2021-07-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vet du något mer? Tex om mamman mått dåligt och sökt hjälp?

Mamman har haft en "skyddad identitet". De har tidigare florerat rätt starka rykten från kvinnans inre vänkrets att kvinnan varit utsatt för misshandel av mannen som är Lab*not Krasn*qi. Detta är mest troligt därför hon har fått skyddad identitet.

Hon har mest troligt inte haft det så lätt. Jag har en kvalificerad gissning utifrån mina personliga erfarenheter av mannen och utav det jag vet så tror jag tyvärr inte kvinnan haft det så enkelt. Där är lite små detaljer som bör läggas till men jag vill inte ta upp detta här just nu.
Citera
2021-07-08, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Och hur vet du det? Inte sett ett enda belägg för det ännu.

Vi undersökte det igår. O du var inte här.

Läs tråden och sluta shitposta.. Alla utom ni verkar ha kommit fram till samma slutsats.
Citera
2021-07-08, 18:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det har konstaterats vart om vartannat att det inte är hon. Senast av mig så lägg ner din jävla smörja!

Du har noll trovärdighet hos mig. Och jag bryr mig inte om vad du ”konstaterar”.
Citera
2021-07-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Ja, det pågår en förundersökning och detta för att polisen ska kunna utreda exakt vad, varför och hur detta hände.
När man kommit ”i hamn” och tycker man fått svaren så kommer förundersökningen att läggas till handlingarna och ”sekretessad” (som flera av oss redan försökt förklara för dig).
Så nej, vare sig du eller någon annan kommer få ta del utav denna.
Det enda som skulle kunna ge oss lite mer information är OM polisen/förundersökningsledaren VÄLJER att gå ut med någon mer info men detta ser jag som högst osannolikt.
Kanske inte Polisen kommer att kunna reda ut varför detta hände, men ur bl a försäkringssynpunkt är det oerhört viktigt att få klarlagt så mycket det bara går.
Citera
2021-07-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Var arbetar denna Afganska kvinna?

Det är väl ingen Afgansk kvinna som arbetar?

Rimligt att tro (endast tro) är att det är några utan kontaktnät i samhället som har förolyckats, namnen torde ha kommit fram annars.
Citera
2021-07-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Jag åkte förbi 10:49 (i riktning mot Hässleholm) och insåg snabbt vad som hänt. 10:51 (kan ha varit 10:52) mötte jag två brandbilar i rondellen vid Sjörrödskiosken, i riktning mot olycksplatsen.

Okej förstår. Minns bara att det var något med 11.40. Startade tråden direkt efter första notisen dök upp då man kände att det var något allvarligt.

Men till tråden. Det verkar vara M*aria ändå? Tänker att det är kanske anhöriga/vänner som dementerat att det är hon så att inte rykten börjar spridas och det grävs. Det förstår man.
Jag är inte ute efter att svartmåla henne även om jag tycker det är fruktansvärt för barnen. Men är alltid väldigt intresserad av filicid i allmänhet så vill veta varför och bilda sig en uppfattning
Citera
2021-07-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
(Detta meddelande kan jag inte garantera 100 % eftersom jag inte hört det personligen utan har fått det berättat för mig)

Enligt en källa så har barnen som ska ha varit 2 och 5 år gamla enligt rykten haft ögonbindel på sig när det var uppe på spåret. Detta ska vara bekräftat av en polis som tidigare under dagen arbetat med fallet.

