filmen en tramsig pajas, utan ömhet och utan empati för den lilla babyn. Det är något vi hört redan från tidigt i tråden och från FUP. Filmen är något som du förde in i diskussionen, och inget som jag hävdar ändrar min bild av SD.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är okänslig och han är gränslös. Han är inte bara totalt ut i det blå ang föräldraskap.
Hela han är weird.
Jag lägger till flackar med blicken, glor under lugg och är ända upp i trynet på folk.
Han har noll koll på sociala koder, personlig space och vad som är lämpligt.
Detta rimmar helt med den sociala inkompetens som återkommer i FUP - men som inte rimmar så jättemycket med psykopati om du utgår från begrepp som manipulation och hur de anpassar sig likt en kameleont vid normalt eller högre IQ.
Oavsett om psykopater är individer - en del mer våldsbenägna, andra mer acklimatiserade (men lika obehagliga utan samvete).
Jag är inte tillräckligt kompetent att avgöra huruvida hans beteende på filmen kan avgöra att han är/inte är psykopat.
Det borde väl vara individuellt hur olika personer med psykopatiska drag lyckas vara "kameleonter".
Vi kan väl ändå konstatera att SD lyckas binda till sig flera ganska vanlig personer runt sig, ha ett hyggligt jobb, leva i ett villaområde och ha bra kontakt med sina grannar, skaffa sig en bra postion inom geocachinggen, gift och två barn. Han har flera vänner från dyktiden som verkar vara väldigt normala personer.
Utåt sett är han en vanlig man, i ett klassiskt medelklassområde med ett stort kontaktnät. Det är väl såsom en kameleont kan lyckas lura sin omgivning? En god familjefar, ett bra jobb, villa, bil, normalt liv. Sportig. Friluftsmänniska. Bra granne.
Endast några få ser igenom honom, andra har vikit säkert.
Jag är fullt medveten om att starka kvinnor bryts ner, har upprepat det till leda.
Med hänvisning till bok.
Spelar dock ingen roll om du inte utgår från att HD och LW absolut inte är jämbördiga i position inför SD.
När HD slår i handbromsen är det henne han kör RT på grund av.
Han är notoriskt otrogen och fortsätter:
Men han bejakar äktenskapet.
Jag tror inte de har lust att ställa sig i obekväm dager hos paret D med risk att inte få se första barnbarnet mer - men nog fan ses att det är ett mjäkande och hur i hela friden har han fått härja tidigare i sin uppväxt?
Det är knappast rocket science att särbehandling av barn och att stärka vissa beteenden på bekostnad av annat (såsom att inte visa eller prata om känslor) inte är oproblematiskt.
Vederbörande kan riskera fortsätta dampa runt.
SD är gränslös. Han vill vara i centrum och har narcissistiska drag. Hjälten som vill leka kvarterspolis och smyger runt med sin ficklampa. Han beskrivs intelligent och är inte sen att skrävla om sin intellektuella kunskap.
Att han är extremt omogen emotionellt är mer än uppenbart, speciellt efter att ha sett filmen.
Allt är relativt. Jämfört med SD är hon ju rena Magna Mater...
Ja, jag kallar det medberoende. Att anpassa sig in absurdum är knappast ett beundransvärt tålamod och hon skickar dubbla budskap med sin mjäkighet.
Hur du ens kan resonera i termer som tålamod och att hon visade "en fin och stark sida" övergår mitt förstånd när det kommer till strösselförhör. Hon säger ju inte ett förbannade dugg till SD mer än att bandet stoppade efter 30 minuter, undrade om hon ville höra mer.
Hans värld är rigid. Han ältar centimetrar, tv som ska stängas av efter klockan och inte program, utmätta centimetrar kring kaninburar där barnen ska gå och mäter strössel.
Barnen får x antal godis per ålder och här återspeglas troligen millimeterrättvisa från barndomen.
Han minns på klockslag när HD mötte JS.
Han reagerar med nitiskhet vid stress och upprepar sig.
Betvivlar inte en sekund och hon provocerar.
