2021-07-06, 16:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Några tankar:
FR säger i förhör att det var svårt för SD och HD att få barn (och då verkar han inte syfta på hur det var när de fått barnet. De problemen verkar ha kommit senare.)

HD säger i förhör att ”hur det skulle påverka vänskapsrelationen att vara i USA två veckor” - fritt ur minnet, ej ordagrant, apropå hur länge resan var planerad (apropå den famösa sotningen).

När jag såg en ganska sen bild av SD under nån syn (tror jag) reagerade jag på att han såg mager och tärd ut. Det hela tog nog mer på honom än han ville/kunde erkänna.
Citera
2021-07-06, 18:05
Medlem
DNA:et funnet på den blanka ytan på LW:s fingerring (kommet från SD) samt SD:s sperma på LW:s kjol, band SD till mordplatsen bakom bullerplanket där LW hittades misshandlad till döds.

Blodet funnet i SD:s sko, band SD till mordet på LW.

Blodet funnet på SD:s tvättmaskin i huset, band SD till mordet på LW.

Utplantering av falska så som vilseledande information från SD till sina vänner och bekanta gällande evetuella blodförekomster i SD:s hus som kommit från LW:s vaginala blödningar vid samlag, styrkte ytterligare, om att SD var rätt gärningspersonen.

Beträffande den sperman som vid det aktuella tillfället sedan kunde konstateras på LW:s kjol samt tillhörande SD vill jag ställa följande fråga.

Det finns mördare med sexuellt avvikande beteende som efter begånget mord onanerar på sina offer. Det finns personer som sexuellt attraheras av lik eller döda människor.

Fråga: Kan man eventuellt tänka sig att SD kände sig sexuellt attraherad av det ihjälslagna offret L*na Wesstr*m ?

Hade SD ett nekrofilbeteende och som han för första gången förverkligade ur sina tidigare fantasier efter det att offret blivit ihjälslaget ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-06, 18:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
DNA:et funnet på den blanka ytan på LW:s fingerring (kommet från SD) samt SD:s sperma på LW:s kjol, band SD till mordplatsen bakom bullerplanket där LW hittades misshandlad till döds.

Utplantering av falska så som vilseledande information från SD till sina vänner och bekanta gällande evetuella blodförekomster i SD:s hus som kommit från LW:s vaginala blödningar vid samlag, styrkte ytterligare, om att SD var rätt gärningspersonen.

Beträffande den sperman som vid det aktuella tillfället sedan kunde konstateras på LW:s kjol samt tillhörande SD vill jag ställa följande fråga.

Det finns mördare med sexuellt avvikande beteende som efter begånget mord onanerar på sina offer. Det finns personer som sexuellt attraheras av lik eller döda människor.

Fråga: Kan man eventuellt tänka sig att SD kände sig sexuellt attraherad av det ihjälslagna offret L*na Wesstr*m ?

Hade SD ett nekrofilbeteende och som han för första gången förverkligade ur sina tidigare fantasier efter det att offret blivit ihjälslaget ?

Mvh/JM.

Sperman på kjolen kan vara gammal. Jag tror inte att han hade den typen av beteende, utan jag tror att han helt enkelt kände sig inträngd i ett hörn där han inte såg någon annan utväg än att ta ihjäl henne.
Citera
2021-07-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Sperman på kjolen kan vara gammal. Jag tror inte att han hade den typen av beteende, utan jag tror att han helt enkelt kände sig inträngd i ett hörn där han inte såg någon annan utväg än att ta ihjäl henne.

HD satte SD under hård press ända sedan otroheten avslöjats och den ökade över tid fram tlll USA-resan, som skedde 2 dgr efter mordet. Blodförekomsten på tvättmaskinen kommer från SDs blodiga kläder med LWs blod som SD tvättade efter mordet.

Spermafläcken på kjolen tror jag inte tillkom vid mordtillfället.
Senast redigerad av Remark 2021-07-06 kl. 18:53.
Citera
2021-07-06, 18:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD satte SD under hård press ända sedan otroheten avslöjats och den ökade över tid fram tlll USA-resan, som skedde 2 dgr efter mordet. Blodförekomsten på tvättmaskinen kommer från SDs blodiga kläder med LWs blod som SD tvättade efter mordet.

Japp och blodet på plösen i samband med mordet. Han borde eldat upp skorna.

Dock är jag inte så säker på spermafläcken. Jag tror den kan ha uppkommit innan mordet. Den var ju så liten/osynlig att den inte upptäcktes vid första testningen.
Citera
2021-07-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Japp och blodet på plösen i samband med mordet. Han borde eldat upp skorna.

Dock är jag inte så säker på spermafläcken. Jag tror den kan ha uppkommit innan mordet. Den var ju så liten/osynlig att den inte upptäcktes vid första testningen.

Delar din mening, se mitt tillägg.
Citera
2021-07-06, 19:37
Medlem
Citat:

Mvh/JM.

