2021-07-09, 00:42
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Om hon blivit så ignorerad alla de gånger hon påtalar sin situation så ska socialtjänsten i kommunen granskas.

Det kan bidra till någon typ av förklaring/svar.

Seså media! Granska på, ni vill ju gräva i detta.

Har Socialen gjort en utredning?
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-09 kl. 00:45.
Citera
2021-07-09, 00:43
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
O då kan du få gå o lägga dig igen för du har ingen jävla kaliber alls. Din jävla nolla.

Det må vara, men min liknelse kvarstår. Jag är av uppfattningen att det inte finns någon förmildrande omständighet i att beröva sina egna barn livet. Det ska fördömas å det grövsta. Det kan finnas förklaringar kring hur hon kan ha uppfattat situationen, men det förminskar inte på något sätt hennes ansvar för sitt eget handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Orsak och verkan är vad man ska kolla.

Om det vore så att det är orsak och verkan i såna här fall, dvs någon slags naturlag, så hade det varit relativt vanligt med barnamord. Tack och lov är det inte det.

Jag hoppas därför innerligen att det kommer fram att det var en olycka trots allt, för alternativet är så mycket värre.
Citera
2021-07-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Finns det någon bild på mamman? Vill bara säga till alla som säger att hon kunde ha rymt med barnen osv. Om Tingsrätten har dömt till umgänge mister hon vårdnaden om inte hon ser till att umgänget följs. Oavsett om inte barnen vill träffa pappan har hon inget val, domen ska följas annars riskerar hon att mista barnen. Tyvärr.

Ja hon riskerade säkert att mista vårdnaden av olika anledningar och det var hennes motiv att mörda dom. Förtjänar hon någon sympati. Nej.
Citera
2021-07-09, 00:50
Medlem
Citat:
Vem vet, kanske blev mamman tvingad att ställa sig på spåret med barnen av mannen?
Vad betyder det ens? Man kan ju inte "tvinga" någon att ta livet av sig själv och speciellt inte sina barn genom hot om våld.
Citera
2021-07-09, 00:54
Medlem
Citat:
Hon kanske inte hade mer än två val: bli mördad av mannen och då även barnen el ta självmord och då tillsammans med barnen för att inte lämna dem åt sitt öde med en våldsam pappa. När mamman inte fick kontaktförbud så kan det ha utlöst detta fasansfulla.
Kvinnojouren finns och hjälper till massor men om kvinnan redan fått PTSD p g a allt ev våld i hemmet, så lovar jag dig att det går inte och tänka klart. Tänk dig en zebra som blir jagad av ett lejon, det är stressande. Tänk dig att veta att ni kommer bli mördade.
Då rånar man en bank och sedan tar man pengarna och lejer HA att mörda mannen. Eller sätter sig i en bil och kör till ett annat land och lever som hemlös. Eller gör precis vad som helst utom det hon gjorde.
Citera
2021-07-09, 01:07
Medlem
Men lägg AV nu!

Mamman tog livet av sina två barn. Och sig själv.

Oavsett pappans etniska bakgrund. Ingen tvingade henne mer än hon själv efter vad som framkommit. Möjligen hade den ev muslimska maken apterat en atombomb under riksdagshuset och hon kände sig tvungen och Bruce Willis fanns inte till hands

Och jag fattar inte er som vrålar över blattefarsa och rasförädarhoran som dödade oskyldiga små barn - om nu farsan är av klent blod och mamman är... tja... kvinna - VARFÖR I HELVETE bryr ni er om ungarna? Håll bara käft. Öppna en 3,5 för att fira - men HÅLL KÄFT.

Väx upp för fan och visa nån respekt. Och innan ni vrålar om att man inte ska visa nån respekt för nån psyksjuk kärring, gärna med rasförädarinslag - tänk på att det är barnen ni spottar på.

Det är en fruktansvärd tragedi där två barn dött på grund av moderns förmodligen irrationella val dött.
Citera
2021-07-09, 01:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Hela jävla rättsväsendet har misslyckats. Finns många liknande fall tyvärr.
Instämmer till fullo. Så många rättsfall, där man missar både att låsa in fanskapet OCH att skydda kvinnan och barnen. Förrän det är för sent. Ger inte mycket för rättens uttalande (tidigare i tråden). Typiskt svenskt. Fullkomligt rättsvidrigt. Död som följd. Nu räcker det.
Citera
2021-07-09, 01:18
Medlem
Det är sammanfattat bara en sjuk situation som har uppstått.

Det är tragiskt, så fruktansvärt tragiskt.
Stackars stackars stackars barn.