Hon pratar emot sig själv om att SDs loggar ska raderas.
Hon rekommenderar även JG att fuska ang fotokrav på LWs cache.
Sen tar hon lättvindigt lws cacher när hon inte kan protestera mer som död.
Att jämföra med LW känns något övermaga när det kommer till just beteende kring cacher.
Speciellt om det har en koppling till LWs död, vilket vi inte vet.
Varav jag tror nåt helt annat.
Att det finns risk att hon fejkar sin kärlek inför SD fram till hans död, i värsta fall varit drivande.
Varav hon skyddar sig själv indirekt och SD i sin tur håller käften om inblandning.
"Här fattar jag inte riktigt... vad ältar jag?"
Ehh... HD ältar. Läs om, läs rätt. Du skrev att hon "öppnade sig lite" inför JS.
Ältar svarade jag.
Under HD depression inleder han affären med LW. Sköter hennes mediciner (noga doserad sömnmedicin) så han kunde lämna bostaden. En stor nivå av gaslighting för att lura HD och även kontroll över hennes sociala medier. Längre fram börjar ju HD även kontrollera honom. Så alla hans relationer är uppfuckade.
Ok, jag vill verkligen förstå.
Om du vill utveckla det lite mer...
Menar du att hon tar efter hans beteende?
Nej, men om basen är att det mesta går att vifta bort via att SD ljuger så blir det lätt att se HD i ett förmildrande sken och skylla på SD.
Oavsett att SD givetvis är manipulativ och mer än självklart ljuger inför HD att dölja relationen och har vinstvinning i att alliera sig med än den ena och den andra.
Vad som framgår i FUP är att han inte pratar skit om HD. Om det så är utseende eller annat. Han tar henne i försvar bland hängbröst och annat. Det är dock säkert nåt som skett tidigare. IMO.
Men det kommer också via LW. Ska det sorteras bort?
För att SD ljuger?
För övrigt har jag citerat det LW säger i FUP och det är utomordentligt löjligt att kräva verifiering av mig.
Behåll din tro att LW ljuger via SD så behåller jag min, om det så är krossat glas eller resor.
HD är emotionellt instabil, garanterat icke välmående av varken psykisk sjukdom och otrohet och jag har sett tillräckligt med desperation alt självdestruktiv beteende via yrke så jag ser det inte som omöjligt i sammantaget.
Ja, jag behåller min tro att SD ljuger för sina båda "fruar" för att hålla de isär/osams så mycket som möjligt.
Har fortfarande svårt att tro på att HD lämnat en 7-veckors bebis i 3 veckor... likaväl svårt att tro på att HD med flit krossat ett glas för att berått mod klivit runt i glaskross.
Idag är en (till) sorgens dag i Örebro (och för mig) så blir inte längre/fler inlägg från min sida.
Nej, men om basen är att det mesta går att vifta bort via att SD ljuger så blir det lätt att se HD i ett förmildrande sken och skylla på SD.
Oavsett att SD givetvis är manipulativ och mer än självklart ljuger inför HD att dölja relationen och har vinstvinning i att alliera sig med än den ena och den andra.
Vad som framgår i FUP är att han inte pratar skit om HD. Om det så är utseende eller annat. Han tar henne i försvar bland hängbröst och annat. Det är dock säkert nåt som skett tidigare. IMO.
Men det kommer också via LW. Ska det sorteras bort?
För att SD ljuger?
För övrigt har jag citerat det LW säger i FUP och det är utomordentligt löjligt att kräva verifiering av mig.
Behåll din tro att LW ljuger via SD så behåller jag min, om det så är krossat glas eller resor.
HD är emotionellt instabil, garanterat icke välmående av varken psykisk sjukdom och otrohet och jag har sett tillräckligt med desperation alt självdestruktiv beteende via yrke så jag ser det inte som omöjligt i sammantaget.
Men det där stämmer inte:
A168D/2750
Konversation med K*ristin
"Lena Wesström
och nån sorts sjuk förhoppning om att om hon får veta precis hur elak han varit, hur han lämnat ut
extremt privata och utlämnande detaljer om henne, hur utstuderat hanlurat och ljugit för henne, hur
mycket vi varit tillsammans, att vi gjort det överallt i deras hem, you name it, fattar du att jag gjort att
det?