Det du skriver stämmer på vissa mördare som når sån inre spänning vid mordet att de kan lämna ifrån sig olika typer av kroppsvätskor, utan att för den skull vara sexualsadister. Vissa får utlösning, andra kissar på sig, kräks eller - som Lisa Holms mördare - som blev så skitnödig av anspänningen, att han släppte ifrån sig en stor skithög i ladan...

Sen finns det ju också såna som du nämner. Om SD var sån eller ej vet iaf inte jag.
Citera
2021-07-06, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Mvh/JM.
Inte det minsta troligt IMO.
Det är ett triangeldrama snarare än sexuellt motiv och noll som pekar åt det hållet via FUP.

Däremot tror jag det kan det ha funnits en slags sexuell attraktion (dragningskraft, tändning, spänning) i deras eviga motsättningar - på bas av typ passion, begär och syvende och sist pga att det sonika var totalt förbjudet.

Det räcker väl att hon haft sperma på handen och råkat göra en avsättning då hon drar den rätt (och inte ens vet att det kommit nåt på den). Om det vore avsatt på själva BP tycker jag det skulle ha varit nåt mer spår på henne (vaginalt, oralt el på händer).
Citera
2021-07-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte det minsta troligt IMO.
Det är ett triangeldrama snarare än sexuellt motiv och noll som pekar åt det hållet via FUP.

Däremot tror jag det kan det ha funnits en slags sexuell attraktion (dragningskraft, tändning, spänning) i deras eviga motsättningar - på bas av typ passion, begär och syvende och sist pga att det sonika var totalt förbjudet.

Det räcker väl att hon haft sperma på handen och råkat göra en avsättning då hon drar den rätt (och inte ens vet att det kommit nåt på den). Om det vore avsatt på själva BP tycker jag det skulle ha varit nåt mer spår på henne (vaginalt, oralt el på händer).

Han kan iofs ha skvätt sperma på Lena och omkring sig på platsen, att en del hamnade i gräset eller gruset på platsen och att sen väder och vind fick göra sitt under de 4 dygn det tog innan Lena hittades.

Men jag håller med dig: någon sexualsadist tror jag inte alls att han var. Kan inte se några tecken på något sådant.

Det var felaktigt av mig att dra upp LHs mördare i sammanhanget, eftersom just Nerjus "Pillevicken" troligen var en sådan. Liksom psykot Peter Madsen och ytterligare ett antal till.
Citera
2021-07-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, inte fan ser han ur som en fullfjädrad psykopat iaf. 😂
Överväger nåt medberoende, att han fått hållas.

Precis. Visserligen extremt egocentrisk, men som du så riktigt skriver: en psykopat beter sig inte som SD. Har funderat på psykopati förut men sen släppt det tämligen fort. Ju mer jag fick veta, desto mindre trodde jag på det.

Däremot kan han ha haft vissa drag som påminner om sådan, men det beror nog snarare på den bokstavskombo, som han däremot garanterat hade.

Han var utan sans och vett. Som jag ser det. Iaf jag skulle ha blivit nervös av att ha en sån knäppgök i min omgivning. Har mött såna skruvade individer i livet. Inte ens när de var förhållandevis sansade undgick de inte mina antenner...
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-06 kl. 22:27.
Citera
2021-07-06, 23:11
Medlem
develis avatar
6 mars 1018
LW visar FR skärmdump på en dialog mellan henne och SD ang cacher som HD inte ska logga:
"LW: Förväntar mig att hon inte loggar due
på sådant hon inte varit med på att
lösa eller logga"
(...)

SD svarar att (förutom risken att bli disablad) så kommer troligen HD att reagera tvärtom:

(..) Du får ju såklart framföra åsikter till henne, men hon lär inte ta hänsyn till andras åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog risken att hon blir än mer sugen på att behålla de loggarna. (..) "

LW till JD 8 april:
"Hon är förbannad, men verkar som om hon inte sätter tillbaka dem. Hoppas hon aldrig loggar dem heller, skulle inte tro det. I så fall med syrlig logg kanske."

Det gjorde hon, det var nog snarare bittert i klass med Malört än syrligt.
Hon blev "mer sugen på att behålla de loggarna" och tog inte "hänsyn till andras åsikter" och loggade kort efter LWs död.

Forts mellan SD och LW:
LW: Vadå ta hänsyn till? Loggar hon cacher
hon inte varit felaktig i tar jag väl bort dem hur jag vill?
Försöker du skrämma mig?
Jag tar direkt med henne nu.
SD: (hennes loggar)
SD: Verkligen inte. Berättar hur det är.
Så du vet vad du drar igång. (..) "

" Så du vet vad du drar igång" fick mig att tänka på SDs ordval i hans märkliga mail till LW drygt ett år senare:

2 apr 2019
" Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du dig i något? (..)
Ab 168

Å ena sidan står LW på stand-by och har noterat datum i almanackan. Hon gör hänglås med HDs skilsmässodatum:

9 mars 2018
LW: Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."

-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.