I ena hörnet har vi en Pappa till barnen som enligt anklagelser är och var en vidrig individ. En sån som man önskar all olycka och som gör narr av vårt rättssystem.
En sån individ som får oss att böna och be om förändring i lagstiftning.
En individ som borde framkalla införandet av riktigt livstidsstraff och som borde få hederliga människor att önska att vi bodde i land med dödsstraff.

I andra hörnet har vi en kvinna som uppenbarligen mått så obeskrivligt dåligt.
En individ som oavsett sanningsgrad i anklagelser blivit behandlad som luft av vårat rättsystem, sociala och vårdinstanser.

I det här fallet finns det 3 gärningsmän.

1. En Pappa som av all information att döma här på Flashback inte borde se dagens ljus.

2. En Mamma som både är ett offer, men ännu mer en gärningsman. Bara för att ens handlingar har förklaringar så är det ju inte mindre sinnessjukt vad kvinnan gjort.
Bara för att Ted Bundy berättade varför han mördade kvinnor så är han ju lika sjuk i huvudet för det?

3. Den värsta gärningsmannen.
De myndigheter/personer inom rättväsendet, socialen, vården och anhöriga som lät det här hända.
Hur tilläts en man fortsätta trakassera och hota en uppenbart labil kvinna?
Hur tilläts en uppenbart labil kvinna att falla genom händerna på alla dessa ovan nämnda individer och fortsatt ha vårdnaden för två barn?

Jag fattar att kvinnan fått utstå otroliga trauman. Jag fattar att man inte tänker klart.
Men hur kan man lyckas sköta vårdnad av två små barn, som kräver en instinkt, om man uppenbarligen inte har någon som helst modersinstinkt och själv har ihjäl barnen?
GE BORT BARNEN.
Åk till mannen och kämpa för ditt liv. Försök ha ihjäl honom innan han kommer. Lyckas du = grattis! 10 år i fängelse men dina barn lever och den som hotat dig är död.
Lyckas du inte = pappan dödar dig. Då får han aldrig träffa barnen igen.
Ditt lidande slutar men dina barn har en chans.

Jag kan inte tycka synd om någon som mördar sina barn. Det går inte.

Det finns bara en riktig tragedi och den skördade två små oskyldiga liv.
Två små barns liv raderat av 3 helt skilda gärningsmän

RIP
Citera
2021-07-09, 01:24
Medlem
Beck86s avatar
Jag tycker att ni/vi alla ska tänka på de stackarna som har jobbat för att leta rätt på alla köttslamsor..... Alla delar, att dom sedan ska pussla ihop alla bitar.... För dom kan ju inte lämna precis nånting..... Så det har alla gånger varit ett jävla saneringsjobb. Fy fan... Tänk er.... alla delar.... Usch 🥺🥺🥺🥺
Citera
2021-07-09, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Tingsrätten som beslutat att pappan ska få ha umgängesrätt med barnen trots att han misshandlade både barnen och mamman, de e de som har stor skuld i detta. Hoppas jävlarna sover dåligt om nätterna.

Hur fan kan man leva med sig själv efter det? Vårt system är helt sjukt! Såg en dokumentär om barn som sett sin pappa mörda sin pappa och sedan tvingas träffa pappan. Som om barn är föräldrarnas ägodelar, det ör sjukt!
Citera
2021-07-09, 01:56
Medlem
Beck86s avatar
Jag har precis sett bilder på hur det kan se ut när en människa blir påkörd av ett tåg. Tydligen verkar det så om att det inte blir direkt slamsor, beror visserligen på hur dom blir träffade av tåget.....
Citera
2021-07-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jag försvarar inte på något sätt det hon gjort.
Men det är inte så lätt som du tror.
Hon hade naturligtvis inte kunnat GE barnen till sina föräldrar när barnens pappa hade halva vårdnaden.
Inte heller HVB-hem.
Skyddade personuppgifter hade hon redan.
Om det stämmer vad som kommit fram så hade pappan fått halva vårdnaden och halva boendet.
Tar hon barnen och håller dem undan från pappan då så riskerar hon att pappan får barnen på heltid och hon förlorar vårdnaden.
Återigen så försvarar jag inte det hon gjort, men det är inte så enkelt att bara ta barnen för sig själv när domstolen dömt till gemensam vårdnad.
Tjatas om att pappan hotat med att döda. Men man väljer väll inte då att aktivt döda sina barn för att "skydda" dem från pappans mord på barnen?🙄 TÄNK om han INTE skulle dödat dem d? Den chansen fanns jue åxå. Sen var har man fått det ifrån att han skulle ha dödat dem? Det fanns inga underlag på det mer än att hon ansökt om kontaktförbud vilket inte ens gick igenom då det inte fanns något som styrkte hennes sjuka fantasier. Hon borde ha låsts in på PSYK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in