Malin gick på vårdhögskola, så hon var troligen åtminstone normalintelligent. Och hon hade gjort upp med sin kompis om att kompisen och kompisens mamma skulle möta henne vid en viss hållplats i Husum.
Så varför gick hon av på fel hållplats?
Det känns som lite för mycket otur att först gå av på fel hållplats, och sen ett antal minuter senare bli mördad. Jag tänker därför att det är mer sannolikt att hon blev lurad av någon att gå av på fel hållplats, antingen av hennes mördare eller av någon som samarbetade med hennes mördare. Då hade hon bara oturen att hon blev mördad under denna korta tidsperiod.
Kan Malin ha blivit lurad av någon att gå av på fel hållplats och sen gå till någon avskild plats där hon blev mördad?
Kan det vara flera personer som har samarbetat för att mörda Malin, kanske var O en av dem?
Malin var enligt uppgift i tråden ganska mobbad:
Citat:
Ursprungligen postat av
Catya
En vän till mig gick i samma klass som Malin. Hon sa att Malin var ganska mobbad....

En annan sak som är lite märklig, det är att bussen kom fram 14:10 till Husum, utan Malin. Men det är först 17:30 som Malins föräldrar får veta att Malin inte kommit fram. Alltså 3 timmar och 20 minuter senare.
Varför blev det så?
Och vem var vittnet som först pekade ut O, lång tid efter Malins försvinnande?
Vittnet ska ha uppgett att han dröjde med att peka ut O, eftersom han inte ville skapa problem för O, tror jag.
Det står om honom här tror jag:
Citat:
Ursprungligen postat av
kjorisy
intressant och ny info!
Undrar varför det dröjde fyra(!) veckor innan vittnet som kom körande i korsningen berättade att han vid tidpunkten sett två personer efter vägen?
Jag tror att de även pratade om den mannen i Veckans brott.