2021-07-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dela gärna med dig av din erfarenhet.

Jag är av uppfattningen att man inte känner av om tåget åker på något (min erfarenhet från de äldre tågen och kor) - åtminstone inte bakom första vagnen.

Jag är av uppfattningen att tågvisslan ljuder för att varna - men att tåg har mycket lång bromssträcka och därför inte kan stanna för att något dyker upp på spåret även om de bromsar. (Självklart bromsar de för människor på spåret)
Hur lång är bromssträckan?

För mig låter det osannolikt att ett rådjur skulle kännas i ett tåg - men hur är det med det? Stannar men ens för rådjur eller enstaka djur man kört på?
(I mitt fall handlade det ju om flertalet kor - och det stannade tåget en stund)

Jag har aldrig arbetat med tåg i någon form utan har bara erfarenhet som passagerare och tycker det är intressant med någon som vet.

Öh va? Vad fan har att man inte känner nåt om tåget mular en älg eller människa med topic att göra?
Ja tågets tuta ljuder för att varna precis som när en bil tutar. Eller en tomte med plinga på cykeln låter.
Förstår inte ett skit av vad ditt inlägg har med tråden att göra. Tåg stannar inte för djur. Precis lika lite som en bilförare ska bromsa för mindre djur. Åtminstone inte de djur jag bärgat i efterhand med grävmaskin. Kan sitta både koppel från loken och annat kvar i älgarna. Så får man kånka ut dom med pallgafflar. Dom ska fram bara. För att inte tala om alla renar på malmbanan. Tågen tutar och kör vidare. Det är olyckor med oss människor som blir jobbigt. Av en logisk orsak.
Senast redigerad av Fjortontrettiofem 2021-07-08 kl. 02:25.
Citera
2021-07-08, 03:37
Medlem
Det är inte Maria!! Pratade med henne senast ikväll och hon har blivit nedringd hela dagen av oroliga vänner och släktingar! Du/Ni som sprider ryktena bör polisanmälas! Kvinnan som omkommit med sina barn är från Afghanistan. Hon låg i fejd med sin man vad jag har hört.
Citera
2021-07-08, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420-420
Känner denna kvinnan och barnen du pratar om och det är inte dem som har omkommit, så ta reda på riktig fakta innan du yttrar dig om något..

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det är inte Maria!! Pratade med henne senast ikväll och hon har blivit nedringd hela dagen av oroliga vänner och släktingar! Du/Ni som sprider ryktena bör polisanmälas! Kvinnan som omkommit med sina barn är från Afghanistan. Hon låg i fejd med sin man vad jag har hört.

Är det någon som sagt det är hon då till 100%? Är väl bara folk som spekulerar.
Citera
2021-07-08, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är det någon som sagt det är hon då till 100%? Är väl bara folk som spekulerar.

Spelar väl ingen som helst roll när spekulationerna spär på rykten? Folk dividerar i allt om borttagen fb till dolda uppgifter Ratsit. Sånt här skadar både Maria och hennes familj för tusan! Ska hon behöva bli nedringd för att du och ett par andra idioter sitter och hittar på att hon är död?
Citera
2021-07-08, 04:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Vad du hört ja....nu sprider du ju själv rykten!
Citera
2021-07-08, 04:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.
Nämen vad fan. Ingen död har någonsin dömts
Citera
2021-07-08, 05:29
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Det förstår jag inte heller, men dom vill väl utesluta att dom inte blev mördade...

Polisen gick ut tidigt med att det inte handlar om en olycka och att det är halvbökigt att råka ta sig upp på spårområdet utan att ha för avsikt att göra det. Särskilt med tanke på gångtunneln.

Så något har de definitivt på fötterna. Kanske den andra föräldern till barnen som kommit med uppgifter om att något inte stått rätt till senaste tiden?
Citera
2021-07-08, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420-420
Känner denna kvinnan och barnen du pratar om och det är inte dem som har omkommit, så ta reda på riktig fakta innan du yttrar dig om något..

Sluta vara så lättkränkt ffs.. det finns massvis med bilder på mammor med sina barn, hur fan vet du vilken han syftar på? Skärp dig.
Citera
2021-07-08, 06:00
Medlem
Citat:

Jag tvivlar på att kvinnan som omkommit med sina barn är från Afghanistan. Dels därför att jag anser att Tormestorp, där olyckan skedde, är ett ganska svenskt område. Dels därför att jag menar att folk från Mellanöstern inte dödar sina små barn. De gör andra dumheter med sina barn, som till exempel flyr över Medelhavet med sina barn, så att ungarna drunknar, eller tvingar sina knoddar att ta sig ensamma till Sverige, för att ungarna ska bli ankarbarn och hjälpa hela familjen att få asyl i Sverige. Och när barnen har blivit tonåringar och vägrar låta sig giftas bort så som föräldrarna önskar, så kan föräldrarna döda dem för att upprätta sin heder.

Men enligt min mening dödar inte folk från Mellanöstern sina små barn, inte genom att ställa sig på spåret med dem och låta barnen bli överkörda av tåget.

Jag tror alltså att det här handlar om en svensk kvinna, eller åtminstone om en kvinna från något västland.

Edit: Möjligen skulle det kunna handla om en kvinna från något muslimskt land som har nekats uppehållstillstånd i Sverige. Då skulle hon kunna hämnas på Sverige genom att döda sig själv och sina barn på ett väldigt spektakulärt sätt, så att svenskarna blir upprörda och förtvivlade.
Senast redigerad av Egnatankar 2021-07-08 kl. 06:07.
Citera
2021-07-08, 06:11
Medlem
Vad är det knastar som droppar M.Ks namn utan att ha minsta lilla bevis…

1.Någon som droppar hennes namn rakt upp och ner.

2.Någon tycker hennes länk till ratsit är konstig

3. DET MÅSTE VA HON…

Vilka snillen som är här, verkligen.
Citera
2021-07-08, 06:15
Medlem
Det som talar emot att hon är från Afghanistan är att det nästan bara är män som kommit hit. Att hon skulle vara invandrare är dock inte omöjligt med tanke på att namnet borde vara droppat för länge sedan. .
Senast redigerad av medborgargardet 2021-07-08 kl. 06:17.
Citera
2021-07-08, 06:16
Medlem
Soterns avatar
Sannolikheten för att det ska var någon från Tormestorp är inte stor. Ett litet samhälle där alla känner alla borde någon veta och någon också skriva här.
Visserligen råder en viss diskretion, i synnerhet vid så här tragiska händelser, men frestelsen att avslöja identiteten är ändå ganska stor för den som vet.
Alltså tror jag mer på att det är någon utifrån kommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in