Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Vad VET vi egentligen? Ebba har kanske lurat honom, jag kanske tycker att hon har lurat honom på huset. Det är MIN sanning, min åsikt. Den får jag ha.
Ja, det är du och Donald Trump. Ni har era egna sanningar. Dom får NI ha. Ni kan ha dom för er själva.
De flesta av oss andra föredrar inte sanningar som är åsikter, utan sanningar som är fakta.
En sanning, som inte är en åsikt, utan som är fakta, det är att Esbjörn själv berättat i domstol att han sålde huset av egen fri vilja.
En annan sanning, som inte heller är en åsikt, utan som är fakta, det är att det finns två värderingar gjorda som för aktuellt värdedatum visar samma marknadsvärde på huset med en differens på endast 2%, långt under ens ett mäklararvode.
Ytterligare en sanning, som inte heller är en åsikt, utan fakta. Det är att Esbjörn har genomgått flera utredningar som samtliga har gett honom en diagnos som utesluter demens.
Åsså tar vi en sista sanning då, och det är att det finns en professor och en läkare som båda två har gått igenom Esbjörns utredningar och har slagit fast att Esbjörn inte lider av några problem som varit till hinder för honom i den aktuella husaffären.
Sedan kan du leva med precis vilka "åsiktssanningar" som du vill.