2021-07-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Och eventuellt ha öppet redan på söndag. Tror inte det har något med händelsen att göra. Om det hade det skulle man inte planera att ha öppet om redan 3 dagar igen. Dessutom har de stängt med kort varsel tidigare om man kollar igenom sidan. Kan lika gärna ha med sjukt barn att göra eller att man har något annat inplanerat man inte kan boka om.

Självklart är det så, därför folk har reagerat på inlägget med ledsna emojis också.
Citera
2021-07-08, 14:31
Medlem
linn_rosss avatar
Jag betvivlar att det är denna M*ria K som pekats ut i tråden.
Enligt tidigare inlägg så heter hennes pappa And*rs och han har på sin FB sida delat ett inlägg igår kl 13.40, och vid den tidpunkten var väl redan anhöriga underrättade?
Vore mkt mkt märkligt att han skulle delat ett inlägg vid den tidpunkten om det var hon.
Citera
2021-07-08, 14:36
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Enligt tidigare inlägg så heter hennes pappa And*rs och han har på sin FB sida delat ett inlägg igår kl 13.40, och vid den tidpunkten var väl redan anhöriga underrättade?
Vore mkt mkt märkligt att han skulle delat ett inlägg vid den tidpunkten om det var hon.

Fastställa identitet och förbereda inför besked har troligen tagit en stund. Inte alls märkligt att han var ovetandes vid den tidpunkten.
Citera
2021-07-08, 14:36
Medlem
Citat:

DET ÄR INTE M.K
Citera
2021-07-08, 14:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att om det handlar om att straffa den andre föräldern så tar man bara död på barnen, som t.ex Dalaröpappan. Tar man samtidigt sitt eget liv så tror jag det mer handlar om psykisk ohälsa som depression t.ex.

Det kan ju vara så att man inte är så sugen på att sitta i fängelse. Har man dödat två barn så har man nog inte så mycket vidare att hämta i samhället, gällande sociala relationer, jobb osv.. Jag kan förstå om man då tar livet av sig, utan att nödvändigtvis vara psykiskt sjuk.
Citera
2021-07-08, 14:39
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rpk86
Ser ut att kunna stämma, 20 vänner på Facebook varav en utav dom. Ska ha sin butik stängd för att samla kraft.
Vad är det för butik ni pratar om?
Citera
2021-07-08, 14:39
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
DET ÄR INTE M.K

Och det vet du för att?

Vi har flera i tråden oberoende av varandra som säger annat. Inklusive hennes granne som åtminstone antyder det på FB.

Knappast att pressen är där efter några inlägg här.
Citera
2021-07-08, 14:41
Medlem
Citat:

Stämmer, det är pappan till M. Och en av de första reaktionerna i kris och trauma är försvar... att inte tro på det inträffade. Vem vet om han kanske i total psykisk katastrof fortsatt dagen som vanligt i hopp om att han inte minst dotter och barnbarn. Psyket portionerar ut lite åt gången ibland för att skydda mot det fasansfulla som annars hade blivit för mycket. Eller så är tiden på hans senast delade inlägg felaktig.
Citera
2021-07-08, 14:43
Medlem
Fler än min väns syster har varit i kontakt med M.K… det är inte HON!
Citera
2021-07-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Och det vet du för att?

Vi har flera i tråden oberoende av varandra som säger annat. Inklusive hennes granne som åtminstone antyder det på FB.

Knappast att pressen är där efter några inlägg här.

Av samma anledning som fler andra skriver att det inte är hon. Mer än så behöver jag ej utveckla.
Citera
2021-07-08, 14:47
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eemjnsson
Fast om man kollar på videon som delats här så ser det inte ut till o vara stängsel där. Den lades upp 2020 på youtube, kan absolut varit filmat långt innan.
Bor tyvärr norr om stan, och är sällan på det hållet, så har inte koll själv.

Videon från tåget är från en lokförare som tvingades ta ner sin kanal där han la upp videos från förarplats. En annan eldsjäl lyckades spara ner en del av hans kanal så hen la upp dessa på en ny kanal. Därför överensstämmer inte uppladdningsdatum med de datum han filmade eller ursprungligt uppladdningsdatum. De lades upp mellan 2019-2020, innan kanalen togs ned.

Oktober 2020 togs dessa bilder på Street View: https://www.google.se/maps/@56.1148484,13.7382932,3a,62.2y,62.86h,95.23t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9K6Yt9vWkkcHDFnD5Clgtw!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3D9K6Yt9vWkkcHDFnD5Clgtw%26c b_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100 %26yaw%3D158.22737%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i 16384!8i8192?hl=sv

Här fanns iaf då inget stängsel. Inget tyder på att det sitter stängsel just där idag heller.
Citera
2021-07-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad är det för butik ni pratar om?

Norra skånes bohagsbyrå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto