2021-07-08, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag vet att du läst FUP (och att du kan googla). Allt beror på hur man läser och tolkar.
Vad har googlande med saken att göra?
Jag diskuterar rakt ur FUP med dig.

Citat:
SDs beteende mot Lena är absolut relevant när det gäller att förstå SD. Och det är SD som lever med HD.
SDs beteende är rätt enkelt att utröna rent basic. Det är ett mångårigt triangeldrama och han försöker dölja en älskarinna. En pilsk och egocentrerad man som ljuger och bedrar och hittar på än det ena och det andra.
Han är som en karikatyr över otrohet, en stereotyp.

Resten av idioti beror på hans personlighet varav han inbillar sig vara smartast i Örebro med omnejd, han vill framstå som cool och bäst samt är ett uppenbart kontrollfreak, rent absurd.
Flackar med blicken, glor under lugg, skrattar på fel ställen. Gör folk osäkra, rädda eller tycker han är väldigt märklig.
Noll koll på personliga sfären, ska kramas och är uppenbart socialt inkompetent.
Komplett lost in space ang hur man ska bete sig.
Samtidigt beskrivs han ha ett väldigt utåtriktat sätt som vissa tycks se positivt på, han är gärna en handyman.
Citat:
Men det var väl du som tog upp filmen?
Jag nämnde väl inte filmen i mitt inlägg?
Ja. Det är jag som tar upp det eftersom du har många inlägg om SD som psykopat. Nu efter att ha sett filmen så ställer jag frågor.
Idag har du justerat till narcissistiska och psykopstiska drag.
Vad ser du i filmen 2004 som påminner om en psykopat?

Han har ett övertag via att HD är sjuk och behandlar henne som crap. Men hon är sen fullt arbetsför och uppenbart handlingskraftig när det väl har vänt.
Jag har sällan sett ett så kreativt hjärntvättat offer. Jag vet att starka kvinnor blir offer och det är inte vad jag diskuterar.

För övrigt ser HD ut som om hon övertagit stafettpinnen efter SDs familj i filmen 2004.
Väldigt intetsägande när han dampar runt.

Där du sen tycker hon "visade upp en mycket fin och stark sida" 2018 när SD beter sig som en freakshow mot barnen, ser jag en HD som är FÖR överseende och slätar över i ordval om att han är en bra pappa.

Det påminner mig om medberoende och om det inte vore så nära mordet i tid plus allt annat lögnaktigt hon sysslar med - så hade jag enbart sett henne som en överdrivet medlande.

Men de dagarna är det likaväl annat som kommer upp. Det är inte bara barnen det berör och det kokar ner i att SD talar om sitt enorma felsteg med LW, vill inte åka till USA och HD påstår att bollen ligger hos honom.

Samt vill skriva in SD i LWs wig. Inte tusan är det nån annan än HD själv som provocerar just då hur hjärntvättad du än vill ha henne till.

Vad hon sen säger till JG eller då hon pressas i förhör är skit det samma, det är mot SD hon borde vara mer konsekvent för barnens skull.
Bägge två är i vissa lägen rent obehagliga som föräldrar ur ett emotionellt perspektiv.
Citat:
HD är naturligtvis inte samma person som Lena, men SD är en helt klart hotfull person som vi nu vet hur långt han kan gå. Jag tvivlar inte en skund på att hD har sett några dåliga sidor hos SD som gör att hon liksom Lena väljer att hålla tyst om sin och JS realtion.
Självklart har HD sett SDs negativa sidor. Jag tror dock inte en sekund att hon kan jämföras med LW utifrån hot.

LW är nämligen ett hot mot hans relation med HD och är inte samma position med HD. Därav helt olika förutsättningar.

LW är även en helt annan personlighet och jag ser snarare HD som mer passivt aggressiv.

Ditt "öppnade sig en smula" inför JS är att älta och uppenbart påverka hans syn på LW (vilket han själv säger) och han tycker hon överdriver LWs skuld vs SD.

När hon är otrogen och SD snokar så förfasas hon att han kontrar med att stänga av Google maps. Hon kan inte förstå hur hon ska kunna återfå tilliten.
Vilken jävla tillit?
Hon knullar sillen som gift och är på väg att ta ut skilsmässa.
Sen säger hon i förhör att hon aldrig haft i åtanke att återförenas med SD.

Trots att hon påstår det till personer i sin omkrets vid skilsmässan.
Trots att hon kärleksbombar SD innan mordet.
Trots att hon påstår det i förhör den 19 maj.

