2021-07-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är mycket som saknas på Braathas tidslinje, typ allt som Esbjörns sida har fört fram.
Dessutom som jag påtalade så saknades det referenser till de olika påståendena.

Precis som i ditt inlägg ovanför.

Vart har Esbjörn bekräftat att han inte skrev brevet men skrev under det?

Däremot så har det kommit fram att Th*o Di*tz inte har gjort sitt fulla åtagande på sitt skrivuppdrag.
Samt så har ju Ulf vittnat om att Esbjörn inte var införstådd med avtalet.
Detta finns inte med i Braathas tidslinje heller.
Nja om vi tittar lite noggrannare så har det inte kommit fram nåt som styrker att Theo inte fyllt sitt åtagande på skrivuppdraget. Du får nog vederlägga det med fakta.

Ulf har inte vittnat. Däremot är han kallad att vittna vid rättegången av Esbjörns advokat.
Han ska då vittna om samtal efter avtalet och Esbjörns reaktion när han, enligt advokaten, fick veta att det var ett avtal. Han ska även vittna om att det var Ulf som skrev brevet till ebba daterat 2020-09-03. På uppdrag av Esbjörn.

Detta finns i inlaga 71 från Esbjörns advokat så nu kan ni sluta tjafsa om vem som skrev brevet.
2021-07-06, 15:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nja om vi tittar lite noggrannare så har det inte kommit fram nåt som styrker att Theo inte fyllt sitt åtagande på skrivuppdraget. Du får nog vederlägga det med fakta.

Ulf har inte vittnat. Däremot är han kallad att vittna vid rättegången av Esbjörns advokat.
Han ska då vittna om samtal efter avtalet och Esbjörns reaktion när han, enligt advokaten, fick veta att det var ett avtal. Han ska även vittna om att det var Ulf som skrev brevet till ebba daterat 2020-09-03. På uppdrag av Esbjörn.

Detta finns i inlaga 71 från Esbjörns advokat så nu kan ni sluta tjafsa om vem som skrev brevet.
Wordpad dokumentet kan inte betraktas som fakta. Det är ett dokument skrivet av någon här som står enbart på Ebbas sida.
2021-07-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Wordpad dokumentet kan inte betraktas som fakta. Det är ett dokument skrivet av någon här som står enbart på Ebbas sida.
???
Nu har du svarat på fel inlägg. Jag har inte kommenterat det överhuvudtaget.

Men för ordningens skull så kan ett dokument som enbart står på ebbas sida innehålla fakta. På exakt samma sätt som ett dokument som står på Esbjörns sida. Det är innehållet, inte formatet eller författaren som bestämmer om det är fakta.
2021-07-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Du skriver det själv, det är inte mycket i Braathas tidslinje som bygger på fakta, speciellt som han bortser från inlagor från Esbjörns sida men jag uppskattar ändå jobbet med den.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Vittnet menar att även mäklaren är högst ansvarig, eftersom denne inte informerat Esbjörn om vad kontraktet innebar.

– Esbjörn har blivit dåligt upplyst, jag lägger stor last på den som gjorde avtalet. Så ska man inte göra, det måste göras klart vad det innebär för den som säljer.

Det står inte heller något om "det mystiska budet" som polisen hittade i förundersökningen mot Ebba Busch. Det budet visar ju även på att tvärt mot vad Ebba Busch och Ebba Busch sekten här inne påstått så har Ebba Busch fått tag på Esbjörn.
Det var alltså planerat i minsta detalj för att misskreditera Esbjörn och Binninge från Ebba Busch sida för att få fördel i husaffären, något som slog slint totalt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-taktik-sa-avslojade-de-busch/
2021-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Du skriver det själv, det är inte mycket i Braathas tidslinje som bygger på fakta, speciellt som han bortser från inlagor från Esbjörns sida men jag uppskattar ändå jobbet med den.

Det står inte heller något om "det mystiska budet" som polisen hittade i förundersökningen mot Ebba Busch. Det budet visar ju även på att tvärt mot vad Ebba Busch och Ebba Busch sekten här inne påstått så har Ebba Busch fått tag på Esbjörn.
Det var alltså planerat i minsta detalj för att misskreditera Esbjörn och Binninge från Ebba Busch sida för att få fördel i husaffären, något som slog slint totalt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
Har Ebba Busch haft svårt att få tag på Esbjörn, var det inte tvärtom? Han ”lyckas” ju inte återbetala handpenningen på 390.000:- eftersom han inte får tag på henne. Han borde ha skickat pengarna med det mystiska budet som han nu har glömt.
2021-07-06, 16:28
Medlem
Citat:

Nu svarar du Inte på vad jag skrev.
Jag skrev inget om nån tidslinje och fakta. Jag förstår inte hur du kan få in saker som jag inte skrivit.

Jag skrev att du bör lägga nån fakta bakom ditt påstående om Theo. Detta saknas fortfarande så ditt påstående faller platt.

Innehållet i tidslinjen får du ta med författaren. Jag har inget med den att göra.

Vem som var bud eller på vems uppdrag har jag och tydligen inte nån annan än budet kunskap om. Men du vet tydligen. Bra för dig.
2021-07-06, 17:21
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja, uppgifter från Ebba själv är att hon fått brevet och då ringde Esbjörn.
Esbjörn uppgav då åt Ebba att han inte hade skrivit eller varit den som skickat brevet.
Han hade däremot fått underteckna det.
Så det är därifrån uppgifterna om att Esbjörn inte skrivit brevet men undertecknat först kom.
Vilket långt senare bekräftades av Expressen bl.a där Ulf nu påstår vara brev författaren.
Vilket datum vet jag däremot inte Ebba ringde Esbjörn, men det var innan nästa samtal där dom kom överens om att samköra till banken.
Så det samtalet saknas i Braathas tidslinje!

