2021-07-09, 00:16
Medlem
Är det någon resonabel människs som kan reda ut detta. Varför misstänks denna M*ria vara barnamödare medan vissa förnekar det starkt här? Varför detta rykte om så inte stämmer? Fattar inte tjafset.
Citera
2021-07-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/EoQk7A/se-upp-grabbar-har-fods-bara-tjejer

EN ganska gammal artikel men verkar till synes vara den döda kvinnan (som då bara var 13ÅR) bor på samma ställe där olyckan skedde. Jobbat med habilitering. Verkar verkligen inte varit frisk. Många tjatar på att pappan misshandlat, varit aggressiv, mm. Fine. Men, HON ÄR SVENSK och känner till sveriges lagar och regler. Kvinnojour, skyddat boende, HBV-hem polisanmälan, skyddade uppgifter, socialen? GE barnen till hennes föräldrar? What.... asså nej fyfan hur i helvete kan man sätta sina BARN framför ett tåg som kör i 180km/h
Någon som vet hur gamla barnen var?

Jag försvarar inte på något sätt det hon gjort.
Men det är inte så lätt som du tror.
Hon hade naturligtvis inte kunnat GE barnen till sina föräldrar när barnens pappa hade halva vårdnaden.
Inte heller HVB-hem.
Skyddade personuppgifter hade hon redan.
Om det stämmer vad som kommit fram så hade pappan fått halva vårdnaden och halva boendet.
Tar hon barnen och håller dem undan från pappan då så riskerar hon att pappan får barnen på heltid och hon förlorar vårdnaden.
Återigen så försvarar jag inte det hon gjort, men det är inte så enkelt att bara ta barnen för sig själv när domstolen dömt till gemensam vårdnad.
Citera
2021-07-09, 00:17
Medlem
Batoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Nej. Det är polisen och dess utredning om som inte kunde styrka hennes anklagelser. Rätten tar ställning till bevisning. Men du menade väl det?

Hela jävla rättsväsendet har misslyckats. Finns många liknande fall tyvärr.
Citera
2021-07-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Tingsrätten som beslutat att pappan ska få ha umgängesrätt med barnen trots att han misshandlade både barnen och mamman, de e de som har stor skuld i detta. Hoppas jävlarna sover dåligt om nätterna.

Håller med dig och pappan skulle fått fängelse tillägger jag
Citera
2021-07-09, 00:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jag försvarar inte på något sätt det hon gjort.
Men det är inte så lätt som du tror.
Hon hade naturligtvis inte kunnat GE barnen till sina föräldrar när barnens pappa hade halva vårdnaden.
Inte heller HVB-hem.
Skyddade personuppgifter hade hon redan.
Om det stämmer vad som kommit fram så hade pappan fått halva vårdnaden och halva boendet.
Tar hon barnen och håller dem undan från pappan då så riskerar hon att pappan får barnen på heltid och hon förlorar vårdnaden.
Återigen så försvarar jag inte det hon gjort, men det är inte så enkelt att bara ta barnen för sig själv när domstolen dömt till gemensam vårdnad.

Men det förutsätter att ingen vunnit interimistisk vårdnad/umgänge som jag skrev. Jag är ff fundersam om det beslutet hunnit komma. Att han skulle ha barnen kommande helg är möjligt.

Trodde hon då att han skulle slå ihjäl dem? Så då gör hon det själv med ett tåg till hjälp?

Du hör ju själv hur orimligt det låter.
Citera
2021-07-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
1. OM M hade levt hade hon nog själv vid det här laget konfirmerat på sin FB-sida att hon är vid liv vilket inte har skett!!!
2. Fyra utav hennes (f.d 20 FB-vänner) har tagit avstånd och tagit bort henne som vän och några andra vänner har valt att sätta upp en ”blank bakgrundsbild” på sina egna FB-sidor vilket brukar göras när en ”nära vän” avlidit!
Använd hjärncellerna!

Vad fan har aldrig hört talas om gråa bakgrundsbilder för sånt ändamål? Nån som kan kontakta de och fråga om M?
Citera
2021-07-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Uppenbarligen så sökte hon inte tillräckligt med stöd.
Ja du, jag måste erkänna att jag var lika naiv som du till för ett antal år sedan.

Samhället erbjuder inte den hjälpen som vi tror, tyvärr.
Senast redigerad av likor 2021-07-09 kl. 00:33.
Citera
2021-07-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snälla?!
Jag lägger ingenting på hennes föräldrar. Däremot är det enl kontot pikakahvi klarlagt att hennes föräldrar var insatta i sin dotters problematik vad gäller karln (LK) som bodde kvar I huset.

Menar du att hennes föräldrar skulle gjort bokslut bara rakt uppochner så fort huset var sålt och LK ute?
Trott att denna indirekta vräkning av honom hade löst alla dotterns problem?

Vad tror du: Kan man tänka sig att hennes föräldrar de senaste 36 timmarna och helt utan min medverkan, lagt en hel del på sig själv?
Faktiskt tror jag man kan tänka sig det.

Jo, men man behöver ju inte göra bördan och skulden tyngre.
Citera
2021-07-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Hela jävla rättsväsendet har misslyckats. Finns många liknande fall tyvärr.
En tyvärr vanlig, slängig ståndpunkt när man anser att rättstillämpningen inte sker som man själv önskar.
Precursor till rättshaverism.

OnT:Än så länge är trådens olika påståenden om ditten resp datten obekräftade, inte ens mammans id är 100%-igt styrkt.
Det kan därför vara på sin plats att inte tvärsäkra sig ännu. Förhoppningsvis kommer mer att klarna den närmaste tiden. Dödsannons (motsv) kommer att hjälpa till att upptäcka vilka i tråden som postat lögner och vilseledande info (syftar här inte specifikt på dig).
Citera
2021-07-09, 00:35
Medlem
Sökte på Hässleholm på Facebook och fick fram en artikel från Aftonbladet. Där har en M*rgim* T*rst*na kommenterat följande ” Vila i fred min vän. 😭 det gör så ont i själen. Jag kommer föralltid att älska er ❤”

Hon är vän med MGM på den profilen där hon har 200 vänner.

*e
Citera
2021-07-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Jo, men man behöver ju inte göra bördan och skulden tyngre.
Nej, det behöver man verkligen inte göra.
Därför gjorde jag inte det.
Jag skrev inget om vad jag tyckte, utan ställde frågor och detta för att identiteten ännu inte ens är fastslagen.
Citera
2021-07-09, 00:37
Medlem
Varför mördade hon barnen, om det nu var på grund av rädsla för att de skulle bli dödade som hon gjorde det?

Efter att själv ha överlevt en våldsam relation och haft mycket kontakt med många andra i samma situation kan jag säga till 100% att det inte är rädslan att dö som är det värsta utan den konstanta psykiska och fysiska misshandeln och övergreppen, som aldrig kommer att ta slut, det är tortyr! Döden känns snarare som en lättnad.

Sen om det är så i det här fallet vet vi ju inte, och det är djupt tragiskt att det ens är möjligt att sånt får ske. Och ja, hon mördade barnen, det var ingen olycka, men jag kan ändå se vägen som ledde fram till det och det är väl ändå det som gör att det går att förhindra i framtiden.

Tänker på familjen och hur fruktansvärt det måste kännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in