Jag vet inte hur mycket en 2-åring förstår men barnet som var 5 år måste ju ändå ha förstått vad som var på väg att hända, man känner ju om man står på ett spår, vibrationerna plus att lokföraren tutade ganska friskt. Men man får hoppas att det gick så extremt snabbt så att dom inte hann förstå!
Tycker dock att mamman kunde ha tänkt på den stackars lokföraren som får leva med detta resten av sitt liv.
Men man tänker väl inte så om man är tillräckligt desperat och/eller psykiskt sjuk..
Citera
2021-07-08, 18:24
Medlem
Till er som undrar varför man suktar efter fup och dreglar efter info vid en så oerhört tragisk händelse kan jag bara tala för mig själv:
Det är intressant eftersom varje självmord är ett misslyckande av samhället. För att självmord inte ska upprepas så måste man ta reda på var det brast, var i kedjan funkade det inte? Här var det så otroligt illa så att mamman inte bara tog livet av sig själv utan även de två barnen. HUR kan det hända? VEM gjorde fel? VARFÖR fick hon inte hjälp? HUR ska man förebygga det fortsättningsvis?
Det är kaos och katastrof att sådant händer i vårt välbärgade land med vårt stora sociala skyddsnät.
Därför måste man gräva i det.
Och då säger någon, jamen det får väl myndigheterna och staten göra då och inte kreti och pleti på Flashback. Ja, så är det ju också, och det kommer de ju göra förhoppningsvis men jag anser ju att detta är allas angelägenhet eftersom vi alla är samhället och är beroende av att samhället fungerar. Här har det uppenbart inte fungerat och alla i landet måste få veta varför, och de som är ansvariga måste få veta att de var ansvariga och failade. Jag hoppas att man inte lägger locket på utan gräver i varför och hur det kunde gå så här långt utan att hon fick hjälp. Med hänsyn till efterlevande SÅKLART, vill de inte så måste de ju få bestämma. Men jag menar, jag tror det kan vara bra för förebyggande arbete som sagt.

Sen kan jag tillägga att jag är socionom och jobbar emellanåt med våld i nära relation så jag är extra intresserad pga det. Men vi alla kanske har någon i vår närhet som råkar illa ut och mår dåligt, och för att kunna öppna ögonen inför det så måste vi alla förstå.
Citera
2021-07-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jag vet inte hur mycket en 2-åring förstår men barnet som var 5 år måste ju ändå ha förstått vad som var på väg att hända, man känner ju om man står på ett spår, vibrationerna plus att lokföraren tutade ganska friskt. Men man får hoppas att det gick så extremt snabbt så att dom inte hann förstå!
Tycker dock att mamman kunde ha tänkt på den stackars lokföraren som får leva med detta resten av sitt liv.
Men man tänker väl inte så om man är tillräckligt desperat och/eller psykiskt sjuk..

Tröskeln kanske blir lägre just iom att någon annan "orsakar" samtidig död för alla tre. Detta istf att modern själv skulle döda båda barnen och sedan ta sitt eget liv.

Men det är för mig obegripligt hur hon kunde få med sig en 5-åring och en 2-åring. I båda de åldrarna har de mkt starka egna åsikter, viljor och vill gärna springa runt.
Citera
2021-07-08, 18:39
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Om det är det namnet som sägs i tråden så spelade ju mamman i ett band när hon var yngre, det är vansinne, vila i frid små änglar.
Citera
2021-07-08, 18:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hur kan du ens missförstå ””Kan ju ha stått vid kanten och inväntat”

Vad jag menade var att personen har med barnen stått och inväntat tåget och gått ut på spåret, när det väl kommer och får syn på personerna så har det inte en chans i världen att stanna (180 km/h och ca 1000-1200 m stoppsträcka) Det är en lång raksträcka mellan Sösdala och Hässleholm.

https://www.google.com/maps/place/Nilla+Pihlblads+v%C3%A4g,+281+46+Tormestorp/@56.1149963,13.7386513,16z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4653fdabf30ab6ad:0xa3136 9c90e9613e3?hl=sv-se

De blev PÅKÖRDA. Då stårman inte bredvid rälsen då står man på rälsen. Hur kan man missförstå det är min motfråga.
Citera
2021-07-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Dom sålde huset för ganska exakt en månad sedan iallafall....

Vilket av husen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in