Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Då får jag be om ursäkt. Jag blandade ihop en av dina länkar. Men jag ber om ursäkt. Jag ska sudda. Gå gärna tillbaka och svara på frågan.
Jo jag har läst. Som sagt, jag förstår teorin, men inte varför den är mer sannolik.
Det var dumt av mig att minnas fel sida. Men det var ett sidospår, så ingen skillnad på vad du bör besvara.
Ok, ingen fara. Jag länkar väl till den aktuella bloggen igen då, så att vi åtminstone kan vara överens om vilken text vi pratar om:
(FB) Skandiamannen
Vad det handlar om här är alltså att några av er (bl.a. du själv, MOPspanaren, LL, TP och åklagaren) menar att SE skall ha sett Lars J där inne i gränden, medan andra (som t.ex. jag och den här bloggaren Renvall som jag envist länkar till) är skeptiska till det här, och menar att det inte finns några sakliga grunder överhuvudtaget för att göra ett sådant antagande.
Exakt allt det som du och åklagaren m.fl. menar talar för att SE skall ha sett Lars J i gränden har ju här (om du nu faktiskt har orkat läsa bloggen jag länkar till) fått andra och helt naturliga förklaringar. Så frågan är väl då vad som efter den här sågningen återstår av dina och åklagarens "argument" för att SE skall ha sett Lars J i gränden.