2021-07-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var nog något sådant här jag trodde hänt. Föräldrars rätt till barn är helt klart viktigare än att skydda barnen. Förjävligt.

Ja det är klart att, om det är sant, detta ger en bakgrund till hennes val. Men det är ändå mord.
Citera
2021-07-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Det kommer troligen komma en dag då vi kommer över pappans berättelse. Har en känsla av den kommer gå emot de flesta här som vittnar om en helt annan bild än som målas upp.

- Ja, det är ju klart som fan det kommer göra det.. Om han över huvud taget öppnar käften så är det klart att det kommer komma en solskenshistoria från honom.

Nej, jag känner till den mannen allt för väl för att låsas som han inte har något med detta att göra. Det är en ynkrygg som misshandlat sin fru och det verkar som han även börjat ge sig på barnen också. Med det sagt så försvarar jag inte att man som mamma tar med sig 2 barn på spåret och låter detta tragiska inträffa MEN, börjar man se hela pusslet framför sig så kan jag någonstans på ett sjukt sätt förstå VARFÖR man gör en sådan handling. MEN återigen, jag försvarar inte handlingen.
Citera
2021-07-09, 10:26
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassenpassen
Det är också konstigt att hon hade skyddade personuppgifter och skyddad adress men fortfarande bodde kvar i samma håla med 1000 invånare🤔

Gjorde hon det då? Jag har inte sett några uppgifter på var hon faktiskt bodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
- Jo jag köper det du skriver till viss del men jag sätter en foliehatt på att du aldrig någonsin i närheten befunnit dig i en situation likt hennes. Ha en man som är kapabel till precis vad fan som helst. Det verkar som att han har misshandlat henne och även börjat ge sig på barnen.

Det är en situation som vi aldrig kan relatera till.
Alla som har barn kan lätt relatera till det. Om någon skulle ens tänka tanken att misshandla ens barn så ser man till att flytta dem långt bort från misshandlaren. Men ingen normal människa dödar barnen i förebyggande syfte.

Det är verkligen läskigt hur många som försvarar kvinnan. Det finns INGEN situation där det hon gjorde var det minsta försvarbart. Så länge det ens finns en teoretisk chans att undkomma våldet är man självklart tvungen att försöka.
Citera
Medlem
Citat:
- Ja, det är ju klart som fan det kommer göra det.. Om han över huvud taget öppnar käften så är det klart att det kommer komma en solskenshistoria från honom.

Nej, jag känner till den mannen allt för väl för att låsas som han inte har något med detta att göra. Det är en ynkrygg som misshandlat sin fru och det verkar som han även börjat ge sig på barnen också. Med det sagt så försvarar jag inte att man som mamma tar med sig 2 barn på spåret och låter detta tragiska inträffa MEN, börjar man se hela pusslet framför sig så kan jag någonstans på ett sjukt sätt förstå VARFÖR man gör en sådan handling. MEN återigen, jag försvarar inte handlingen.

Om du känner till mannen i fråga IRL så tar jag tillbaka vad jag skrev om "förutfattade meningar". Det var främst riktat till andra i tråden.
Citera
2021-07-09, 10:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag är benägen att tro det du skriver men blir fruktansvärt undrande och irriterad över att så många visste vad som pågick men inte gjorde något alls för henne och barnen
Citera
2021-07-09, 10:30
Medlem
Det är väl fortfarande INTE bekräftat att det är M.K?

Finns ju ingen som verkligen har bekräftat det, utan bara alla troll som sitter här o säger "det är hon" / "det är inte hon" ?
Citera
2021-07-09, 10:30
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Inte fan får man skyddad identitet av arbeta för en kommun…

Inte? Nej, inte om man inte har en anställning som gör att man behöver det. Det har inte med själva anställningen på kommunen heller att göra utan själva ” arbetet” en anställd utför. Finns många sådana känsliga arbetsuppgifter som gör att personal visst behöver skyddad identitet.
Citera
2021-07-09, 10:32
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det lär nog inte komma fram vem vem/vilka de var. Ingen som vet vill berätta.

Än!

Time will tell!
Citera
2021-07-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Och misshandlade barnen!

Tyvärr så är det många gånger så, att man ser att den misshandlande mannen får gemensam vårdnad även fast det finns domar på honom.

Det försvarar inte mammans agerande men det kan förklara varför hon kände sig helt maktlös.
Ang din fetning:
Du är medveten om att du sprider helt obekräftade påståenden?

Hade Flashback haft lite stramare attityd mot ryktesspridare som du, hade du blivit varnad.
Hade du fortsatt hade du blivit avstängd.

OffT: Trump är avstängd från fb och Twitter. På Flashback har han, likt dig, en möjlighet att kunna få föra ut sitt budskap, hur stolligt/sanslöst det än är..
Citera
2021-07-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Alla som har barn kan lätt relatera till det. Om någon skulle ens tänka tanken att misshandla ens barn så ser man till att flytta dem långt bort från misshandlaren. Men ingen normal människa dödar barnen i förebyggande syfte.

Det är verkligen läskigt hur många som försvarar kvinnan. Det finns INGEN situation där det hon gjorde var det minsta försvarbart. Så länge det ens finns en teoretisk chans att undkomma våldet är man självklart tvungen att försöka.
Problemet är att om hon hindrar umgänget så kan mannen få hela boendet och vårdnaden av barnen, och därmed full tillgång till dom. Vilken jävla sits för en mamma. Och exet har dessutom myndigheternas godkännande. Det är svårt att leda i bevis att små barn blir terroriserade.

Jag försvarar inte kvinnans handling, det borde funnits nån annan lösning till att skydda barnen. Men vilket?
Citera
2021-07-09, 10:36
Medlem
Sassenpassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Inte? Nej, inte om man inte har en anställning som gör att man behöver det. Det har inte med själva anställningen på kommunen heller att göra utan själva ” arbetet” en anställd utför. Finns många sådana känsliga arbetsuppgifter som gör att personal visst behöver skyddad identitet.
Dock hade hon inte en sådan anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in