Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Det hade räckt att Hubert hade känt igen SE, så hade det varit kört.
(Likväl som någon av de andra biobesökarna, med tanke på att SE gick ut i media. EN person hade i princip räckt)
Men turen är med SE överallt denna kväll och även 30 år fram...
Jag köper inte dessa sagor och har lite större beviskrav än så...
Jag skulle gå så långt som att detta med att bränna sitt utseende inte är något som förekommer i världen. Uttrycket att bränna sitt ansikte avser ju egentligen motsatsen till detta GM SE ska ha gjort. Dvs att när man bränt sitt ansikte så kan man inte visa sitt ansikte igen.
Tex om man mördat en statsminister framför vittnen.
Det sägs att GM SE var så uppgiven att han utgick ifrån att han skulle åka dit för att han skulle bli igenkänd. Det påstås att det är givet att en statsministermördare skulle känna så. Hade inte då hans enda chans varit att hålla sitt ansikte borta från vittnen? Och kanske på sin höjd spela vittne för polisen så han skulle ha en backup om något vittne skulle hitta honom på nåt sätt. Hans enda chans kan inte vara att se till att bli utpekad och sen försöka övertyga polisen att han är ett vittne. Och varför skulle han då göra sig till att vara ett så otroligt aktivt vittne? Om det är hans enda chans måste det ju vara en historia som går ihop med de andra vittnena.
Bespara mig "man kan inte kräva att han ska komma på den perfekta planen" (vilket har förekommit i tråden) . För då står ni på två ben där han var smart och lurade skiten ur folk, men samtidigt väldig korkad och kom bara undan på ren tur. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
För fundera på om någon verkligen skulle tycka det var en bra plan att försvara sig med "nej nej, när AB påstår att han känner igen mig som den som tog upp en revolver och sköt Palme så tänker han nog på att jag tre minuter senare pekade in i gränden (något som inte speglar mördaren förresten)".
AB: "Nej, du lyfte revolvern och sköt Olof, sen såg jag hur du lyfte revolvern igen".
Game over, SE
Det är ingen trovärdig plan. Och varför skulle han fortsätta och fortsätta? Han hade redan varit med i flera tidningar, varför dyka upp i tv och säkerställa att varenda jäkla vittne har chans känna igen honom. Hade inte tidningen varit nog för hans plan? "Hon måste ha sett mig i tidningen".
Helheten blir så inkonsekvent. GM SE som ska bygga sin plan på att han säger han är så lik den han säger han är så olik. Spela vittne för att rädda sitt liv men inte välja att göra det på ett trovärdigt sätt.