Trots att hon uppenbart fått SD att tro det är en målsättning.

Hon är ju helt osannolik, ljuger och hummar och bete sig helt paradoxalt.
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 20:02.
Citera
2021-07-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Hur kommer det sig att du svängt så otroligt angående SD, du var ju rabiat emot alla som sa att Stefan Davidsson var mördare, är du också ett psyko som SD var?

Helt relevant fråga som jag tidigare bad JM svara på. Men icke!
Citera
2021-07-08, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Var det sim-pampen Ull* som såg till att åkl inte fick igenom fortsatt häktning vid första turen?
Extremt många jäviga i den här mordhistorien.

Det var åklagaren som ansåg att hon inte hade tillräckligt för en fortsatt häktning:

NA 6/9-19

"Mordutredarna fick en vecka på sig att driva utredningen vidare. Nu har åklagaren kommit fram till att bevisningen inte håller för att häkta personen på den högre misstankegraden. Häktningsbeslutet har nu blivit hävt, framgår av en handling från tingsrätten."

https://www.na.se/artikel/andra-personen-slappt-pa-fri-fot-bevisningen-holl-inte-for-ny-haktning-i-hjarstamordet

Har missat att domaren som du nämner också var jävig. På vilket sätt?
Citera
2021-07-08, 21:32
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Hur kommer det sig att du svängt så otroligt angående SD, du var ju rabiat emot alla som sa att Stefan Davidsson var mördare, är du också ett psyko som SD var?
Ja
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.
Citera
2021-07-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ja
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.

Efter att ha läst länken så ser jag det som att JM är djupt självironisk i texten. En riktig 22-årig superlögnare som tar sig själv på djupaste allvar skulle aldrig skriva så om sig själv.

Kolla i stället vad Draifos (som JM svarar) har skrivit genom åren...
Citera
2021-07-08, 21:53
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Efter att ha läst länken så ser jag det som att JM är djupt självironisk i texten. En riktig 22-årig superlögnare som tar sig själv på djupaste allvar skulle aldrig skriva så om sig själv.

Kolla i stället vad Draifos (som JM svarar) har skrivit genom åren...
Ok.
Du har nog rätt.
Citera
2021-07-08, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har googlande med saken att göra?
Jag diskuterar rakt ur FUP med dig.

SDs beteende är rätt enkelt att utröna rent basic. Det är ett mångårigt triangeldrama och han försöker dölja en älskarinna. En pilsk och egocentrerad man som ljuger och bedrar och hittar på än det ena och det andra.
Han är som en karikatyr över otrohet, en stereotyp.

Resten av idioti beror på hans personlighet varav han inbillar sig vara smartast i Örebro med omnejd, han vill framstå som cool och bäst samt är ett uppenbart kontrollfreak, rent absurd.
Flackar med blicken, glor under lugg, skrattar på fel ställen. Gör folk osäkra, rädda eller tycker han är väldigt märklig.
Noll koll på personliga sfären, ska kramas och är uppenbart socialt inkompetent.
Komplett lost in space ang hur man ska bete sig.
Samtidigt beskrivs han ha ett väldigt utåtriktat sätt som vissa tycks se positivt på, han är gärna en handyman.

Det är möjligt att du tycker att SD är lätt att utröna.
Det du beskriver ovan är inte det som jag menar när jag pratar om hur SD agerar mot Lena (svartsjuk och hotfull). Det som du menar inte går att överföra på HD, vilket ju var det vi pratade om.

Citat:
Ja. Det är jag som tar upp det eftersom du har många inlägg om SD som psykopat. Nu efter att ha sett filmen så ställer jag frågor.
Idag har du justerat till narcissistiska och psykopstiska drag.
Vad ser du i filmen 2004 som påminner om en psykopat?

Jag har läst någonstans av en rättsspykiatriker att psykopati inte är lätt att ställa som diagnos.Jag som inte är utbildad inom psykiatrin, utan bara är ytligt insatt i personlighetsdragen, kan inte på något sätt säga efter att ha sett filmen att det är en psykopat vi ser här. Vem som helst, kan väl se att han beter sig udda och främmande för att vara en nybliven pappa. Jag tror att man inte behöver vara psykiatriker eller psykolog för att se att det saknas ömhet och närhet till barnet när han föröker öppna ögonen med fingrarna på det sovande barnet och sedan bryskt hissar den sovande babyn i luften för att hon ska vakna. Vem sparkar mot en baby, även om det nu skulle vara ett skämt, särskilt som det är ens eget barn och det är en familjefilm för framtidien? Men att utifrån detta sluta sig till att det är en psykopat, det tror jag ingen som är utbildad inom området skulle säga att man kan se. Däremot vrider det sig i magen på många hur okänslig (empatilös) han är mot en så liten och värnlös, det tror jag. Så något mått av okänslighet kan man se här.