9 apr 2017 22:07"
A147/619
Förhör SD 27/8-19
"FL2: Jag minns när vi sitter på den här häktningsförhandlingen .. så säger du eh .. du säger
nått liknande "är det nån som har motiv så är det Hanna".
MT: (lång tystnad) mm
FL2: Vad menar du med det?
MT: Ja .. Åsa försöker ju få det till nån slags .. svaitsjuke .. jag ve .. jag förstod inte riktigt vad
hon tänkte att jag skulle ha för .. ha för motiv men ..
FL2: Du säger så.
MT: Ja precis ... men .. eh ....
FL2: Vad menar du när du säger det?
MT: Ja att eh .. Hanna ser ju att det är jag och Lena som har förstört Hannas och mitt liv. Så
om Hanna skulle vilja göra sig av med Lena .. ah .. det skulle .. det är helt orimligt men .. men
det skulle kunna finnas nått psykologiskt samband en linje att dra
FL2: Hur då, förklara här nu.
MT: Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi
om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig. Och tar man bort det
som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra .. men .. nej .. jag
vet givetvis att Hanna inte har mördat Lena. Men ... men hon skulle kunna ha ett motiv.
FL2: Hade hon ett motiv?
MT: Näe ... allts .... det är klart på pappret så kan man väl få det till det men .. näe .. jag vet inte
liksom .. hur vill du att jag ska svara på det..
FL2: Är Hanna arg på Lena?
MT: (lång tystnad) jag vet inte .. det tror jag inte .. det tror jag inte. Hon .. blev nog mera bara
besviken .. och .. och fokuset är ju inte på Lena utan det.det är ju jag som har svikit Hanna. "
A147/635
Förhör SD 29/8- 19
"FL2: Jani skriver hon är misstänkt med?
MT: Mm.
FL2: Och du svarar det antar jag men vet ej är känslan att Hanna också är misstänkt?
MT: Ah jag .. visste ju inte att jag var formellt misstänkt och det vet jag fortfarande inte om
jag var .. eh .. men .. ja det vore väl ingen skräll om hon är misstänkt och eftersom hon
komma .. får komma på förhör ... ah .. så antar jag det.
FL2: Varför skulle hon ha varit misstänkt?
MT: Ja det. .. det kan man väl få vara .. alltså .. hon hade ju (ohörbart) Hanna hade ju ingen
relation till Lena men .. men .. men hade i alla fall ett dåligt öga till Lena. Och .. vi bodde
grannar och .. ja ni vet ju historien .. hon såg ju inte Lena som en god människa direkt..
FLl : Hur såg hon Lena som då?
MT: Queen bitch of the universe.
FLl: Vad hette det sa ... queen?
MT: (skrattar)uttryck (ohörbait) nej .. (ohörbart)
FLI: Förlåt?
MT: (skrattar) nej det är ett uttryck från en film bara ..
FL 1: Okej .. ah .. men berätta hur Hanna ..
MT: Eh .. av .. avskum, avskum ..
FLl: Avskum?
MT: Ja.
FL 1: Hanna såg Lena som ett avskum?
MT: Ja.
FL 1: Hela tiden eller?
MT: Ja det var nog inget som förändrades från dag till dag utan .. ah ...
FLI: Vad kunde hon .. va .. vad tyckte hon mer då avskum och .. ?
MT: Nja hon ger ju Lena en stor del i skulden också till.. det är ju inte bara jag som har .. haft
en affär med Lena utan Lena har ju faktiskt också ... svikit.
FLl: Mm.
MT: Varit..
FL I: Och sen separera ni ju så att.. ( ohörbart) fortfarande som ett avskum det ger sig inte
liksom?
MT: Nej det gör hon fortfarande .. ja ..
FL 1: Än idag?
MT: Eh Lena är fortfarand .. eller .. få ... det ändras ju inte hon har ju gjort det hon har gjort så ..
