2021-07-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det som är märkgrönt är bekräftade uppgifter och källvisning finns inte platts för i tidslinjen.
Men är det något specifikt du tänker på ?
Bekräftade uppgifter kommer mestadels från inlagor till tinget samt polisraporter mm.
Några kommer från Båda parter samt vissa datum ifrån Expressen mm.
Inga påståendd är taget från alternativa medie eller om tvetydiga uttalande där det finns flera olika. Och vissa kommer från Facebok ex datum och utryckliga saker ex Ro:s inblandning.
Om vi förutsäger att inga konton är kapade så finns allt på tryck(det mörkgröna)
Dom gula fälten är ex endast att det har hänt och inga datum finns mm även där det står att ett kontrakt är möjligt att ta fram.
Vissa saker fallef liksom på sin orimlighet annars.

Du har rent ut sagt gjort ett skitbra jobb! (om jag hade hittat en klappahänderna smiley så hade det varit en här!)

Sen till dom som tror att jag står i någons ringhörna och hejjar på, ni har fel!
Jag har alltid haft som arbete att ta fram fakta och agera enligt lagen.
Moral, heder och ärlighet!
2021-07-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han äger själv makten över frågan om hans namn är gott eller inte.

Det gör väl ingen egentligen ? Men lite sympati kan man känna och hoppas att han
inte utan vidare hamnar i tråden över döda kändisar. Den fylls ändå på var dag.
2021-07-07, 13:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det som saknas på min linje är det som på ryktesväg eller trådsanningar som inte är bekräftade eller krockar med en inlaga till tinget mm.
Har du problem med detta så återkom med vad så kan jag bekräfta det i sak och inte bara dina ogrundade påstående.
Förövrigt finns flera saker från honom och Binninge!

Samt att brevet som förövrigt drogs fram i dag i Expressen inte är med är ju inte så konstigt då jag la in detta i går

Lite mer fakta som går att lägga in, om det inte blir för plottrigt, är ju den av MPLs beställda undersökningen av Esbjörn, när hon började ta över Esbjörns ekonomi för det står september i inlagan ex.
Extra värderingen beställd av Binning osv.
Lite sån kan ju läggas till så tidslinjen omfattar närmaste tiden efter stämningen också.
2021-07-07, 14:34
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är mycket som saknas på Braathas tidslinje, typ allt som Esbjörns sida har fört fram.
Dessutom som jag påtalade så saknades det referenser till de olika påståendena.

Måste påpeka lite vad gäller just detta.
Det är inte underligt att du tycker dig sakna mycket i tidslinjen av vad Esbjörns sida fört fram.
Sanningen är att Esbjörns sida egentligen inte fört fram så mycket i sina inlagor till domstolen, det som du tycker dig sakna är troligen allt det som slagits upp stort i media.
Men där finns inga styrkta fakta, händelser eller datum för händelserna.
Finns mer fakta, händelser och datum angivna på Braathas tidslinje än i Esbjörns inlagor.
Det som uttalas i media men saknar fakta och inte framförts i inlagor, ska inte finnas med!
2021-07-07, 14:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det som är märkgrönt är bekräftade uppgifter och källvisning finns inte platts för i tidslinjen.
Men är det något specifikt du tänker på ?
Bekräftade uppgifter kommer mestadels från inlagor till tinget samt polisraporter mm.
Några kommer från Båda parter samt vissa datum ifrån Expressen mm.
Inga påståendd är taget från alternativa medie eller om tvetydiga uttalande där det finns flera olika. Och vissa kommer från Facebok ex datum och utryckliga saker ex Ro:s inblandning.
Om vi förutsäger att inga konton är kapade så finns allt på tryck(det mörkgröna)
Dom gula fälten är ex endast att det har hänt och inga datum finns mm även där det står att ett kontrakt är möjligt att ta fram.
Vissa saker fallef liksom på sin orimlighet annars.