Citat:
Han har ett övertag via att HD är sjuk och behandlar henne som crap. Men hon är sen fullt arbetsför och uppenbart handlingskraftig när det väl har vänt.
Jag har sällan sett ett så kreativt hjärntvättat offer. Jag vet att starka kvinnor blir offer och det är inte vad jag diskuterar.

Då kan jag säga att mer handlingskraftig och kreativ person än Lena får man sällan skåda. Man kan vara stark å ena sidan och svag å andra. Lena ställer också krav, på sitt finurliga sätt gentemot SD. Hon vet exakt vilka ömma punkter han har. Men samtidgt är hon svag, kan inte sätta emot SD när han kör med sitt RT/öppet.

Citat:
För övrigt ser HD ut som om hon övertagit stafettpinnen efter SDs familj i filmen 2004.
Väldigt intetsägande när han dampar runt.

Nu är det en film, och på en film vill man inte ställa till scener? Och sedan har de gäster. Hur bra känner svärföräldrarna HD? Och man kan ana att SDs mamma möjigen har något emot HD? Den där kommentaren om att babyn har ärvt SDs hjärna...Kanske inte är så lätt att börja härja runt då.

Citat:
Där du sen tycker hon "visade upp en mycket fin och stark sida" 2018 när SD beter sig som en freakshow mot barnen, ser jag en HD som är FÖR överseende och slätar över i ordval om att han är en bra pappa.

Det påminner mig om medberoende och om det inte vore så nära mordet i tid plus allt annat lögnaktigt hon sysslar med - så hade jag enbart sett henne som en överdrivet medlande.

Ja, jag vidhåller att det är HD som agerar vuxet. De har barn ihop och kommer så alltid att ha (nu är han död, men det fanns ju inte med i beräkningen då). Hennes tålamod är enormt, kan inte säga annat. Kanske medberoende som du kallar det.

Citat:
Men de dagarna är det likaväl annat som kommer upp. Det är inte bara barnen det berör och det kokar ner i att SD talar om sitt enorma felsteg med LW, vill inte åka till USA och HD påstår att bollen ligger hos honom.

Samt vill skriva in SD i LWs wig. Inte tusan är det nån annan än HD själv som provocerar just då hur hjärntvättad du än vill ha henne till.

Det handlar i grunden förstås inte om barnen. Igrunden finns det som pyr. Det är Lena och det är HD. Barnen får sitt eftersom han använder dom som redskap mot HD. Och att hans förlorade kontroll gör honom frustrerad och hatisk. Arg på allt och alla.

Att HD går Lenas wig, kan abslolut bero på att hon är både sårad och hämndgirig. Mot både SD och Lena. Glöm inte hur Lena vill hämns. Bara för att man är utsatt för en kontrollernade person, behöver man inte kräla längs husväggarna.

Citat:
Vad hon sen säger till JG eller då hon pressas i förhör är skit det samma, det är mot SD hon borde vara mer konsekvent för barnens skull.
Bägge två är i vissa lägen rent obehagliga som föräldrar ur ett emotionellt perspektiv.

Jag tror inte att HD på långa vägar kan jämföras med hur SD har behandlat barnen. En av anledningarna till skilsmässan var ju hur hon ansåg att SD behandlade TD.

Citat:
Självklart har HD sett SDs negativa sidor. Jag tror dock inte en sekund att hon kan jämföras med LW utifrån hot.

LW är nämligen ett hot mot hans relation med HD och är inte samma position med HD. Därav helt olika förutsättningar.

LW är även en helt annan personlighet och jag ser snarare HD som mer passivt aggressiv.

Här vet vi inget egentligen. Lenas konversationer med många runt om henne, hennes väldigt insiktsfulla och utlämnande tankar om sig själv och om relationen är unik för utredningen och för oss som får ta del av detta. HD är mer en mussla, men inte heller har vi fått en bråkdel av de konversationer som vi fått ta del av från Lena av HD.

