2021-07-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Att du är alldeles för trög för att förstå att så gott som vartannat inlägg i denna tråden är förtal, dina självklart inräknade, det förvånar mig inte en sekund. Du förefaller vara den i särklass mest korkade personen på hela Flashback.

Om Ebba menar du? Nej det är det inte. Och som de allra flesta här i tråden - vet vi mer än du. Förstår mer. Kan mer. Så jag vet inte riktigt. Varför håller du på som kärringen mot strömmen..

Inte ens Ebba håller med dig, i själ och hjärta visste hon att hon skulle bli dömd.
Så hon backade undan som en feg påkommen unge som ser sig som skyldig men som i samma andetag skyller ifrån sig... Ebba.
2021-07-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Vilken sjuk människa du är, som inte tycker att en utövande pedofil är klandervärd! Jag tycker din vidriga personlighet lyser igenom då och då i det du skriver...

En utövande pedofil har ju ett klandervärt levnadssätt, det tycker väl alla hedervärda personer.

"Vilken sjuk människa du är, som inte tycker att en utövande pedofil är klandervärd!"
Tycker jag det? Det är ju exakt det jag gör. Jag tycker det är klandervärt att vara pedofil.
Så att säga att någon är pedofil är förtal.
2021-07-09, 02:17
Medlem
Citat:
Att du försvarar pedofiler, brottslingar som försöker våldta barn, till och med sina egna styvbarn, är ju tyvärr ingen nyhet. Inte heller tycks du anse det klandervärt att våldta eller försöka våldta barn. Det säger ju en del om dig som person.

Att du sedan hänvisar till wikipedia, där ni pedofilkramare helt säkert gjort vad ni kan för att förvränga verkligheten, förstärker ju inte precis ditt argument.

Om du istället kollar in Nationalencyklopedin, så står följande att läsa

Sexuell dragning till barn ...
Våldtäkt mot barn ...

Observera att åldern som anges här avser begreppet minderårig i andemeningen att det är ett brott att ha sex med en så ung person, och i det avseendet inte har något med pedofilin att göra, som hänger ihop med ålderskillnaden och att det är ett barn det är frågan om, som alltså mycket väl kan vara 15 år. Vilket t.ex. avser de fall som faller utanför skrivningen "ofta" i texten ovan.

Och så då just slutklämmen "våldtäkt mot barn". Och vad var det då Binninge dömdes för ... ?
Just det, i tingsrätten "Våldtäkt mot barn", och i hovrätten "Försök till våldtäkt mot barn"

Per definition enligt Nationalencyklopedin: Binninge = dömd pedofil.

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/pedofili

Så du läser inte ens en halv artikel, 60 ord av 422 och menar du har rätt?
Pedofili är mot förpubertala barn.
2021-07-09, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vad VET vi egentligen? Ebba har kanske lurat honom, jag kanske tycker att hon har lurat honom på huset. Det är MIN sanning, min åsikt. Den får jag ha.

Ja, det är du och Donald Trump. Ni har era egna sanningar. Dom får NI ha. Ni kan ha dom för er själva.

De flesta av oss andra föredrar inte sanningar som är åsikter, utan sanningar som är fakta.

En sanning, som inte är en åsikt, utan som är fakta, det är att Esbjörn själv berättat i domstol att han sålde huset av egen fri vilja.

En annan sanning, som inte heller är en åsikt, utan som är fakta, det är att det finns två värderingar gjorda som för aktuellt värdedatum visar samma marknadsvärde på huset med en differens på endast 2%, långt under ens ett mäklararvode.

Ytterligare en sanning, som inte heller är en åsikt, utan fakta. Det är att Esbjörn har genomgått flera utredningar som samtliga har gett honom en diagnos som utesluter demens.

Åsså tar vi en sista sanning då, och det är att det finns en professor och en läkare som båda två har gått igenom Esbjörns utredningar och har slagit fast att Esbjörn inte lider av några problem som varit till hinder för honom i den aktuella husaffären.

Sedan kan du leva med precis vilka "åsiktssanningar" som du vill.
2021-07-09, 02:23
Medlem
Citat:
[i]
Så att säga att någon är pedofil är förtal.