FLI: Mm.
MT: Nej Hanna kommer inte att tycka att hon är en bra människa .. ens på sikt..
FLl: Nej .. det se ... är .. hur är Hanna långsint eller?
MT: Nej .. eller .. nej hon är nog helt normal. "
Var har SD försvarat HDs hängbröst?
Minns däremot en konversation som SD hade med HD där han inte ville gå med på att Lenas kropp var kantig, utan menade att hennes namn Soft var passande. Inte så snällt mot HD.
Ta dina tramsiga frågor och ät din skit, du har helt svängt i frågan om Stefan Davidsson och jag undrade om du är ett ”psyko”?. Stefan Davidsson blev dömd för mordet, och att SD var mördaren har vi många många härinne fattat sedan dag 1 (3 år sedan), du däremot stod på mördarens sida förut, hur gick det tex med huvamannen som du vurmade så för, kanske var det du😂😂
Nu tänkte jag i första hand på vad du ansåg och hade för tankar kring LW:s lilla guldsko (Geocachingen), den som HD var så väldigt intresserad av ?
Sedan är jag väldigt nyfiken på vad du hade för tankar kring händelsen den 16/3 så som den 24/3 2017 gällande SD och hans kamrat JG, strax därefter då även HD.
Har du någon aning eller kännedom om varför SD och JG plötsligt blev så otroligt arga på LW och varför strax därefter HD följde med i samma spår ?
Nu tänkte jag i första hand på vad du ansåg och hade för tankar kring LW:s lilla guldsko (Geocachingen), den som HD var så väldigt intresserad av ?
Sedan är jag väldigt nyfiken på vad du hade för tankar kring händelsen den 16/3 så som den 24/3 2017 gällande SD och hans kamrat JG, strax därefter då även HD.
Har du någon aning eller kännedom om varför SD och JG plötsligt blev så otroligt arga på LW och varför strax därefter HD följde med i samma spår ?
Mvh/JM.
Varför skriver du inte vad du själv tror? Eller kanske rent av vet?
Mvh/JM.
Men guldskon, den som HD tog med sig från Lena barndomsstad 12 maj, den var väl inte Lenas?
Jag vet inte om jag förstår frågan rätt?
Jag kunde se en psykopat innan filmen? Och hur ser jag SD efter filmen?
ag har sedan flera år haft en tanke på att SD har starka psykopatiska drag, och inget har ändrats under åren, utom att bilden har förstärkts.
Jag har inte tagit upp filmen som något som skulle ha påverkat bilden. Han förblir tydligt känslokall och är på filmen en tramsig pajas, utan ömhet och utan empati för den lilla babyn. Det är något vi hört redan från tidigt i tråden och från FUP. Filmen är något som du förde in i diskussionen, och inget som jag hävdar ändrar min bild av SD.
Då prövar jag igen.
1. DU har skrivit x flera i tråden att SD är psykopat.
2.JAG har tagit upp filmen.
2. JAG har frågat om du tycker hans beteende ser ut som en psykopat iom att det nyligen lagts ut en ny film.
Ergo: Han dampar runt och är helt i socialt inkompetent. Han flackar med blicken och pladdrar som om han vore totalt borta med vinden.
Citat:
Det borde väl vara individuellt hur olika personer med psykopatiska drag lyckas vara "kameleonter".
Det är individuellt men om vederbörande är typ "högfungerande" i samhället, icke kriminell el våldsam - så är en psykopat med tillräckligt intellekt och oavsett empatibrist - en person som kopierar omgivningens beteende och reaktioner och lär in sociala koder och emotionella reaktioner/känslouttryck. Därav är de som smidiga kameleonter och flyter in i omgivningen vilket gör det lätt att manipulera folk. Deras blick är även speciell, den dröjer sig kvar längre och ingår i förmågan att manipulera, om det inte är frågan om att fixera blicken på ett "byte" alt extremt känslokall om de går till attack och är mer våldabenägna.
Därav av frågan utifrån hur SD beter sig.
Senast redigerad av develi 2021-07-09 kl. 19:22.