Visserligen verkar HD mindre utåtagerande än Lena, och naturligtvis ser varje relation olika ut. Men att HD försvarar SD som en näarpå yrkeskriminell i rätten, och drar blodkortet med vass stämma, det är för mig ett tecken på hur pass styrd hon är. Efter allt HD fått genomgå pga av den mannen, men ändå försvarar hon honom med det bisarrra blodkortet.

Det säger jättemycket tycker jag.
Naturligtvis kan hon inte tro på det här, hon är ju sjuksköterska. Jag undrar ibland om hon inte drar det kortet för att det är ett rop på hjälp, så galet känns det.

Citat:
Ditt "öppnade sig en smula" inför JS är att älta och uppenbart påverka hans syn på LW (vilket han själv säger) och han tycker hon överdriver LWs skuld vs SD.

Här fattar jag inte riktigt... vad ältar jag?

Citat:
När hon är otrogen och SD snokar så förfasas hon att han kontrar med att stänga av Google maps. Hon kan inte förstå hur hon ska kunna återfå tilliten.
Vilken jävla tillit?
Hon knullar sillen som gift och är på väg att ta ut skilsmässa.
Sen säger hon i förhör att hon aldrig haft i åtanke att återförenas med SD.

Trots att hon påstår det till personer i sin omkrets vid skilsmässan.
Trots att hon kärleksbombar SD innan mordet.
Trots att hon påstår det i förhör den 19 maj.

Trots att hon uppenbart fått SD att tro det är en målsättning.

Hon är ju helt osannolik, ljuger och hummar och bete sig helt paradoxalt.

Det här har vi däremot "ältat", så det skippar jag.
Citera
2021-07-08, 21:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo men det är ju så. Utan att på något sätt skylla på offret så blir det lite som ett pussel som inte går att lägga med fel bitar. Alla spelar en roll, även den som blir utsatt - och utifrån är det stundtals svårt att förstå och sympatisera med någon som hela tiden återvänder till sin förövare.

Först när du tagit dig fri helt och kunnat läka helt, och vågat titta på din egen del i det, kan du gå vidare och få friska relationer.

Det samma går faktiskt mellan raderna att utläsa i HD och SD's relation.

Jag skulle gärna ta del av din syn på det som du nämner att du kan läsa mellan raderna i SDs och HDs relation.
Citera
2021-07-08, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
PLUS: * tar sig rätten att kränka andra, tex smygfota genom fönsterrutor in hos grannar
och smyga in till lena och sätta ljus i sängen, mm.
Han verkar inte helt förstå hur vansinnigt fel detta är.

* utnyttjar andra för egen vinning, tänker även på arbetsplatsen som fick fungera som lösning för hemliga sexuella möten. Osv.

Man kan se en otroligt BRED hänsynslöshet som går ut över precis alla i hans direkta eller indirekta närhet! I stort och i smått.

Vad gäller överaktivitet så är det inte alls ovanligt. Den kan variera över tid/period.
Garanterat beroende på flera omständigheter.

Sömnstörningar alternativt mindre sömnbehov och nattlig aktiviteter likaså.

Inte heller alla hamnar i klammeri med rättsväsendet, varken som barn/unga eller vuxna,
kan bero på flera saker.
I detta fall så HAMNADE han ju dessutom där tillslut då en sådan, för honom, belastande/stressande situation uppstod som varken HAN kunde lösa eller NÅGON ANNAN kunde lösa ÅT honom.

Vad jag menar med det sista är att HD var garanterat ett hjälpande verktyg för honom i hans liv.
Liksom familjen var under hans barndom. Liksom JG kanske var i vissa fall, det vet vi kanske inte men möjligen gissningsvis.

Tillägg: det är just det som han uppfattade som problemet med lena senare delen av förhållandet. Han insåg att hon inte längre var hans verktyg. Istället för att underlätta hans problem (hålla undan otroheten från HD, respektera RT mm) så blev hon den direkta orsaken till hans stress, genom upplevelsen av hot om avslöjande och med dess medföljande konsekvenser.
Tror jag.

Han visste hans liv skulle bli svårt utan HD.
Hon blev hans bro till allt socialt liv bland annat.
Han hade inte verktygen själv och få människor stod ut med honom i längden, vilket är vanligt.
De har lätt skaffa nya bekantskaper men svårt att behålla.....
De som stannade var nog guld värda.

Intressant tänkande runt människorna som "redskap".
Då tänker jag även på svärfar här, som kanske inte av en slump bistår SD, trots skilsmässa med sommarvistelse och stöd i rätten.

