2021-07-08, 12:48
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ja.

Jag har skrivit vad jag har fått höra av kollegan.

Och hur vet hen detta?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaux
Absolut inte troll, jag bor i Hässleholm… min väns syster känner henne och hon har skrivit till henne, så det är inte hon!
Tack för att du delar info! Undrar varför denna kvinna ens kom upp som förslag ? Jag har inget emot spekulationer men det brukar skötas snyggare här på fb.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musslan39
Tänkte mest klargöra termen "utökat självmord", om det inte redan är gjort i tråden. I engelskan är den juridiska termen "murder suicide" när man drar någon med sig i sitt självmord. Termen "utökat självmord" är en hänvisningsterm, mest i medialt syfte. Den juridiska termen är helt enkelt "mord" eller "mord-självmord". Man utreder det som ett mord, enbart i syfte att fastställa händelseförloppet.

Tankarna går till anhöriga och till alla som berörs.

Utökat självmord heter på engelska ”extended suicide”.

”Murder suicide” är inte samma sak, men är ett samlingsbegrepp för de fall där ett eller flera mord följs av självmord. Extended suicide är en form av murder suicide.
Citera
2021-07-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du delar info! Undrar varför denna kvinna ens kom upp som förslag ? Jag har inget emot spekulationer men det brukar skötas snyggare här på fb.

Jag undrar också varför hennes namn kom upp här…
Citera
2021-07-08, 12:50
Medlem
Beck86s avatar
Usch säger jag bara. Jag kan också tänka mig hur det såg ut när hon valde att ta med sig barnen....
Men till hänsyn av nära anhöriga så tycker jag att vi slutar med spekulationer. Väldigt väldigt tragiskt. Att ens ta steget till detta är förmodligen ett tragiskt beslut från henne.
Nånting har eggat henne till detta och ja.... Tråkigt
Citera
2021-07-08, 12:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Inte helt omöjligt att det har med hennes eventuella skyddade identitet att göra. Har man det brukar ju någon vilja en illa. Att sprida falska rykten kan vara ett sätt att skapa obehag.

(Men är fortfarande öppen för att det trots allt är hon.)
Citera
2021-07-08, 12:51
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaux
Jag undrar också varför hennes namn kom upp här…

Verkligen fruktansvärt att bara hänga ut någon så 😰
Citera
2021-07-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menade hur Ratsit.se med flera generellt får sina uppgifter. Tror att om en läkare konstaterar ett dödsfall på plats så är det ändå vårdinrättningen denne är knuten till som rapporterar dödsfallet (oftare en vårdcentral än ett sjukhus).

Hur det fungerar när polis konstaterar dödsfall (enligt något reglemente har jag för mig att huvudet måste ha avlägsnats från kroppen, alternativt att likstelhet uppstått..ungefär så) vet jag inte. Men skulle inte tro att det är deras första prioritet - anhöriga meddelas nog innan folkbokföring.
Enligt Ratsit så publiceras uppgifterna i tre månader. Se nedan:

Stefan Davidsson registrerades som avliden 2021-05-28. Publiceringen kommer upphöra efter 3 månader.
P*trik XXXX registrerades som avliden 2021-04-15. Publiceringen kommer upphöra efter 3 månader.

Den förste begick självmord i och med den fällande domen i Lena Wesström-målet. Den senare har jag x-at namnet (en vän till mig) begick självmord 31 mars. Varför dödsdatum och registrering är densamma på Stefan men inte på P*atrik vet jag dock inte.
Citera
2021-07-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Tjadu, psykiska problem kan ta sjuka vändningar.
Sen om det är barnen som skapar den hemska familjesituationen också.
Tänker på familjen i Skåne som tog livet av sig allihop för att barnen hade ME (och för att Sverige går åt helvete så att sjuka inte dfår hjälp)..
Hallå, familjen tog inte livet av sig. Det var två barnamord. Barnen har ingen skuld i detta. Om det visar sig att mamman var skyldig till morden av sina två barn på tågspåret i går får vi hoppas att inga omskrivningar sker framöver, att barnen ingen skuld har i sin egen död.
Citera
2021-07-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte helt omöjligt att det har med hennes eventuella skyddade identitet att göra. Har man det brukar ju någon vilja en illa. Att sprida falska rykten kan vara ett sätt att skapa obehag.

(Men är fortfarande öppen för att det trots allt är hon.)

Snyggt att även flika in att kvinnan har skyddad identitet
Citera
2021-07-08, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Hallå, familjen tog inte livet av sig. Det var två barnamord. Barnen har ingen skuld i detta. Om det visar sig att mamman var skyldig till morden av sina två barn på tågspåret i går får vi hoppas att inga omskrivningar sker framöver, att barnen ingen skuld har i sin egen död.

Ja, jag vet, men folk som är pålästa behöver inte få allt förklarat i detalj.
Citera
2021-07-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Spelar väl ingen som helst roll när spekulationerna spär på rykten? Folk dividerar i allt om borttagen fb till dolda uppgifter Ratsit. Sånt här skadar både Maria och hennes familj för tusan! Ska hon behöva bli nedringd för att du och ett par andra idioter sitter och hittar på att hon är död?

Så hennes vänner läser på Flashback och ringer henne? Om de tar på allt på Flashback som fakta fast ingen ens har påstått att det är hon så är det ju hennes vänners fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in