Om polisen hade jämfört inläggen och länkarna i denna tråd med google:s sökmotor, under sin "utredning", hade dom upptäckt att det har raderats flitigt. Den senaste grejen om en mystisk man som lämnat ett kuvert till Esbjörn i hans "hyreslägenhet" mitt emot rucklet, innehållandes Binninges gamla dom, skedde alltså dagen efter det att Binninge hade polisanmält Ebba för "trädskövlingen", som vi nu vet att Esbjörn inte blev informerad om förrän långt senare.

Tittar man också i tidsspannet runt inlämnad polisanmälan såg jag att alla länkar med de blurrade fotona på fastigheten där stoppa pressarna har sin redaktion i gamla stan, också har raderats....
Det har funnits rykten om att Binninge har kontakter med en del "marbella-Svenskar" (de som inte kan resa hem pga trubbel med staten), där just Stoppa Pressarna ingår. Minns att en sport-kommentator i en annan tråd råkade ut för precis samma sak med en känd bedragare i Marbella som hade en bar därnere, där raderades det också flitigt på nätet när den bedragaren var i farten.

Allt pekar på att Binninge i samband med polisanmälan av "trädskövlingen", också drog i gång en apparat med kontakter i att städa på nätet. Expressen hjälpte till genom att "photoshoppa" trädbilderna för att inte Esb:s skrot skulle synas allt för mycket.

Skulle vara guld om någon kunde fiska fram polisens utredning, som man då kunde stämma av med denna tråd, för att se vad som skedde i kulisserna och olika åtgärder från team Binninge.
Expressen har just slagit på betalväggen på senaste artikeln just nu..
Finns här hur det var innan: https://se.trends365.net/article/5fb84bd0eae85e76ccfc3d6d
2021-07-06, 18:13
Medlem
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/mystiskt-bud-till-esbjorn-okand-dok-upp-med-dom/
"
Esbjörn Bolin minns inget av hösthändelsen i dag. Hans dåvarande ombud Johann Binninge har ingen teori om identiteten på det anonyma budet.

– Men det var någon som var ute för att skada mig så att Esbjörn skulle byta ombud. Det är jag säker på. Men Esbjörn var redan informerad och brydde sig inte, säger Johann Binninge."

Tror var Binninge som såg till det överlämnas till Esbjörn
Eller mer Binninge säger det utan ge fakta eller bevis.
2021-07-06, 18:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det är mycket som saknas på Braathas tidslinje, typ allt som Esbjörns sida har fört fram.

Däremot så har det kommit fram att Th*o Di*tz inte har gjort sitt fulla åtagande på sitt skrivuppdrag.

Referens 1 är Ebba själv.
Referens 2 är Ulf i Expressen artikel.
Expressens skandal artiklar är inget vittnesmål.
Ulf har inte vittnat om något ännu och vi får se vad han egentligen säger i domstol under ed.

Däremot har inget framkommit eller ens framförts av Esbjörn, att Theo inte har gjort sitt fulla åtagande på sitt skrivuppdrag.
Endast ett ad hominem argument om Theo med ett rent personangrepp har framförts av Binninge.
Något han fick ett skarpt tillrättavisande för av domstolen.
2021-07-06, 21:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du har gjort ett jättebra jobb med tidslinjen men jag saknar källhänvisningar.
Sen är ju frågan om det är bekräftat av Ebba Busch lägret, av Esbjörn lägret eller av båda.
Information som är bekräftad av båda är ju grundstommen.

Det som är märkgrönt är bekräftade uppgifter och källvisning finns inte platts för i tidslinjen.
Men är det något specifikt du tänker på ?
Bekräftade uppgifter kommer mestadels från inlagor till tinget samt polisraporter mm.
Några kommer från Båda parter samt vissa datum ifrån Expressen mm.
Inga påståendd är taget från alternativa medie eller om tvetydiga uttalande där det finns flera olika. Och vissa kommer från Facebok ex datum och utryckliga saker ex Ro:s inblandning.
Om vi förutsäger att inga konton är kapade så finns allt på tryck(det mörkgröna)
Dom gula fälten är ex endast att det har hänt och inga datum finns mm även där det står att ett kontrakt är möjligt att ta fram.
Vissa saker fallef liksom på sin orimlighet annars.
2021-07-06, 22:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vad menar du? Kan Johann få saker raderade från Flashback?
Nej du min sköna, dessa inlägg raderades säkerligen för de inte hörde till den fastighetsaffär denna tråd handlar om.

För övrigt får vi ju inte glömma att den lila tidslinje gjord i worldpad inte är ett fakta dokument utan något framställt på Ebbaisternas högkvarter.

Får man fråga vad du har för kunskaper inom data eftersom du tror att det ät gjort i Wordpad??
jag vill gärna ha din källa till det.

Det är gjord i ett annat program och det du ser är en kopia av detta, eftersom allt inte går att länka till Imgur.
2021-07-06, 22:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det som saknas på min linje är det som på ryktesväg eller trådsanningar som inte är bekräftade eller krockar med en inlaga till tinget mm.
Har du problem med detta så återkom med vad så kan jag bekräfta det i sak och inte bara dina ogrundade påstående.
Förövrigt finns flera saker från honom och Binninge!

Samt att brevet som förövrigt drogs fram i dag i Expressen inte är med är ju inte så konstigt då jag la in detta i går

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in