Med din analys faller bitarna lite mer på plats för mig, även om jag tycker mig ha "sett det" redan. Det blir väl som att få samma berättelse från en annan vinkel, eller en spegelbild från andra sidan. Det blir liksom ett djup i förståelsen...
Citera
2021-07-08, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När någon fotade eller filmade hade SD en förmåga att åtminstone komma med från sidlinjen med typ 2 fingrar i luften. Han bara måste vara i centrum, annars blev han avundsjuk och missunsam. Till och med på sitt nyfödda barn, en helt underbar liten person. Det ser man som sagt inte minst på just bebis-filmen. Men han verkar inte alls se detta.

Att han hade narcissistiska och psykopatiska drag är helt klart, men jag misstänker att det är någon neuropsykiatrisk diagnos som till och med överskuggar de andra dragen. Han var barnslig, omogen och en stor skitstövel och när han blev pressad blev han uppenbarligen mycket farlig. Här var både HD och Lena på väg bort från honom och då tappade han allt.

Ja, han skulle väl kunna ha drag av båda?
Jag tänker även på den artikel i läkartidiningen som @Gracefulmind länkade till nyligen. Intressant artikel.
Citera
2021-07-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ja, han skulle väl kunna ha drag av båda?
Jag tänker även på den artikel i läkartidiningen som @Gracefulmind länkade till nyligen. Intressant artikel.

Läste också länken. Den är mycket informativ och bra.

Blanddiagnoser är verkligen ingen ovanlighet. Innan jag visste så mycket om SD som jag vet nu, så trodde jag att han var narcissist och psykopat.

Med tiden ändrade jag mig ju mer jag läste om hans bravader. Måste vara något neuropsykiatriskt också, tänkte och tänker jag. Kanske ADHD? Är inte så hemma på just såna diagnoser, så jag får gissa.

En psykopat tramsar inte som SD. De är kyliga och beräknande på ett annat sätt, men hoten finns där. Ofta underliggande men ändå glasklara för en som lever med en sådan individ. (Been there, done that)

Förresten: psykopati är ingen egen diagnos, det är en s.k tilläggsdiagnos.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-08 kl. 22:46.
Citera
2021-07-08, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är möjligt att du tycker att SD är lätt att utröna.
Det du beskriver ovan är inte det som jag menar när jag pratar om hur SD agerar mot Lena (svartsjuk och hotfull). Det som du menar inte går att överföra på HD, vilket ju var det vi pratade om.
Ja, rent basic skrev jag och ur ett otrohetsperspektiv.
Resten berör hans skeva person.
Citat:
Jag har läst någonstans av en rättsspykiatriker att psykopati inte är lätt att ställa som diagnos.Jag som inte är utbildad inom psykiatrin, utan bara är ytligt insatt i personlighetsdragen, kan inte på något sätt säga efter att ha sett filmen att det är en psykopat vi ser här.
Nej, det lär inte vara lätt och det kräver dels utbildning i pcl-r och mer info tillgängligt än enbart ett samtal.
Men du kunde tydligen se en psykopat innan filmen. Vilket föranleder frågan om hur du ser SD efter att sen ha sett filmen:
Citat:
Men att utifrån detta sluta sig till att det är en psykopat, det tror jag ingen som är utbildad inom området skulle säga att man kan se. Däremot vrider det sig i magen på många hur okänslig (empatilös) han är mot en så liten och värnlös, det tror jag. Så något mått av okänslighet kan man se här.
Han är okänslig och han är gränslös. Han är inte bara totalt ut i det blå ang föräldraskap.
Hela han är weird.

Jag lägger till flackar med blicken, glor under lugg och är ända upp i trynet på folk.
Han har noll koll på sociala koder, personlig space och vad som är lämpligt.

Detta rimmar helt med den sociala inkompetens som återkommer i FUP - men som inte rimmar så jättemycket med psykopati om du utgår från begrepp som manipulation och hur de anpassar sig likt en kameleont vid normalt eller högre IQ.
Oavsett om psykopater är individer - en del mer våldsbenägna, andra mer acklimatiserade (men lika obehagliga utan samvete).
Citat:
Då kan jag säga att mer handlingskraftig och kreativ person än Lena får man sällan skåda. Man kan vara stark å ena sidan och svag å andra. Lena ställer också krav, på sitt finurliga sätt gentemot SD. Hon vet exakt vilka ömma punkter han har. Men samtidgt är hon svag, kan inte sätta emot SD när han kör med sitt RT/öppet.
Jag är fullt medveten om att starka kvinnor bryts ner, har upprepat det till leda.
Med hänvisning till bok.

