2021-07-09, 11:28
Medlem
Väldigt tragisk situation, oavsett vad orsaken var.

Det gäller att tänka efter jävligt noga vem man skaffar barn med.

Tyvärr blir barn som växer upp under dåliga förhållanden ofta skadat gods. Otrygga förhållanden under uppväxten leder till mindre utvecklade hjärnor som inte går reparera senare i livet...
Citera
2021-07-09, 11:32
Medlem
REWalls avatar
Denna mammas agerande?

Hon gjorde bara det som tusentals mammor i östra Tyskland gjorde år 1945, dvs räddade sig och sina barn undan från vad de ansåg vara ett värre öde.

(En skillnad är dock att de tyska männen då gjorde vad de kunde för att stoppa den ryska Röda våldtäktsarmén medan dagens svenska PK-"män" gör vad de kan för att ta hit män från Långtbortistan och låter dem härja fritt här i landet).
Citera
2021-07-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesBach
Rättsystemet har dessa barn på sitt samvete.
Så är det. Precis som med lilla Esmer*alda. Farliga föräldrar har större rätt till barnen, än vad barnen har rätt till en trygg uppväxt. Nu, fr o m 1 juli, finns något som heter barnfridsbrott. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/juni/ny-lag-starker-barnens-stallning/
Citera
2021-07-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Inte? Nej, inte om man inte har en anställning som gör att man behöver det. Det har inte med själva anställningen på kommunen heller att göra utan själva ” arbetet” en anställd utför. Finns många sådana känsliga arbetsuppgifter som gör att personal visst behöver skyddad identitet.

Finns väldigt få arbetsuppgifter inom en kommun som generar skyddade personuppgifter. Om man varit utsatt för hot eller liknande i tjänsten får man ju oftast ett överfallslarm, men för att komma dit krävs mycket!

Jobbat på myndighet i mååånga år o har personlig erfarenhet av exempel av detta slag.
Citera
2021-07-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
- Ja, det är ju klart som fan det kommer göra det.. Om han över huvud taget öppnar käften så är det klart att det kommer komma en solskenshistoria från honom.

Nej, jag känner till den mannen allt för väl för att låsas som han inte har något med detta att göra. Det är en ynkrygg som misshandlat sin fru och det verkar som han även börjat ge sig på barnen också. Med det sagt så försvarar jag inte att man som mamma tar med sig 2 barn på spåret och låter detta tragiska inträffa MEN, börjar man se hela pusslet framför sig så kan jag någonstans på ett sjukt sätt förstå VARFÖR man gör en sådan handling. MEN återigen, jag försvarar inte handlingen.

Du gör ditt bästa för att försvara mamman men misslyckas ändå. Det tyder ju på att hon inte var så sympatiskt. Vänd på det istället och tänk dig hur det skulle vara att försöka samarbeta med någon som hotar med att ta livet av barnen.
Citera
2021-07-09, 11:40
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja och blatte från Kosovo….

Nej han är INTE mäklare
Citera
2021-07-09, 11:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpose
Du gör ditt bästa för att försvara mamman men misslyckas ändå. Det tyder ju på att hon inte var så sympatiskt. Vänd på det istället och tänk dig hur det skulle vara att försöka samarbeta med någon som hotar med att ta livet av barnen.

Det är ingen som försvarar mammans mord på barnen. Typiskt en del flashbackare att missförstå att bara för att man söker orsak och motiv till dåd så betyder det per automatik att man försöker försvara det.

Jag tror att vi är många som vill veta varför. Vad är det för fel med det?
Citera
2021-07-09, 11:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tycker du ska hålla Yara, Bobby och Bjärredbarnen i minnet. För att inte tala om Lilla Hjärtat.
Det är endast i Bjärred där det slutar med mord och självmord så vad menar du?
Tycker du de andra barnen hade haft det bättre om någon slängt dem under ett tåg?
Citera
2021-07-09, 11:44
Medlem
Klipp från FB gruppen https://www.facebook.com/rskriksforeningen/

Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔
Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.
Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.
Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔
Citera
2021-07-09, 11:47
Medlem
Försvarar inte handlingen men är ju inte första gången sveriges rättsväsende är flata. Finns ju exempel på hur kvinnor fått emigrera för att fly undan män med släkt som förföljt dem. Eller vittnen i rättegångar som mördats. Svårt att få skyddas identitet och kontaktförbud lverhuvudtaget, och ofta händer unget vid överträdelse. Polismördarens familj var de dock snabba med att skydda, fy fan..

Har ett exempel från verkligheten: en bekant blev stalkad av en stolle under lång tid, vid en incident där stollen var upprörd misshandlade han henne i offentlig miljö. Många vittnen så han åkte in i fängelse under något halvår. Under tiden i fängelse skulle han ha behandling, yadayada varvid fängelset ringer henne (brottsoffret!) och vill att hon ska vara med. Idioter. När han sedan släpptes fick hon inte veta något. Hon ville ha kontaktförbud innan men det kunde man inte fixa innan han var utsläppt. Men hon fick alltså inte veta NÄR han skulle bli utsläppt. Sverige är fan brottslingarnas förlovade land.
Citera
2021-07-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är endast i Bjärred där det slutar med mord och självmord så vad menar du?
Tycker du de andra barnen hade haft det bättre om någon slängt dem under ett tåg?
Nej, men även vad som kan hända vid misshandel av barn. Det kanske var sådant som mamman hade i tankarna? Barn är oerhört utsatta - men det begriper du kanske inte.
Citera
2021-07-09, 11:50
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En förälder som bevisligen misshandlar andra föräldern kan ändå få ha kontakt och umgänge med sina barn. Det verkar som att mamman i det här fallet inte kunde bevisa att även barnen blev utsatta för våld. Hon fick därför skyddade uppgifter men inget kontaktförbud och ensam vårdnad.
Min gissning.

Var snackar du om? ” Det verket som ” vad får dig att tro att det ens gäller missandel av barn?
Och vad vet du om när hon fick skyddad identitet och varför? Inget som säger att det va pga pappan till barnen. Hade så varit fallet hade det inte stått som det gör i beslutet ang kontaktförbud. Ensam vårdnad? Finns det ens en vårdnadstvist här? Du gissar ja, riktigt jävla dåligt dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in