Tack för en bra sammanställning som underlättar när man skall se ett större sammanhang.

https://imgur.com/a/FGPO3vL

Du får gärna komplettera med det som har hänt 2021, tex Binninges värdering, MUF, datum för slutlig bevisning samt planerade rättegångsdatum.
2021-07-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jesus.

Sen sitter hon och ljuger om att hon aldrig hotat med att dra honom inför rätta när han inte ville genomföra köpet när det finns handskrivet när hon gör exakt detta.
Blåsa gamlingar är iofs exakt va hennes parti ägnat sig åt senaste åren, men att hon går ut personligen för att göra detta va ändå förvånande.
"vi kom överens att inte blanda in mäklare för dyra pengar" sen köpte hon gården för underpris.

Hoppas korthuset faller nu, man kan inte ljuga hur länge som helst.
Det är inget hot att meddela konsekvenserna av ett brott. Polisen hotar inte dig när han meddelar att du kommer få böter för att du överrätt hastighetsgränsen - han upplyser om konsekvenserna av ett förkastligt handlande. Man måste vara rejält korkad om man tror att det är ett hot att följa spelreglerna rättsstaten ställt upp. Hon kunde ringt HA - det hade varit ett hot…
2021-07-07, 22:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tack för en bra sammanställning som underlättar när man skall se ett större sammanhang.

https://imgur.com/a/FGPO3vL

Du får gärna komplettera med det som har hänt 2021, tex Binninges värdering, MUF, datum för slutlig bevisning samt planerade rättegångsdatum.

Det kan jag göra men det faller utanför saker som är bekräftade och endast hörsägen.
Att Binninge skulle värdera huset till 5.7 bldv alldrig mer än ord och fabuldramde (som vanligt från honom)
Detta skulle inte gynna dom som tycker att jag undanhållit info utan peka på ytterligare att han är boven i dramat.
2021-07-07, 23:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det kan jag göra men det faller utanför saker som är bekräftade och endast hörsägen.
Att Binninge skulle värdera huset till 5.7 bldv alldrig mer än ord och fabuldramde (som vanligt från honom)
Detta skulle inte gynna dom som tycker att jag undanhållit info utan peka på ytterligare att han är boven i dramat.

Tänkte varken på Binninges fantasier om 5,7 miljoner eller Majkgårds 2,5 miljoner utan Densias värdering.
2021-07-08, 09:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tänkte varken på Binninges fantasier om 5,7 miljoner eller Majkgårds 2,5 miljoner utan Densias värdering.
Ja jag har endast med förra året men funderade på att öppna detta året,
Jag skulle gärna se någon som krituserar denna göra en där endast Esb saker är med
2021-07-08, 10:04
Medlem
Citat:
Jag skulle gärna se någon som krituserar denna göra en där endast Esb saker är med
Oavsett åsikter så är det ett bra underlag för gemensam bild av händelser.

Det som jag föreslår är att lägga till ansökningar för god man och generalfullmakten. De tiderna kan vara intressanta i jämförelse med avtalspåskrift, och finns ju på handlingarna och borde vara ostridiga.
2021-07-08, 10:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Oavsett åsikter så är det ett bra underlag för gemensam bild av händelser.

Det som jag föreslår är att lägga till ansökningar för god man och generalfullmakten. De tiderna kan vara intressanta i jämförelse med avtalspåskrift, och finns ju på handlingarna och borde vara ostridiga.

Ja förra året ska Esbjörns psykolog utredning och att MPL beställde den finnas med.
I inlagorna står även att MPL redan i september tog över Esbjörns ekonomi.
Det var väl för jösse namn inte MPL som var på banken den 8 sep???
Bara Theo som vet VEM som ringde, om hon nu presenterade sig!?
2021-07-08, 10:56
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja förra året ska Esbjörns psykolog utredning och att MPL beställde den finnas med.
I inlagorna står även att MPL redan i september tog över Esbjörns ekonomi.
Det var väl för jösse namn inte MPL som var på banken den 8 sep???
Bara Theo som vet VEM som ringde, om hon nu presenterade sig!?

MPL verkar ha blivit inkopplad samtidigt som Binninge, så i slutet på september tidigast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in