2021-07-09, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Även om mannen pucklade på damen hade hon ingen rätt att döda sina barn. Mörda. Även om han skulle jaga henne, slå henne gul och blå och klä henne i fjädrar. Så nej, hon hade ingen rätt, mörderskan. På hennes profilbilder på Facebook ser man att hon har ond mun. Bakom leendet. Det falska. Sådana människor är oberäkneliga. Farliga. Ska inte ha barn. Synd de inte adopterades bort. Till några kärleksfulla. En tattare slänger sig framför ett tåg med andra oskyldiga yngre som inte kan försvara sig. Kan inte vara roligt för resten att veta att de har en tattare i släkten. Usch. Må barnen få det bra bland änglarna i himlen. Damen åker ett steg under där mördarna finns. Mörkt och kallt. Som hon förtjänar. Å sådans psykfall ska jobba i kommunen. Herrejösses.

Barnen är i himmelen tillsammans med sin mamma.

Den du..
Senast redigerad av therefore 2021-07-09 kl. 09:22.
Citera
2021-07-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon kan ha tänkt att hans humör skulle gå ut över barnen om han fick dom. Hon ville inte överge barnen och riskera att dom blev misshandlade. Han skulle fått vårdnaden om hon tog livet enbart av sig själv. Hon tog hellre med dom i döden. Stackars barn...

Hoppas det blir en offentlig debatt om detta nu när mer framkommit. Självmord eller ej, skitsamma. De kan inte lägga locket på en sån här fruktansvärd händelse när den föregåtts av något sånt här.
Citera
2021-07-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nu är du verkligen ute på vift.. Jag citerade dig för att berätta för dig hur efterblivet det är att du sitter i en tråd med precis alla bevisen framför dig, o du fortfarande tycker att man bör "diskutera saken"..

Tråden handlar om ett självmord pga en misshandlande partner återigen, inte om hur du skulle sitta här och va rädd för ett inbillat soviet.

Ja men lägg fram bevisen då? Jag har hittills inte sett något vittnesmål, men finns det så läser jag det gärna.

Jag säger för övrigt inget om vad som har hänt i detta fallet. Utan bara att det är självklart att tingsrätten inte kan döma någon till kontaktförbud utan bevis, vilket många idioter här inkl dig inte verkar hålla med om.
Citera
2021-07-09, 09:17
Medlem
nickomyras avatar
Han som sköt sina barn o livade på fb . Han gjorde det väl mest för att jävlas med exet och ta ifrån henne det hon älskade mest , bara för att han inte kunde få henne längre .
Citera
2021-07-09, 09:18
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Även om mannen pucklade på damen hade hon ingen rätt att döda sina barn. Mörda. Även om han skulle jaga henne, slå henne gul och blå och klä henne i fjädrar. Så nej, hon hade ingen rätt, mörderskan. På hennes profilbilder på Facebook ser man att hon har ond mun. Bakom leendet. Det falska. Sådana människor är oberäkneliga. Farliga. Ska inte ha barn. Synd de inte adopterades bort. Till några kärleksfulla. En tattare slänger sig framför ett tåg med andra oskyldiga yngre som inte kan försvara sig. Kan inte vara roligt för resten att veta att de har en tattare i släkten. Usch. Må barnen få det bra bland änglarna i himlen. Damen åker ett steg under där mördarna finns. Mörkt och kallt. Som hon förtjänar. Å sådans psykfall ska jobba i kommunen. Herrejösses.

Och misshandlade barnen!

Tyvärr så är det många gånger så, att man ser att den misshandlande mannen får gemensam vårdnad även fast det finns domar på honom.

Det försvarar inte mammans agerande men det kan förklara varför hon kände sig helt maktlös.
Citera
2021-07-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Enligt tråden hade hon redan flyttat

Ja, varför tror du? Därför han bor ensam... Kräk ska göra det.
Citera
2021-07-09, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja men lägg fram bevisen då?

Men asså det är precis det här som är problemet. Bevisen finns redan.. Hur många gånger ska man behöva lägga upp det i sida efter sida innan nästa kärring kommer in och ska förklara "hur den tänker"?..

Har fått gjort det här flera gånger i tråden redan. Men jag gör det med dig med. Bara för o vara snäll.

Du kan klicka dig in på min profil o läsa mina inlägg i den här tråden. Förhoppningsvis blir linjen lite ljusare.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.

Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.

Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.

Ok dömd för något för tolv år sedan. Men inte mot henne väl?

Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.

Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man - i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.

Vi ska också komma ihåg att den utpekade mannen har albanskt namn. Det är sannolikt så att en del av trådens skribenter påverkas av det - hade så inte varit fallet hade det legat närmare till hands att peka ut henne som en galen kvinna, punkt.
Citera
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Det här var nog det enskilt mest korkade jag läst på flashback. Så kvinnor är är goda och dödar bara av barmhärtighet, men män dödar för att de vill djävlas så mycket det går?

Så ondskefulla leda kärringar är ovanliga?

Så dumt att jag saknar ord...

Håller med! Vi måste lämna bilden av män som moraliskt underlägsna varelser bakom oss. Och inse att kvinnor kan begå hemska handlingar utan ädla motiv.

I detta fall vet vi dock inte vad som hänt, såklart. Därför svårt generalisera åt ena eller andra hållet
Citera
2021-07-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok dömd för något för tolv år sedan. Men inte mot henne väl?

Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.

Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man - i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.

Vi ska också komma ihåg att den utpekade mannen har albanskt namn. Det är sannolikt så att en del av trådens skribenter påverkas av det - hade så inte varit fallet hade det legat närmare till hands att peka ut henne som en galen kvinna, punkt.

Det är väl bara att läsa ett par sidor bakåt, eller läsa på fejjan vad hennes vän skriver. Labbeblatte. Temperament på dom. Jo.
Citera
2021-07-09, 09:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Den store psykologen har talat! Du vet ju inte ett skit om hur denna familj hade det. Mannen kanske våldtog barnen på daglig basis. Vem vet? Klart som fan att en riktigt vidrig människa kan driva en annan människa att göra något sånt här. Sluta döma andra människor från din höga tron.
Citera
2021-07-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon kan ha tänkt att hans humör skulle gå ut över barnen om han fick dom. Hon ville inte överge barnen och riskera att dom blev misshandlade. Han skulle fått vårdnaden om hon tog livet enbart av sig själv. Hon tog hellre med dom i döden. Stackars barn...

Vet någon vem de är som avled
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in