2021-07-08, 19:39
Medlem
meas19s avatar
Nej villan köptes av mor o far till dottern o mannen, så då har föräldrarna sålt den isåfall. Dottern o mannen har bott där. https://www.nsk.se/2020/08/27/131-kvadratmeter-stort-hus-i-hassleholm-salt-till-nya-agare/

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vissa är dåliga och vissa mår dåligt

Minns morden i Gårdsten, såg dokumentären sen på SVT som gick om pappans kamp efter svar. Så hemskt att stå ensam kvar och inte förstå någonting

Men enligt uppgifter så sålde de alltså sin gemensamma villa för 1 månad sedan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Var har det gjorts gällande att relationen inte var biologisk? Det har väl enbart stått att de hade en relation men inte preciserats närmare vare sig den var biologisk eller inte?
Finns ingen anledning att utelämna det faktum att relationen är nära eller biologisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
MK Facebookinlägg 2018:

🤢🤮 inte konstigt att vi har rasism kvar i världen när föräldrar lär sina barn rasism.
Det börjar göra ont i mig på riktigt att veta att så många i Sverige verkligen är rasister.
Extra ont gör det i mammahjärtat att mina barn kommer att växa upp i ett samhälle där dem inte är lika mycket värda som en ”svensk”. Jag kan ta att mitt hjärta gör ont men att veta att deras kommer göra det för något som är så fel...
Jag ska göra allt jag kan för att skydda dem men vetskapen om att jag inte kommer kunna göra de fullt ut, det gör att mitt hjärta går sönder....
Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst kring detta ämnet men slutar med att säga ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA. Sprid kärlek inte hat ❤️

Konstigt att hon skriver så, för barnens liv var ju tydligen inte värt någonting 😕
Citera
2021-07-08, 19:40
Medlem
Är det 100 nu att det är M*ria?

Att ta med sig barnen i döden kan nog kännas som det bästa om det andra alternativet är att dom måste bo med en misshandlande far.. om det nu är så.
Citera
2021-07-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaamenvesst
Kan de blivit tvingade upp på rälsen? Det sägs att kvinnor tvingas upp på motorvägar, rälsar mm. Ofta hotade från sidorna av väg eller räls.... Ofta hedersrelaterat ...en tanke bara..

-Svar Nej.
Det stod tidigt att man inte letade efter en gärningsman. Så därför kan du utesluta detta.
Citera
2021-07-08, 19:41
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypofob
Kontakten bröts ungefär när L*abinot kom in i bilden. Fick starka vibbar om svartsjuka. De du ger som förslag är samlat på ett bräde. Som sagt, ingen kontakt på många år.. Men att de skulle gå såhär långt är för mig obegripligt, levnadsglad, otroligt charmig, snäll.
Hon måste ha haft ett fruktansvärt liv i slutet, och de gör mig vansinnig och ledsen

Va det hans barn?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Konstigt att hon skriver så, för barnens liv var ju tydligen inte värt någonting 😕

Det är lite min tanke också.....
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ok. Kan ju vara en pågående process som inte gått till dom om det ska avse skyddad identitet. Vilket jag f ö inte tror på då hon har sitt namn och att de bor nära.

Däremot kan det ju handla om en pågående vårdnadstvist.

Kvinnan verkade arbeta fram till gärningen, även haft hand om barnen. En svårt psykiskt sjuk människa gör inte det.

Detta var planerat om det med ögonbindlar stämmer.

Det finns folk som sköter sitt arbete och plötsligt tar sitt liv. Jag tror att en depression låg i botten och att hon där fick en snedvriden uppfattning att det var bäst för barnen att följa med i döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag tror inte att du ljuger, jag hoppas att du är ärlig för allas skull.... Och detta gjorde mig ännu mer arg på att hon inte fått hjälp tidigare....
Så himla tragiskt...... Fan.....

Fruktansvärd historia. Hoppas anhöriga klarar av att gå vidare efter denna tragedi.
Citera
2021-07-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Till er som undrar varför man suktar efter fup och dreglar efter info vid en så oerhört tragisk händelse kan jag bara tala för mig själv:
Det är intressant eftersom varje självmord är ett misslyckande av samhället. För att självmord inte ska upprepas så måste man ta reda på var det brast, var i kedjan funkade det inte? Här var det så otroligt illa så att mamman inte bara tog livet av sig själv utan även de två barnen. HUR kan det hända? VEM gjorde fel? VARFÖR fick hon inte hjälp? HUR ska man förebygga det fortsättningsvis?
Det är kaos och katastrof att sådant händer i vårt välbärgade land med vårt stora sociala skyddsnät.
Därför måste man gräva i det.
Och då säger någon, jamen det får väl myndigheterna och staten göra då och inte kreti och pleti på Flashback. Ja, så är det ju också, och det kommer de ju göra förhoppningsvis men jag anser ju att detta är allas angelägenhet eftersom vi alla är samhället och är beroende av att samhället fungerar. Här har det uppenbart inte fungerat och alla i landet måste få veta varför, och de som är ansvariga måste få veta att de var ansvariga och failade. Jag hoppas att man inte lägger locket på utan gräver i varför och hur det kunde gå så här långt utan att hon fick hjälp. Med hänsyn till efterlevande SÅKLART, vill de inte så måste de ju få bestämma. Men jag menar, jag tror det kan vara bra för förebyggande arbete som sagt.

Sen kan jag tillägga att jag är socionom och jobbar emellanåt med våld i nära relation så jag är extra intresserad pga det. Men vi alla kanske har någon i vår närhet som råkar illa ut och mår dåligt, och för att kunna öppna ögonen inför det så måste vi alla förstå.
Det fetade:
Jag tycker inte du skall vara så kategorisk.
I just det här fallet är jag iofs övertygad om att mamman/familjen kunde fått stöd och hjälp -om mamman valt att söka hjälp vill säga..

Det påstås i tråden att mamman hade skyddade personuppgifter, så det är inte en alltför djärv gissning att hon haft kontakt med dina socionomkollegor där på plats. Vad gjorde de med den infon de hade? Jag vill inte blejma dina kollegor, men ibland följs ju tyvärr inte info upp.

Det påstås vidare i tråden att mamman varit utsatt för manligt våld. Pappan. Då skall ju soc, om de får kännedom om detta, vidta kraftfulla åtgärder för att skydda barnen från skada. Om det gjorts är oklart, men det ev skyddet har uppenbarligen inte förslagit. Barnen är mördade. Fast inte av pappan utan av mamman..

Åter till det fetade:
Som sagt, du är alltför kategorisk. Du glömmer(?) organisationen 'Rätten till vår död' och kravet på att kunna få dö värdigt för egen hand, men det blir offt att dra in den aspekten av suicid här.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypofob
Fruktansvärd historia. Hoppas anhöriga klarar av att gå vidare efter denna tragedi.

Jadu... Hennes föräldrar verkar vara pensionärer så det lär ju sörja deras liv ut...
Jag har sett bild på när hon va på skolbal. Väldigt tråkigt. Men som du säger.... Kanske depression i grunden
Citera
Medlem
Villan köptes för ca ett år sen. Köpare var MK:s föräldrar och säljare var några andra människor.
Nu såldes villan igen AV MK:s föräldrar i början av juni. Huset finns med på mäklarsajter. Lagfarten står dock fortfarande på dem så vem som köpte den vet man inte. (det brukar stå i nyheter när lagfarten är klar)

En teori är ju att familjen bodde där , hyrde det av hennes föräldrar, och när de gjorde slut så kickade föräldrarna ut L och sålde huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in