2021-09-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Busch: Alla som tar upp min dom bör skänka pengar
Ebba Busch vill att ”politiska belackare” som tar upp hennes dom om grovt förtal ska ”skänka en slant” till ett specifikt välgörande ändamål. Det sa KD-ledaren i TV4:s Nyhetsmorgon, i samband med att programledaren Steffo Törnqvist frågat om hennes förtalsdom.
”Hennes sätt att hantera - eller snarare icke-hantera - husaffären och förtalsdomen tar bort allt politiskt syre kring Kristdemokraterna”

”Man fattar ingenting, men det hindrar inte att man blir omåttligt generad”, skriver DN:s Sandra Stiskalo i en krönika.

GP:s krönikör Anna Björklund konstaterar att ”ingen fattar nåt” av Buschs utspel men att hon själv ändå förstår partiledaren.

”Hon vet att hon som nyskild hårt arbetande småbarnsmamma borde få mer sympati, för fan, men att hon saknar de offerattribut som de offentliga gråterskorna kräver”.

https://omni.se/
Vidrigt att en partiledare försöker dölja det fula syftet med grova förtalet bakom pedofiloffer. Hur fan kan man sjunka så lågt att man rycker åt sig barn för att ursäkta sin egen brottslighet. Detta har bara börjat hoppas media sliter loss den falska masken av den ondsinta varelsen..
Fattar de inte att hon menar pedofiloffer, sådana som Binninges styvdotter som råkade ut för systematisk och långvarig misshandel och våldtäktsförsök? Det var väl omnämnandet om att det finns en dom om detta som var förtalet? De har nog inte läst fakta på Flashback.
2021-09-09, 23:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ebba Busch vill att ”politiska belackare” som tar upp hennes dom om grovt förtal ska ”skänka en slant” till ett specifikt välgörande ändamål. Det sa KD-ledaren i TV4:s Nyhetsmorgon, i samband med att programledaren Steffo Törnqvist frågat om hennes förtalsdom.
”Hennes sätt att hantera - eller snarare icke-hantera - husaffären och förtalsdomen tar bort allt politiskt syre kring Kristdemokraterna”

”Man fattar ingenting, men det hindrar inte att man blir omåttligt generad”, skriver DN:s Sandra Stiskalo i en krönika.

GP:s krönikör Anna Björklund konstaterar att ”ingen fattar nåt” av Buschs utspel men att hon själv ändå förstår partiledaren.

”Hon vet att hon som nyskild hårt arbetande småbarnsmamma borde få mer sympati, för fan, men att hon saknar de offerattribut som de offentliga gråterskorna kräver”.

Vidrigt att en partiledare försöker dölja det fula syftet med grova förtalet bakom pedofiloffer.

Hur fan kan man sjunka så lågt att man rycker åt sig barn för att ursäkta sin egen brottslighet?

Fy fan så fegt gjort.

Detta har bara börjat hoppas media sliter loss den falska masken av den ondsinta varelsen..
Oj oj oj, allt tyngre dignitärer kritiserar Ebba alltmer och de skräder inte orden - heltokigt och mest korkade är några omdömen idag. Hon kommer å få precis ALLA emot sig utom en KD-spillra och Livets Ord anhängare samt några få härinne.

Hon är så fruktansvärt omogen och att hon är förvirrad syns så klart i hennes ansikte. Vilken ärkesopa nä nu ska jag läsa allt vad som sägs i media om hur hon uppträtt idag - sicket sommartal - allt hon nu tar sig för blir ju heltokigt ja tom när hon ska vara barnkär inför pressen - så där höll ju även en viss tysk på med å hälsa på ungar med ett falskt flin
2021-09-10, 00:20
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det är smått otroligt att hon får sitta kvar som partiledare trots att hon dömts för grovt förtal. Inte ens Sverigedemokraterna hade låtit Jimmie Åkesson få sitta kvar om han hade dömts för ett så allvarligt brott. Dessutom är hon så jävla dum att hon mer eller mindre upprepar förtalet i livesänd tv genom att uppmana folk att skänka pengar till organisationer som jobbar mot pedofili. Man får psykopatvibbar av henne.
2021-09-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är smått otroligt att hon får sitta kvar som partiledare trots att hon dömts för grovt förtal. Inte ens Sverigedemokraterna hade låtit Jimmie Åkesson få sitta kvar om han hade dömts för ett så allvarligt brott. Dessutom är hon så jävla dum att hon mer eller mindre upprepar förtalet i livesänd tv genom att uppmana folk att skänka pengar till organisationer som jobbar mot pedofili. Man får psykopatvibbar av henne.
Hon är sådär härligt Trumpianskt gränslös. Ebba är ett knullbart skämt, men skrattet fastnar i halsen för hon är på riktigt och verkar inte ha några skrupler överhuvudtaget så länge hon vinner.
2021-09-10, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tror du att Sd hade sparkat Jimmie Åkesson om han kallat en sexualbrottsling för sexualbrottsling? Jag trodde att det var ett parti där man uppskattar att spadar kallas för spadar.
2021-09-10, 08:34
Medlem
Citat:

Vidrigt att en partiledare försöker dölja det fula syftet med grova förtalet bakom pedofiloffer.

