Citat:
Ursprungligen postat av
Dendron
Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.
Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.
Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.
Ok dömd för något för tolv år sedan. Men inte mot henne väl?
Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.
Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man - i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.
Vi ska också komma ihåg att den utpekade mannen har albanskt namn. Det är sannolikt så att en del av trådens skribenter påverkas av det - hade så inte varit fallet hade det legat närmare till hands att peka ut henne som en galen kvinna, punkt.