2021-07-09, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Fyfan, äcklig Kosovo Alban som drev mamman tills sina barn till självmord. Hon måste haft det jävligt tufft om hon insåg att hon inte ens kunde lämna kvar barnen hos det kvinnomisshandlande aset.

Ännu en Svensk kvinna som faller offer för en muslimsk mans våld.

Tragisk utveckling i det här landet.

Men har slutat ha någon större empati för Svenska kvinnor som söker sig till män inom den religionen.
Drev mamman ? HON begick självmord och MÖRDADE sina barn. Aktivt. Utav fri vilja. HON gick dit med sina barn och HON valde att sätta sig på spåret med sina barn så qtt dem alla tre skulle DÖ. Sjukaste jag hört. Hon ville rädda sina barn från döden så pappan inte skulle döda dem genom att SJÄLV mörda dem. Bravo.
Citera
2021-07-09, 02:07
Medlem
”Kärleken är tålig och mild. … Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig.”

1 Korintierbrevet 13:4, 7–8

Jag är ingen rättrogen kristen själv men förstår kristendomens vikt i vårt svenska samhälle. Vill man sätta den här gränslöst tragiska historian i ett sammanhang så gör man bäst i att sluta spekulera och se det för vad det var.

Kvinnan var sjuk. Kvinnan var ond. Man gör inte såhär mot sina barn. Nej, nej, nej. Stackars fina underbara oskyldiga barn.

Orättvisa värld.
Citera
2021-07-09, 02:09
Medlem
Medea. Redan de gamla grekerna hade koll på sånt här.
Citera
2021-07-09, 02:12
Medlem
Från m4rias linkedin profil

Rekommendation från en kollega som bla. Skriver:

Hon visade stora kunskaper i problemlösningsförmåga och tog sig an sina arbetsuppgifter på ett snabbt och effektivt sätt.*

Vidare skriver hon själv om sin erfarenhet som habiliteringsassisten:

Som habiliteringsassistent står barn och ungdomars behov i fokus.

Denna kvinnan kan verkligen inte ha varit frisk. Skrattretande att det man läser går inte ihop med hennes handlingar.

https://se.linkedin.com/in/maria-krasniqi-892591131
Citera
2021-07-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAjofastNE
Det är sammanfattat bara en sjuk situation som har uppstått.

Det är tragiskt, så fruktansvärt tragiskt.
Stackars stackars stackars barn.

I ena hörnet har vi en Pappa till barnen som enligt anklagelser är och var en vidrig individ. En sån som man önskar all olycka och som gör narr av vårt rättssystem.
En sån individ som får oss att böna och be om förändring i lagstiftning.
En individ som borde framkalla införandet av riktigt livstidsstraff och som borde få hederliga människor att önska att vi bodde i land med dödsstraff.

I andra hörnet har vi en kvinna som uppenbarligen mått så obeskrivligt dåligt.
En individ som oavsett sanningsgrad i anklagelser blivit behandlad som luft av vårat rättsystem, sociala och vårdinstanser.

I det här fallet finns det 3 gärningsmän.

1. En Pappa som av all information att döma här på Flashback inte borde se dagens ljus.

2. En Mamma som både är ett offer, men ännu mer en gärningsman. Bara för att ens handlingar har förklaringar så är det ju inte mindre sinnessjukt vad kvinnan gjort.
Bara för att Ted Bundy berättade varför han mördade kvinnor så är han ju lika sjuk i huvudet för det?

3. Den värsta gärningsmannen.
De myndigheter/personer inom rättväsendet, socialen, vården och anhöriga som lät det här hända.
Hur tilläts en man fortsätta trakassera och hota en uppenbart labil kvinna?
Hur tilläts en uppenbart labil kvinna att falla genom händerna på alla dessa ovan nämnda individer och fortsatt ha vårdnaden för två barn?

Jag fattar att kvinnan fått utstå otroliga trauman. Jag fattar att man inte tänker klart.
Men hur kan man lyckas sköta vårdnad av två små barn, som kräver en instinkt, om man uppenbarligen inte har någon som helst modersinstinkt och själv har ihjäl barnen?
GE BORT BARNEN.
Åk till mannen och kämpa för ditt liv. Försök ha ihjäl honom innan han kommer. Lyckas du = grattis! 10 år i fängelse men dina barn lever och den som hotat dig är död.
Lyckas du inte = pappan dödar dig. Då får han aldrig träffa barnen igen.
Ditt lidande slutar men dina barn har en chans.

Jag kan inte tycka synd om någon som mördar sina barn. Det går inte.