-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under"

-En brytpunkt"
(Ab 168.till FR)

Vilket är den sista i hennes kattserie, dvs katt åt glasögon. När FR anländer dagen efter så förvånas han att LW är på plats.
Han tror hon väntar på SD, men jag tippar att hon kollar vem som är FTF och möjligen om HD är med öht.
För att;

LW försökte publicera cachen My Real Six string på BP så att paret inte skulle vara FTF:
När MRSS trashas på BP ses det samma ang just Katt åt glasögon:
Samma dag, 10 mars, är det bekräftat att HD köpt lägenheten. FR och LW pratar om att dynamiken mellan HD och SD förändrats mot förr:

FR: "Men klart. Han hoppas väl att h ska ändra sig. Det gick ju så bra att kontrollera henne förr."
LW: "det kan han nog aldrig mer, hon har fått smak på livet.
-men de är ju båda så sjukt fästa vid bilden av sitt yttre skal
-så kanske försöker de ändå.
-nu med helt andra villkor"

5 april så beslutar sig SD att åka med, HD jublar i sin semesteransökan och dagen efter tar hon LWs loggar - som LW haft föraning om och diskuterat en månad innan.

HD upprepar i flera mail att SDs loggar ska raderas:

(..) "Jag förutsätter att du har raderat loggar även för Stefan då han inte heller varit vid alla burkar."

"Bra, då raderar du S loggar oxå." (..)

(..) "Som du skrev förväntar du dig att man varit vid burken eller delaktig i lösandet och att det gällde alla även S. Eftersom du vet vilka jag inte varit vid (även där det inte framgår i text om en eller båda varit där) har du säkert samma förmåga när det gäller vilka S varit vid."

LW: (..) Vet inte varför du bryr dig om vilka jag raderar för honom? Du menar att det är mer än en? Då får du gärna tipsa mig. Jag vet bara om stolen."

(... ) "Du är som sagt välkommen att berätta vilka han inte varit delaktig i om det är fler än Katt åt stol du tycker jag ska radera."

LW citerar en mening fr HD.
Om hon enbart är tyken eller smög i nån buske framgår inte:
"jag kanske var med, mitt i natten, när du och S var ute och gick tillsammans"

Själv vill hon fusklogga SD drygt en vecka innan mordet.
Hör det samman som provokation?
Att det skulle reta gallfeber på LW är rätt förutsägbart.

Loggarna har en central plats i tiden upp till mordet.
LW tycker det är korkat att argumentera för bibehållen dagbok där hon och SD varit ensamma utan HD.

Men är det även FTF som LW stör sig på att HD med åker på som på en räkmacka?
Hon nämner nåt i nån aktbilaga men det tappade jag bort.
Det är iaf som en catfight under våren.
Krigsföring på sublim nivå.

2017 allierar sig SD med HD. Gemensam fiende är syndabocken LW.
HD köper att hon var ett tomt, asexuellt skal och förlåter.
Men han var illojal, hans löften var föga värt.
Brist på tillit lyser som i neon.

Bildade de ånyo ihop ett team via cachekriget?
Att SD kommer ta HDs parti är inte raketvetenskap, han ligger brunt till och behöver vinna hennes gunst.
Senast redigerad av develi 2021-07-06 kl. 23:18.
Citera
2021-07-07, 00:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Visserligen extremt egocentrisk, men som du så riktigt skriver: en psykopat beter sig inte som SD. Har funderat på psykopati förut men sen släppt det tämligen fort. Ju mer jag fick veta, desto mindre trodde jag på det.

Däremot kan han ha haft vissa drag som påminner om sådan, men det beror nog snarare på den bokstavskombo, som han däremot garanterat hade.

Han var utan sans och vett. Som jag ser det. Iaf jag skulle ha blivit nervös av att ha en sån knäppgök i min omgivning. Har mött såna skruvade individer i livet. Inte ens när de var förhållandevis sansade undgick de inte mina antenner...
Ja, det är nåt annat med SD och det är märkligt att han nämnt ADD till sin chef (han minns inte riktigt bokstavskombon) men ses nada via P7an.
Han är som tagen ur en komedi om nördar i filmen fr 2004. Noll koll på hur man beter sig socialt, noll koll på föräldraskap, spelar över fullständigt och är samtidigt superstolt.
Helt speedad och gränslös.
Han vet hur man väcker bäbisar (drar i ögonlock och shaken baby risk), vill visa att han kan och vet bäst och har troligen vunnit VM i blöjbyte.
HD sitter som en bortdomnad mes när SD har sin freakshow, övriga också så vana att de knappt reagerar?
Systern bara flinar. Mamman är väl den som förefaller mest normal, iaf god hand med bäbisen, förutom nåt som lät som en stickkommentar till HD i hallen och att hon domderar med gubben om hur han ska filma. Det lyser igenom att hon håller i rodret.

Edit. Noterade du har han snudd på ritualistiskt snabbt drog i nåt som såg ut som en speldosa på väggen och lika snabbt snurrade på mobilen som hängde över skötbordet och sen gav sig i kast med blöjbytet?
Senast redigerad av develi 2021-07-07 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in