Spelar dock ingen roll om du inte utgår från att HD och LW absolut inte är jämbördiga i position inför SD.
När HD slår i handbromsen är det henne han kör RT på grund av.
Han är notoriskt otrogen och fortsätter:
Men han bejakar äktenskapet.
Citat:
Nu är det en film, och på en film vill man inte ställa till scener? Och sedan har de gäster. Hur bra känner svärföräldrarna HD? Och man kan ana att SDs mamma möjigen har något emot HD? Den där kommentaren om att babyn har ärvt SDs hjärna...Kanske inte är så lätt att börja härja runt då.
Jag tror inte de har lust att ställa sig i obekväm dager hos paret D med risk att inte få se första barnbarnet mer - men nog fan ses att det är ett mjäkande och hur i hela friden har han fått härja tidigare i sin uppväxt?

Det är knappast rocket science att särbehandling av barn och att stärka vissa beteenden på bekostnad av annat (såsom att inte visa eller prata om känslor) inte är oproblematiskt.
Vederbörande kan riskera fortsätta dampa runt.

SD är gränslös. Han vill vara i centrum och har narcissistiska drag. Hjälten som vill leka kvarterspolis och smyger runt med sin ficklampa. Han beskrivs intelligent och är inte sen att skrävla om sin intellektuella kunskap.

Att han är extremt omogen emotionellt är mer än uppenbart, speciellt efter att ha sett filmen.
Citat:
Ja, jag vidhåller att det är HD som agerar vuxet. De har barn ihop och kommer så alltid att ha (nu är han död, men det fanns ju inte med i beräkningen då). Hennes tålamod är enormt, kan inte säga annat. Kanske medberoende som du kallar det.
Allt är relativt. Jämfört med SD är hon ju rena Magna Mater...

Ja, jag kallar det medberoende. Att anpassa sig in absurdum är knappast ett beundransvärt tålamod och hon skickar dubbla budskap med sin mjäkighet.
Hur du ens kan resonera i termer som tålamod och att hon visade "en fin och stark sida" övergår mitt förstånd när det kommer till strösselförhör. Hon säger ju inte ett förbannade dugg till SD mer än att bandet stoppade efter 30 minuter, undrade om hon ville höra mer.
Citat:
Det handlar i grunden förstås inte om barnen. Igrunden finns det som pyr. Det är Lena och det är HD. Barnen får sitt eftersom han använder dom som redskap mot HD. Och att hans förlorade kontroll gör honom frustrerad och hatisk. Arg på allt och alla.
Hans värld är rigid. Han ältar centimetrar, tv som ska stängas av efter klockan och inte program, utmätta centimetrar kring kaninburar där barnen ska gå och mäter strössel.
Barnen får x antal godis per ålder och här återspeglas troligen millimeterrättvisa från barndomen.
Han minns på klockslag när HD mötte JS.
Han reagerar med nitiskhet vid stress och upprepar sig.

Citat:
Att HD går Lenas wig, kan abslolut bero på att hon är både sårad och hämndgirig. Mot både SD och Lena. Glöm inte hur Lena vill hämns. Bara för att man är utsatt för en kontrollernade person, behöver man inte kräla längs husväggarna.
Betvivlar inte en sekund och hon provocerar.
Hon pratar emot sig själv om att SDs loggar ska raderas.
Hon rekommenderar även JG att fuska ang fotokrav på LWs cache.
Sen tar hon lättvindigt lws cacher när hon inte kan protestera mer som död.

Att jämföra med LW känns något övermaga när det kommer till just beteende kring cacher.
Speciellt om det har en koppling till LWs död, vilket vi inte vet.
Citat:
Men att HD försvarar SD som en näarpå yrkeskriminell i rätten, och drar blodkortet med vass stämma, det är för mig ett tecken på hur pass styrd hon är. Efter allt HD fått genomgå pga av den mannen, men ändå försvarar hon honom med det bisarrra blodkortet.
Varav jag tror nåt helt annat.
Att det finns risk att hon fejkar sin kärlek inför SD fram till hans död, i värsta fall varit drivande.
Varav hon skyddar sig själv indirekt och SD i sin tur håller käften om inblandning.

"Här fattar jag inte riktigt... vad ältar jag?"

Ehh... HD ältar. Läs om, läs rätt. Du skrev att hon "öppnade sig lite" inför JS.
Ältar svarade jag.
Senast redigerad av develi 2021-07-09 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in