2021-07-06, 00:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
ja han säger det men han säger samtidigt här är mitt konto nr ?
här är nyckeln
dom kontaktar även två andra som inte vill toppa över 3,9 som Esb ville ha för huset

allt detta under den " korta" perioden av två månader.

Jag har en liten tidslinje som inte är komplett men jag kompletterar den i bland med nya saker som kommer fram.
där får man en ganska bra billd över vad och när saker inträffade.

https://imgur.com/a/32DH4Xv

Kom ihåg att lägga till mötet (som inte blev något möte) som hastigt bestämdes, då Binninge blev upplyst om att då blir det domstolen som avgör saken.
2021-07-06, 00:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Kom ihåg att lägga till mötet (som inte blev något möte) som hastigt bestämdes, då Binninge blev upplyst om att då blir det domstolen som avgör saken.

Den är väl inlagda? om du menar det som stod i senaste inlagorna från EB och är inlagda i början av november
2021-07-06, 02:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Den är väl inlagda? om du menar det som stod i senaste inlagorna från EB och är inlagda i början av november

Nej det möte som inte blev något möte, nån dag innan stämningen lämnades in.
Det mötet Esbjörn smet ifrån och drog iväg som en vårvind från.
Följt av Expressen rubriken dagen efter att ”Esbjörn stänger dörren”
2021-07-06, 07:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej det möte som inte blev något möte, nån dag innan stämningen lämnades in.
Det mötet Esbjörn smet ifrån och drog iväg som en vårvind från.
Följt av Expressen rubriken dagen efter att ”Esbjörn stänger dörren”

Ja det såg jag nu! det var den 23 nov
fixat nu.

https://imgur.com/a/nIR41Of
2021-07-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ja det såg jag nu! det var den 23 nov
fixat nu.

https://imgur.com/a/nIR41Of
Du har gjort ett jättebra jobb med tidslinjen men jag saknar källhänvisningar.
Sen är ju frågan om det är bekräftat av Ebba Busch lägret, av Esbjörn lägret eller av båda.
Information som är bekräftad av båda är ju grundstommen.
2021-07-06, 11:52
Medlem
vittne-xs avatar
Brasklapp.
Pga utbrytningen till ny tråd ang polisutrediningen mot Ebba, har jag lagt en ny artikel där, men skriver i denna gamla tråd att vi nu ev kan ha fått svaret på varför det raderades så mycket om Binninge under allt grävande i denna tråd. Svaret kan vara den uppstartande polisutredningen som nu vid publicering i Expressen visade sig enbart luta på vad man fann i Google:s sökmotor.

Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-taktik-sa-avslojade-de-busch/
Backup vid ev betalvägg: https://archive.is/1g9gv

Någon här i denna tråd som har sparat uppgifterna på när raderingarna skedde och sen jämföra med datum för när polisutredningen startade upp ? Det pekar nämligen på att Binninge inför sin polisanmälan startade upp en storstädning på nätet och det är förmodligen här som han också tar beslutet att mantalsskriva sig på den korrekta adress som han bott i i c:a 3 år innan beslutet.

Länk i nya tråden: (FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch (erkänt sig skyldig 2021-07-02)
Senast redigerad av vittne-x 2021-07-06 kl. 11:55.
2021-07-06, 12:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Brasklapp.
Pga utbrytningen till ny tråd ang polisutrediningen mot Ebba, har jag lagt en ny artikel där, men skriver i denna gamla tråd att vi nu ev kan ha fått svaret på varför det raderades så mycket om Binninge under allt grävande i denna tråd. Svaret kan vara den uppstartande polisutredningen som nu vid publicering i Expressen visade sig enbart luta på vad man fann i Google:s sökmotor.

Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-taktik-sa-avslojade-de-busch/
Backup vid ev betalvägg: https://archive.is/1g9gv

Någon här i denna tråd som har sparat uppgifterna på när raderingarna skedde och sen jämföra med datum för när polisutredningen startade upp ? Det pekar nämligen på att Binninge inför sin polisanmälan startade upp en storstädning på nätet och det är förmodligen här som han också tar beslutet att mantalsskriva sig på den korrekta adress som han bott i i c:a 3 år innan beslutet.

Länk i nya tråden: (FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch (erkänt sig skyldig 2021-07-02)
Vad menar du? Kan Johann få saker raderade från Flashback?
Nej du min sköna, dessa inlägg raderades säkerligen för de inte hörde till den fastighetsaffär denna tråd handlar om.

För övrigt får vi ju inte glömma att den lila tidslinje gjord i worldpad inte är ett fakta dokument utan något framställt på Ebbaisternas högkvarter.
2021-07-06, 12:38
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej du min sköna, dessa inlägg raderades säkerligen för de inte hörde till den fastighetsaffär denna tråd handlar om.

För övrigt får vi ju inte glömma att den lila tidslinje gjord i worldpad inte är ett fakta dokument utan något framställt på Ebbaisternas högkvarter.
När du säger det, kanske du peka på vad som inte är fakta? Så länge du inte kan belägga ditt påstående om att det inte är fakta, så tar jag ditt inlägg som rappakalja.
2021-07-06, 14:01
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han kanske glömde att skicka det?

Det har väl aldrig presenterats något mottagningsbevis.

Att sitta och vifta med ett brev som man inte har skickat känns som fiffel och båg.

Nja, uppgifter från Ebba själv är att hon fått brevet och då ringde Esbjörn.
Esbjörn uppgav då åt Ebba att han inte hade skrivit eller varit den som skickat brevet.
Han hade däremot fått underteckna det.
Så det är därifrån uppgifterna om att Esbjörn inte skrivit brevet men undertecknat först kom.
Vilket långt senare bekräftades av Expressen bl.a där Ulf nu påstår vara brev författaren.
Vilket datum vet jag däremot inte Ebba ringde Esbjörn, men det var innan nästa samtal där dom kom överens om att samköra till banken.
Så det samtalet saknas i Braathas tidslinje!
2021-07-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Esbjörn uppgav då åt Ebba att han inte hade skrivit eller varit den som skickat brevet.
Så det är därifrån uppgifterna om att Esbjörn inte skrivit brevet men undertecknat först kom.
Vilket långt senare bekräftades av Expressen bl.a där Ulf nu påstår vara brev författaren.
Vilket datum vet jag däremot inte Ebba ringde Esbjörn, men det var innan nästa samtal där dom kom överens om att samköra till banken.
Det är mycket som saknas på Braathas tidslinje, typ allt som Esbjörns sida har fört fram.
Dessutom som jag påtalade så saknades det referenser till de olika påståendena.

Precis som i ditt inlägg ovanför.

Vart har Esbjörn bekräftat att han inte skrev brevet men skrev under det?

Däremot så har det kommit fram att Th*o Di*tz inte har gjort sitt fulla åtagande på sitt skrivuppdrag.
Samt så har ju Ulf vittnat om att Esbjörn inte var införstådd med avtalet.
Detta finns inte med i Braathas tidslinje heller.
2021-07-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Oooops, var kommer de där uppgifterna ifrån ?
2021-07-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Svårt med läsförståelsen?
Det är ju naturligtvis radering på nätet av innehåll som skulle finnas via Google. Detta för att dels rensa pinsamheter för honom och dels visa att han inte var känd.

Är den tanken så himla svår?

Inget påstående att rensa Flashback. Sedan kanske han anmält där också men det är inte tanken med inlägget. Tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in