Hur fan kan man sjunka så lågt att man rycker åt sig barn för att ursäkta sin egen brottslighet?

Fy fan så fegt gjort.

Detta har bara börjat hoppas media sliter loss den falska masken av den ondsinta varelsen..

Inför rättegången är det otvistigt hur Ebba Busch ser på sanningen, och lagen i det landet hon vill regera över. Det är tråkigt att hon inte behöver vittna under ed. Men efter hennes senaste uppvisning av sitt kaotiska inre, där hon relativiserar sanningen, skulle inte det hindra henne från att påstå vad som helst som gynnar henne, för att segra över en ålring.

De senaste dagarna har vi haft en diskussion om ordet "egen", i tråden om husköpet, och hur man ser olika i tråden på en människa man kallar för "egen".

Min slutsats är att när Ebba Busch såg Esbjörn som "egen", har hon ingen som helst empati eller kunskap om hur det är att bli gammal och ett villebråd för predatorer.

Det talas vitt och brett om åldringsbedrägerier, som eskalerar när den äldre generationen kontaktas av predatorer, där de äldre möter det nya Sverige, där det finns aktörer som gör vad som helst för den egna vinningen skull. Som äldre är det svårt att värja sig mot all finurlighet som planeras, medan man själv utan onda aningar lever sitt liv, och helt oförskyllt drabbas, utan förvarning om att det man äger kommer bli viktigare än ens liv.

Esbjörn är en man som lever de sista åren av sitt liv i "egen" takt, med "egna" rutiner men orken finns inte där likt förr. Livet fungerar så länge man gör saker i "egen" takt, där man vet sina begränsningar, och när man inte orkar, och när man måste vila. En sak vi alla känner till hur det är, mer eller mindre, eftersom det är så det blir om man får leva länge.

Man måste i olika situationer, tänka hur man själv känner och skulle ha gjort. Jag hade blivit mycket arg om mitt föräldrarhem benämns som ett "ruckel", mina ägodelar som "skrot", "bara 120m2", "inget att ha men en princip". Jag hade spöat upp kärringjäveln med en spade och drämt till henne allt jag orkat!!!

Jag hade inte velat ha någons klåfingrar bland mina minnen där bra människor levt sina liv. Det är så Esbjörn känner, inför det förakt Ebba Busch visat honom.

Jag brukar säga när jag är trött, att nu loggar jag ut. Det betyder att jag inte orkar mer och vill vara ifred. Jag kan inte ha ett avtal på bordet, med en massa avtalsvillkor, och förstå direkt vad som ska skrivas under när jag inte är utvilad, trots att ingen hittills ens benämnt min trötthet som kognitiva svårigheter.

Om jag har ett avtal med flera sidor avtalstext vill jag läsa igenom det, och beredas möjlighet att fråga om olika saker och komma med egna synpunkter. En sak inte Esbjörn fick möjlighet till. Beträffande värdering, vill jag också träffa värderingsmannen, och beredas möjlighet att ringa en skrot som hämtar bilar gratis, i stället för att pruta ner köpeskillingen med 300.000 kronor.

Inte ens jurister, i sina bästa år skulle själva skriva på ett avtal, där någon talar om var de ska skriva under på pappret. Hade ful-Stina och hennes polare haft samma modus operandi som Ebba Busch, hade ingen advokat dristat sig till att gå in med en talan om bättre rätt i en tingsrätt, och skrämma en åldring med ett vite på 400.000 kronor för att skriva under ett köpebrev. Det inser alla medborgare om de tänker efter.

Det som är problematiskt, är att detta handlar Ebba Bush. Trovärdigare kan ingen bli. Kaxigast i landet, är hon trots den bräckliga kunskapsgrund hon har. Det har kommit in dimridåer i husaffären, med beaktande av Sveriges framtid med borgerlig regering, där alla mandat är livsviktiga. Det gör att folk inte kan se hur illa detta är.

Efter intervjun med Steffo och Jenny, i nyhetsmorgon framkommer det att Ebba Busch är en återfallsförbrytare, där hon är en skvallerkäring av värsta sort. Det kan kokas ner till att hon är urbota korkad, som skriver under ett dokument från åklagaren med villkorlig dom, utan att förstå vad hon skriver under, när hon fortsätter sin brottsliga verksamhet.

Man måste ju undra om advokaten Thomas Olsson skrek; -där, där, där, ska du skriva under, på strafföreläggandet!!!
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-10 kl. 09:10.
2021-09-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att Sd hade sparkat Jimmie Åkesson om han kallat en sexualbrottsling för sexualbrottsling? Jag trodde att det var ett parti där man uppskattar att spadar kallas för spadar.

Vill SD ändra lagen så att sanna påståenden ej kan vara förtal?