Det finns bara en riktig tragedi och den skördade två små oskyldiga liv. Två små barns liv raderat av 3 helt skilda gärningsmän

RIP
Eller så har pappan inte gjort något mer än att valt att lämna sin fru. Hans psykiskt sjuka fru i sin tur väljer att krossa honom genom att anmäla honom och ansöka om kontakt förbud. Ska man utgå ifrån att sveriges rättsystem sköts korrekt så fanns ingen bevisning att gå på hennes linje därmed fick hon avslag. Eftersom hon inte kunde krossa honom genom ett besökförbud så valde hon att mörda sina barn så pappan aldrig mer skulle få se dem .....
Kvinnans döda lik borde få sitta i fängelse.
Citera
2021-07-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men det förutsätter att ingen vunnit interimistisk vårdnad/umgänge som jag skrev. Jag är ff fundersam om det beslutet hunnit komma. Att han skulle ha barnen kommande helg är möjligt.

Trodde hon då att han skulle slå ihjäl dem? Så då gör hon det själv med ett tåg till hjälp?

Du hör ju själv hur orimligt det låter.
Det var inte så jag skrev, utan jag pekade på att det inte går att ge bort barnen och vårdnaden till någon annan när det finns en annan vårdnadshavare med i bilden. Inte till morföräldrar och inte till HVB-hem.
Jag har aldrig sagt att det är rimligt att ha ihjäl barnen istället.
Citera
2021-07-09, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tjatas om att pappan hotat med att döda. Men man väljer väll inte då att aktivt döda sina barn för att "skydda" dem från pappans mord på barnen?🙄 TÄNK om han INTE skulle dödat dem d? Den chansen fanns jue åxå. Sen var har man fått det ifrån att han skulle ha dödat dem? Det fanns inga underlag på det mer än att hon ansökt om kontaktförbud vilket inte ens gick igenom då det inte fanns något som styrkte hennes sjuka fantasier. Hon borde ha låsts in på PSYK
Men självklart dödar man inte sina barn oavsett!
Det jag skrev var att det inte bara är att ge bort barnen till någon annan eller sätta dem på HVB-hem. Det funkar inte så när man är två vårdnadshavare.
Trodde det framgick då jag både i början och slutet klargjorde att jag inte försvarar mammans handlingar på något sätt.
Citera
2021-07-09, 02:53
Medlem
Hon har två facebook konton med samma namn. Omslaget visar en liten pojke som uppskattningsvis bör varit fem år. Det andra barnet vet jag ingenting om. Usch detta är verkligen så tragiskt finner inga ord alls.
Citera
2021-07-09, 02:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jaaa? Det är min poäng. Det är väl mycket bättre att begå det brottet - hade jag själv gjort med stolthet om det fanns fara för mina barn, än att mörda dem. Det måste jag stå fast vid.

0m du gjort det hade du förlorat vårdnaden och barnen fått bo heltid hos den förälder du försöker skydda dem från. Så jag tror inte det är en lösning att fly undan lagen på det viset.

Dessutom tänkte mamman knappast förnuftigt som vi här kan unna oss att göra. Hon måste enligt mig ha lidit av depression, ångest, PTSD och en del annat för att mäkta med att välja en sådan tragisk utgång.
Citera
2021-07-09, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/EoQk7A/se-upp-grabbar-har-fods-bara-tjejer

EN ganska gammal artikel men verkar till synes vara den döda kvinnan (som då bara var 13ÅR) bor på samma ställe där dubbelmordet skedde. Jobbat med habilitering. Verkar verkligen inte varit frisk. Många tjatar på att pappan misshandlat, varit aggressiv, mm. Fine. Men, HON ÄR SVENSK och känner till sveriges lagar och regler. Kvinnojour, skyddat boende, HBV-hem polisanmälan, skyddade uppgifter, socialen? GE barnen till hennes föräldrar? What.... asså nej fyfan

Det hela verkar ha utlösts av att hon gått den vändan och blivit nekad eftersom pappan inte är dömd för något brott tidigare. Hon lever redan under skyddade uppgifter, han är polisanmäld sen tidigare. Han skulle precis få tillbaka barnen och få reda på vart hon höll hus när hon gjorde det.
Citera
2021-07-09, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
0m du gjort det hade du förlorat vårdnaden och barnen fått bo heltid hos den förälder du försöker skydda dem från. Så jag tror inte det är en lösning att fly undan lagen på det viset.

Dessutom tänkte mamman knappast förnuftigt som vi här kan unna oss att göra. Hon måste enligt mig ha lidit av depression, ångest, PTSD och en del annat för att mäkta med att välja en sådan tragisk utgång.

Ja, det är konstigt hur många människor som inte verkar förstå hur människor tänker och beter sig i kris. Är knappast någon som menar på att det här är ett rationellt beslut, men folk verkar inte inse hur knäpp en människa kan bli när psyket börjar brista.
Citera
2021-07-09, 03:39
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Ja, det är konstigt hur många människor som inte verkar förstå hur människor tänker och beter sig i kris. Är knappast någon som menar på att det här är ett rationellt beslut, men folk verkar inte inse hur knäpp en människa kan bli när psyket börjar brista.

Klokt sagt.... Folk set det bara från sin sida.... Men vad folk inte vet är att det kan drabba vem som helst......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in