Det är verkligen inte någon universell sanning. Det är massvis med människor som sagts vara pedofiler utan att det varit förtal.
2021-07-09, 02:25
Medlem
Citat:
Så du läser inte ens en halv artikel, 60 ord av 422 och menar du har rätt?
Pedofili är mot förpubertala barn.

Jaha, så du har inte NE. och förmådde inte ens läsa 60 ord, alltså.
jaja, jag är inte förvånad.
2021-07-09, 02:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
För det första - det var inte pedofili så ska du kalla en spade för spade så kan du väl börja där.

Sedan, oavsett det är att måla någon som klandervärd = förtal.

Som tur är så slipper ni åtal på grund av vad ni skrivit här på forumet. Hade hälften av Ebbahatet yttrats i media hade vi haft många nya dömda.
2021-07-09, 03:02
Medlem
Citat:
Jaha, så du har inte NE. och förmådde inte ens läsa 60 ord, alltså.
jaja, jag är inte förvånad.

Som sagt igen, det är prepubertala barn som är pedofili.
Du kan inte hänvisa till en artikel där 60 av 422 ord visas.

Leta rätt på någon annan källa då? Nån som har samma uppfattning som du vill påskina.
Lycka till! Du lär inte hitta nån.
2021-07-09, 03:03
Medlem
Citat:
Det är verkligen inte någon universell sanning. Det är massvis med människor som sagts vara pedofiler utan att det varit förtal.

Ja, de har väl inte anmält. Om de hade gjort det så hade det blivit förtal.
2021-07-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som tur är så slipper ni åtal på grund av vad ni skrivit här på forumet. Hade hälften av Ebbahatet yttrats i media hade vi haft många nya dömda.

Nej, antagligen inte. Hon är politiker och ska tålas att granskas.
Ebba som numera finns i brottsregistret. Det hade ni inte trott för nån månad sen!
2021-07-09, 03:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej, antagligen inte. Hon är politiker och ska tålas att granskas.
Ebba som numera finns i brottsregistret. Det hade ni inte trott för nån månad sen!

Som sagt tur att ni yttrar er här på forumet som ni kritiserar. I det offentliga hade ni blivit registrerade i brottsregistret.

Dubbelmoralen haglar.
2021-07-09, 03:14
Medlem
Citat:

Ja, det är du och Donald Trump. Ni har era egna sanningar. Dom får NI ha. Ni kan ha dom för er själva.

De flesta av oss andra föredrar inte sanningar som är åsikter, utan sanningar som är fakta.

En sanning, som inte är en åsikt, utan som är fakta, det är att Esbjörn själv berättat i domstol att han sålde huset av egen fri vilja.

En annan sanning, som inte heller är en åsikt, utan som är fakta, det är att det finns två värderingar gjorda som för aktuellt värdedatum visar samma marknadsvärde på huset med en differens på endast 2%, långt under ens ett mäklararvode.

Ytterligare en sanning, som inte heller är en åsikt, utan fakta. Det är att Esbjörn har genomgått flera utredningar som samtliga har gett honom en diagnos som utesluter demens.

Åsså tar vi en sista sanning då, och det är att det finns en professor och en läkare som båda två har gått igenom Esbjörns utredningar och har slagit fast att Esbjörn inte lider av några problem som varit till hinder för honom i den aktuella husaffären.

Sedan kan du leva med precis vilka "åsiktssanningar" som du vill.

Vad pratar du för en massa goja nu? Irrelevant.

MIN åsikt är att hon absolut lurade av honom huset. Det står jag helt och hållet för.
MEN du måste inse skillnaden att luras till sig, göra en jäkligt bra affär, och faktiskt bryta mot avtalslagen.

Det sagt, jag är alltså inte alls inne på att det hon gjorde var ett direkt fel mot avtalslagen att han är dement osv.

Typ - Jag kan lura en bilsäljare på att köpa in min bil dyrt när jag ska köpa en ny bil.
Tror inte det är demens hos säljaren som blir "lurad", menar inte heller att det är brottsligt men bara att jag är skicklig på att säga rätt saker.

Därav kan man absolut påstå och peka på att Ebba lurade till sig huset, men att man sedan inte lyckades bevisa att det var mot avtalslagen. Alltså inget förtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in