2021-07-09, 09:26
Medlem
mantrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför har han o bröderna tagit bort sina konton etc ? Känner man bara sorg och ingen skuld är inte det normalt beteende . Då är inte fb något man har i tankarna .

Om man blir bombarderad med meddelanden från äckel och/eller journalister när en närstående dött så känns det nog rätt rimligt att stänga ner FB ett tag.
Citera
2021-07-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men asså det är precis det här som är problemet. Bevisen finns redan.. Hur många gånger ska man behöva lägga upp det i sida efter sida innan nästa kärring kommer in och ska förklara "hur den tänker"?..

Har fått gjort det här flera gånger i tråden redan. Men jag gör det med dig med. Bara för o vara snäll.

Du kan klicka dig in på min profil o läsa mina inlägg i den här tråden. Förhoppningsvis blir linjen lite ljusare.

Vad i helvete svamlar du om?

Jag kollade igenom din posthistorik. Absolut ingenting, som ens i närheten skulle kunna kallas bevis eller vittnesmål. Bara en massa spekulationer.

Är du gravt förståndshandikappad eller vad är det här?
Citera
2021-07-09, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mantrain
Om man blir bombarderad med meddelanden från äckel och/eller journalister när en närstående dött så känns det nog rätt rimligt att stänga ner FB ett tag.

Han tog ner den någon typ direkt då den här tråden kom igång. Det du säger här är helt orimligt.
Citera
Medlem
Det kommer troligen komma en dag då vi kommer över pappans berättelse. Har en känsla av den kommer gå emot de flesta här som vittnar om en helt annan bild än som målas upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rideordiebitch
Vet någon vem de är som avled
Ja, M*ria Kr*sniqi (*=a) fråh Hässleholm.
Citera
2021-07-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Det kommer troligen komma en dag då vi kommer över pappans berättelse. Har en känsla av den kommer gå emot de flesta här som vittnar om en helt annan bild än som målas upp.

Statistiken är emot dej tyvärr.
Citera
2021-07-09, 09:35
Medlem
Den största svikaren i hela denna tragiska historia är samhället. Oavsett om hon blev misshandlad eller ej, så är det fruktansvärt att ingen förstod och/eller agerade på ett helt uppenbart dåligt mående hos mamman. Hon skulle ha fått hjälp, då hade detta inte hänt. Vem som helst som haft självmordstankar vet att man i den svarta stunden på riktigt tror att det vore det bästa för både en själv och alla andra att man försvann. Och om hennes upplevelse av tillvaron varit så oerhört svart att hon tyckt att det även vore det bästa för barnen att dö, ja då kan jag inte förstå hur ingen uppmärksammat ett så dåligt mående. Det kan inte ha gått obemärkt förbi alla. Det var samhällets skyldighet att uppmärksamma henne och ge henne den hjälp hon behövde. Hon har inte ställt sig på spåret med sina barn av egoistiska skäl (i hennes huvud såklart), hon gjorde det av kärlek för dem (återigen i hennes huvud). Det är samhället som har brustit, och det är samhället jag lägger skulden på.
Citera
2021-07-09, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vad i helvete svamlar du om?

Jag kollade igenom din posthistorik. Absolut ingenting, som ens i närheten skulle kunna kallas bevis eller vittnesmål. Bara en massa spekulationer.

Är du gravt förståndshandikappad eller vad är det här?

Nej, kan förstå att det verkar lite random, eftersom du inte har varit här fören idag.

Men det finns en röd tråd igenom hela den här tråden..

1. Dom som kommit in under resan och bara postat skit, helt fel namn, försökt förstöra konversationen, o helt jävla uppåt väggarna off-topic inlägg.
2. Dom som har kommit med lite riktig fakta.

Jag har enbart citerat och skrivit med dom som har kommit med rätt fakta. O sida efter sida har dessa fakta sedan gått o blivit bevisat. Det har varit rätt namn hela vägen. Det har kommit upp rätt FUP.. Det har visat sig att hon har hemligt namn, o försökt att få ett kontaktförbud mot just den här mannen, som avslogs inne i tingsrätten. Hon har försökt fly ifrån han..
O det har kommit historier efter det som stämmer in med allt det här.

Därför är det inte några spekulationer.. Det där är din misstro.

Sen att du ska sitta här och vägra lyssna på vad alla andra diskuterar, gör inte att det är jag som är dum i huvudet. Det är ditt eget fel.
Senast redigerad av therefore 2021-07-09 kl. 09:40.
Citera
2021-07-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är det mannen som är mäklare?
NEJ! han har inget med detta att göra
Citera
2021-07-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinusCosinus
Den största svikaren i hela denna tragiska historia är samhället. Oavsett om hon blev misshandlad eller ej, så är det fruktansvärt att ingen förstod och/eller agerade på ett helt uppenbart dåligt mående hos mamman. Hon skulle ha fått hjälp, då hade detta inte hänt. Vem som helst som haft självmordstankar vet att man i den svarta stunden på riktigt tror att det vore det bästa för både en själv och alla andra att man försvann. Och om hennes upplevelse av tillvaron varit så oerhört svart att hon tyckt att det även vore det bästa för barnen att dö, ja då kan jag inte förstå hur ingen uppmärksammat ett så dåligt mående. Det kan inte ha gått obemärkt förbi alla. Det var samhällets skyldighet att uppmärksamma henne och ge henne den hjälp hon behövde. Hon har inte ställt sig på spåret med sina barn av egoistiska skäl (i hennes huvud såklart), hon gjorde det av kärlek för dem (återigen i hennes huvud). Det är samhället som har brustit, och det är samhället jag lägger skulden på.
Vad är det man ska hjälpa när hennes historia inte varit styrkt ? Vem säger att hon inte ljuger om detta? Aldrig dömd ingen dokumentation på skador, liknande? Skulle hon varit utsatt skulle hon ha fått hjälp
Citera
2021-07-09, 09:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.

Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.

Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.

Om du tänker på inlägget där det länkas till avslaget av kontaktförbud så var det personen i tråden som skrev att han var dömd för misshandel 2009.

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)
Citera
2021-07-09, 09:45
Medlem
Många försvarar mammans mord på sina egna barn för att pappan kanske skulle mörda dem. En chans på 50% att överleva. Än att kasta sig framför ett tåg.

Detta som sägs om pappan, att han ville döda dem, miss0handla dem, mm kommer från m4rias vänner för att försöka försköna mordet hon begått. Resten av skitsnacket kommer ifrån att hon ansökt om kontaktförbud som inte gått igenom då hon inte kunnat styrka att hon är utsatt. Säkerligen en väldigt psykiskt sjuk kvinna som borde ha varot inlåst på psyk. Oavsett orsak är hennes handling FEL

Krasn*q*, Lab*not har inte tidigare lagförts för brott mot närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit någonting som tyder på att Krasn*q*, Lab*not skulle komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är motndenna bakgrund inte uppfyllda"

- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad

AM-73128-21

Senast redigerad av minay 2021-07-09 kl. 09:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in