KD vill ju ej ändra lagen i den riktningen. Ändå ges Ebba frikort att bryta mot lagen.
2021-09-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Vill SD ändra lagen så att sanna påståenden ej kan vara förtal?

KD vill ju ej ändra lagen i den riktningen. Ändå ges Ebba frikort att bryta mot lagen.

Jag tror att husköpet är för komplicerad juridik för att journalisterna ska ta ställning. Men indirekt sker ett avslöjande om vad för slags person man har att göra med, när en tingsrätt ska värdera sanningshalten i det som framförs av parterna om husaffären.

Det handlar nu om Ebba Busch förlorade trovärdighet. Där hon först gör sig skyldig till grovt förtal i offentligheten, när hon förtalar motparten ombud i en privat tvist. Det är maktmissbruk på en nivå vi inte sett tidigare i Sverige.

Jag tror Steffo och Jenny spikade början till slutet för Ebba Busch.

Nu vet vi att Ebba Busch inte lär sig. Hon är en återfallsförbrytare, likt de flesta personer som håller på med brott. Inget nytt här, om brottslingar.
2021-09-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror att husköpet är för komplicerad juridik för att journalisterna ska ta ställning. Men indirekt sker ett avslöjande om vad för slags person man har att göra med, när en tingsrätt ska värdera sanningshalten i det som framförs av parterna om husaffären.

Det handlar nu om Ebba Busch förlorade trovärdighet. Där hon först gör sig skyldig till grovt förtal i offentligheten, när hon förtalar motparten ombud i en privat tvist. Det är maktmissbruk på en nivå vi inte sett tidigare i Sverige.

Jag tror Steffo och Jenny spikade början till slutet för Ebba Busch.

Nu vet vi att Ebba Busch inte lär sig. Hon är en återfallsförbrytare, likt de flesta personer som håller på med brott. Inget nytt här, om brottslingar.

Hela intervjun var pinsam.... Ebbas omogna hånskratt som en 16 åring genom att avbryta Steffo... Bara där var det kört,,, folk verkar inte fatta att de handlar inte vem
som gjort rätt eller fel. Det är HUR ebba hanterat hela denna soppa, som en 12 åring.... Hon visar hur omogen hon är. och hur korkad hon e som sätter sig själv återigen i klistret... Ebba e ingen privat person, Hon är en politisk ledare för ett konservativt kristet parti, men uppför sig som en rebellisk aktivist som nu dessutom lyckats bli dömd och fått sin första i brottsregistret ... Hon skulle bara tatt en time out redan vid hustvisten när esbjörn gick ut i tidningarna .. hon skulle skött och fixat sin business med en time out och sedan gjort en come back. Nu e hon körd
2021-09-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hela intervjun var pinsam.... Ebbas omogna hånskratt som en 16 åring genom att avbryta Steffo... Bara där var det kört,,, folk verkar inte fatta att de handlar inte vem
som gjort rätt eller fel. Det är HUR ebba hanterat hela denna soppa, som en 12 åring.... Hon visar hur omogen hon är. och hur korkad hon e som sätter sig själv återigen i klistret... Ebba e ingen privat person, Hon är en politisk ledare för ett konservativt kristet parti, men uppför sig som en rebellisk aktivist som nu dessutom lyckats bli dömd och fått sin första i brottsregistret ... Hon skulle bara tatt en time out redan vid hustvisten när esbjörn gick ut i tidningarna .. hon skulle skött och fixat sin business med en time out och sedan gjort en come back. Nu e hon körd

Det var utmärkt journalistik. Den där ljuva Jenny tar dem rakt upp och ner, för Paolo och nu Ebba.

Det måste ha varit någon rådgivare som vill bli av med Ebba Busch, som peppade henne att gå till attack. Nu är Ebba Busck skyldig till grovt förtal och hennes förhandlingsläge med juristen, torde ha försämrats. Det blir dyrt för Ebba Busch när hon far med illvilligt skvaller, när det också var villkorligt hon skrev under.

Jag noterade också att hon åldrats snabbt och dåligt.
2021-09-10, 16:09
Bannlyst
Bad Ebba sexualbrottsoffret om lov, att utnyttja hens trauma för att Ebba skulle vinna fördelar på det i en affärstvist?
Bad Ebba denna om lov, att hens fall skulle spridas till allmänheten?
2021-09-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bad Ebba sexualbrottsoffret om lov, att utnyttja hens trauma för att Ebba skulle vinna fördelar på det i en affärstvist?
Bad Ebba denna om lov, att hens fall skulle spridas till allmänheten?
Hon är anonym, sekretess på hennes namn i domen till skillnad mot Johann Binninges. Han är namngiven helt i enlighet med gällande grundlag. Men Ebba Busch var snäll och kallade honom endast för ombudet. Binninge däremot har spridit fallet väldigt mycket genom sitt engagemang i sexualbrottsorganisationen tillsammans med Billy Butt och Pernroth Lüllmaa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in