2021-07-08, 12:25
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
De kom upp på spåret via banvallen.
Precis. Jag berättar bara vad min kollega sa.
Han såg allting och har lämnat sina uppgifter till polisen.
Citera
2021-07-08, 12:27
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Precis. Jag berättar bara vad min kollega sa.
Han såg allting och har lämnat sina uppgifter till polisen.

Precis? Du påstod nyss att de hoppat ned på spåret. Hur ska du ha det? Upp eller ner?
Citera
2021-07-08, 12:27
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Dumheter, de är inte astronauter eller stridspiloter, de är vanliga människor.

Och ingen kan helt träna bort sin mänskliga faktor.

Jo det är stressande att upptäcka människor framför tåget.
jo, men du ska inte få panik för det, utan agera efter vad du lärt dig och tänka på dig själv i första hand. Som tjänsteman ska man agera professionellt och i sin yrkesroll. Ens känslor har inte där att göra. Gäller inom alla yrken.
Citera
2021-07-08, 12:30
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Precis? Du påstod nyss att de hoppat ned på spåret. Hur ska du ha det? Upp eller ner?
Upp eller ner spelar ingen roll. Dom befann sig på spåret och det är självmord /mord det handlar om.
Kvinnan var i skilsmässa och dessutom problem ned psyket. Ska tydligen vara hemmahörande i tyringe eller däromkring.
Citera
2021-07-08, 12:31
Medlem
Usch detta känns i hjärtat verkligen tragiskt. Har själv nyss fått barn. Man undrar vad som drivet föräldern till detta. Vila i frid
Citera
2021-07-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Tjadu, psykiska problem kan ta sjuka vändningar.
Sen om det är barnen som skapar den hemska familjesituationen också.
Tänker på familjen i Skåne som tog livet av sig allihop för att barnen hade ME (och för att Sverige går åt helvete så att sjuka inte dfår hjälp)..

Mamma dödar sina barn, tragiskt, psykisk sjukdom. Synd om GM

Pappa dödar sina barn, kräk, ondska rakt i genom.

Det tänket återspeglas i hela rättssystemet
Citera
2021-07-08, 12:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Min arbetskamrat bevittnade alltihop.

Kroppsdelar låg utspridda över ett stort område. Det är en kvinna och 2 barn som hoppade ner på spåret, de vände ryggen till och sedan kom tåget.
Kvinnans namn börjar på M.
Det är onekligen galet själviskt, att utsätta lokförare och blåljuspersonal för dessa upplevelser genom sitt självmord. Tänker även att en hel del frontalkrockar med långtradare är självmord snarare än olyckor. Men är man suicidal så tänker man väl enbart på sig själv antar jag.
Citera
2021-07-08, 12:36
Medlem
meiis avatar
Citat:
Upp eller ner spelar ingen roll. Dom befann sig på spåret och det är självmord /mord det handlar om.
Kvinnan var i skilsmässa och dessutom problem ned psyket. Ska tydligen vara hemmahörande i tyringe eller däromkring.

Vad vet du mer? Du skriver att kvinnan var i skilsmässa, tydligen hemmahörande i Tyringe.
Citera
2021-07-08, 12:42
Medlem
Musslan39s avatar
Tänkte mest klargöra termen "utökat självmord", om det inte redan är gjort i tråden. I engelskan är den juridiska termen "murder suicide" när man drar någon med sig i sitt självmord. Termen "utökat självmord" är en hänvisningsterm, mest i medialt syfte. Den juridiska termen är helt enkelt "mord" eller "mord-självmord". Man utreder det som ett mord, enbart i syfte att fastställa händelseförloppet.

Tankarna går till anhöriga och till alla som berörs.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är onekligen galet själviskt, att utsätta lokförare och blåljuspersonal för dessa upplevelser genom sitt självmord. Tänker även att en hel del frontalkrockar med långtradare är självmord snarare än olyckor. Men är man suicidal så tänker man väl enbart på sig själv antar jag.
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad vet du mer? Du skriver att kvinnan var i skilsmässa, tydligen hemmahörande i Tyringe.
Jag har skrivit vad jag har fått höra av kollegan.
Citera
Medlem
Jag har fått det bekräftat via min vän och hennes syster känner Mar*a krasn*qi. Det är inte hon så alla kan sluta spekulera om henne…
Citera
2021-07-08, 12:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Där blev det väl ett litet "bråttomfel" i påståendet?
Dessa tre avlidna kommer inte att vare sig skrivas in eller ut från något sjukhus.
Dödsfall kan, som i det här tragiska ärendet, konstateras på plats och ett intyg skrivas fvb till Skatteverket när/om identiteterna styrkts.

Ett förfärligt ärende!
Gissar att det kanske finns en stackars pappa som nu kommer att få lida alla helvetets kval.

Menade hur Ratsit.se med flera generellt får sina uppgifter. Tror att om en läkare konstaterar ett dödsfall på plats så är det ändå vårdinrättningen denne är knuten till som rapporterar dödsfallet (oftare en vårdcentral än ett sjukhus).

Hur det fungerar när polis konstaterar dödsfall (enligt något reglemente har jag för mig att huvudet måste ha avlägsnats från kroppen, alternativt att likstelhet uppstått..ungefär så) vet jag inte. Men skulle inte tro att det är deras första prioritet - anhöriga meddelas nog innan folkbokföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in