Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Nja, uppgifter från Ebba själv är att hon fått brevet och då ringde Esbjörn.
Esbjörn uppgav då åt Ebba att han inte hade skrivit eller varit den som skickat brevet.
Han hade däremot fått underteckna det.
Så det är därifrån uppgifterna om att Esbjörn inte skrivit brevet men undertecknat först kom.
Vilket långt senare bekräftades av Expressen bl.a där Ulf nu påstår vara brev författaren.
Vilket datum vet jag däremot inte Ebba ringde Esbjörn, men det var innan nästa samtal där dom kom överens om att samköra till banken.
Så det samtalet saknas i Braathas tidslinje!
Om polisen hade jämfört inläggen och länkarna i denna tråd med google:s sökmotor, under sin "utredning", hade dom upptäckt att det har raderats flitigt. Den senaste grejen om en mystisk man som lämnat ett kuvert till Esbjörn i hans "hyreslägenhet" mitt emot rucklet, innehållandes Binninges gamla dom, skedde alltså dagen efter det att Binninge hade polisanmält Ebba för "trädskövlingen", som vi nu vet att Esbjörn inte blev informerad om förrän långt senare.
Tittar man också i tidsspannet runt inlämnad polisanmälan såg jag att alla länkar med de blurrade fotona på fastigheten där stoppa pressarna har sin redaktion i gamla stan, också har raderats....
Det har funnits rykten om att Binninge har kontakter med en del "marbella-Svenskar" (de som inte kan resa hem pga trubbel med staten), där just Stoppa Pressarna ingår. Minns att en sport-kommentator i en annan tråd råkade ut för precis samma sak med en känd bedragare i Marbella som hade en bar därnere, där raderades det också flitigt på nätet när den bedragaren var i farten.
Allt pekar på att Binninge i samband med polisanmälan av "trädskövlingen", också drog i gång en apparat med kontakter i att städa på nätet. Expressen hjälpte till genom att "photoshoppa" trädbilderna för att inte Esb:s skrot skulle synas allt för mycket.
Skulle vara guld om någon kunde fiska fram polisens utredning, som man då kunde stämma av med denna tråd, för att se vad som skedde i kulisserna och olika åtgärder från team Binninge.
Expressen har just slagit på betalväggen på senaste artikeln just nu..
Finns här hur det var innan:
https://se.trends365.net/article/5fb84bd0eae85e76ccfc3d6d