2021-07-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
27 maj är som om det vore vilken vardag som helst i SDs liv.

Han åker som sagt för att hämta dottern som varit i Polen, "bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen", han far genom "Öschöttarnas rike" och tar burkar:
Bilden med ölburkar, Minttu på ena sidan bordet och en kaffekopp med krämbulle på andra, sistnämnda lär vara SDs förtäring.

5/27/2021:
"Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del."

5/27/2021
" Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.":
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84_l.jpg

Runt 12 timmar senare rings ett samtal till polishuset i Örebro och det är game over.

Undrar om dessa " välbekanta lokala skattjägare" är förhörda?
Undrar alltså hur han betedde sig, om han sa nåt udda.

"Tack för krämbullen, valp" är en annan kommentar:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6QGGQ_vem-bor-har?guid=0de6a8f9-ba5c-4e0f-827d-8f50338750ac

Nånstans i Norrköping är iaf cachen som heter "vem bor här".

Flertal cacher kräver login, men de läsbara har samma text och ett kort intro som tex skogsvallen":

" På Skogsvallen har man varit några gånger men inte här i byn, utan i Östervåla. Där har man avnjutit konserter med bland annat Status Quo och DAD. Men allt det utspelar sig på ett preskriberat årtionde med dito promillehalt...😃"

8 cacher den 26 maj, 22 st den 27 maj.

På alla platser medföljer kopparhjärtat "Hannas heartbeat".
Plockar med lite annat också.
Helsingborg 7-9 maj och Bokskogen 25 april.
Loggarna är snudd på euforiska från alla parter, som om det öht inte finns varken mord eller nån HovR som överskuggar tillvaron.
Lever de i ett parallellt universum?

Saken är den att loggarna för den 27 maj blev skrivna den 28e kort innan domen presenterades.

Steffe var tvungen att spela extra nöjd med livet innan chockbeskedet kl 11?
Citera
2021-07-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg/tanke var mest om det verkligen stämmer att HD åkte med SD på en 3-veckors tripp när hon var nyförlöst och lämnade bebis hemma och förmodligen fylld med bröstmjölk vid tiden.

Kan detta stämma... eller är det något som SD berättat för LW (ljugit eller blivit missförstådd ev).

Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta... vem vågar ta på sig ett ansvar för ett barn som är några veckor gammalt när föräldrarna befinner sig på andra sidan jordklotet?

En sak hade varit om föräldrarna var i närheten, tänkt sig vara borta något dygn, så de lätt kunde komma om något skulle hända.

Vet att jag har sett en närbild på en sittande SD på en sten i vattenbrynet (kritvit i hyn). På några andra personer var huvudena inte med i bild. Kan ha varit var som helst. Det var minst ett år sen jag såg den bilden.

Ja, kan det verkligen stämma att HD var med, undrar jag. Som du skriver: troligen rätt mjölkstinn. Man måste vara bra iskall om man lämnar ett så litet barn.

(Vad jag minns för egen del var det otänkbart för mig att lämna min bebis till någon annan ens för några timmar).
Citera
2021-07-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Saken är den att loggarna för den 27 maj blev skrivna den 28e kort innan domen presenterades.

Tror inte att han ens i sin vildaste fantasi trodde att han skulle fällas, så det var säkert en stor chock, ja. Vore han tveksam så skulle han knappast uppträda så lugnt och glatt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-06 kl. 14:18.
Citera
2021-07-06, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om detta stämmer så är det så dumt att klockorna stannar!

Jag tänker 2004, kände LW SD vid den tiden?

Det var SD som höll på med dykning... kan han ha åkt själv? Berättat något för LW, hon ev har missuppfattat?

En nyförlöst mamma, hur orkar hon ens tänka på en resa i 3 veckor? Dessutom borde resan vara beställd när HD var höggravid.

SD/HD har iof inte gjord sig kända som föräldrar som skulle få någon guldstjärna.

Hur kunde "barnvakten" utsätta sig/gå med på något sådant, föräldrarna på andra sidan jorden om något skulle hända? Vid tiden jobbade väl alla inblandade svärföräldrar.
Det stämmer nog.
SD verkar hälsas välkommen hem på dykbloggen där nån sett en film.
Men dottern är lite mer än några veckor, möjligen runt 7 veckor.

Det är oavsett på tok för tidigt att dra iväg i tre veckor och väldigt konstigt att vilja göra så öht.

HD är väl lika dum i huvudet, jag är inte förvånad.
Citera
2021-07-06, 14:23
Medlem
Citat:
Det stämmer nog.

Det är oavsett på tok för tidigt att dra iväg i tre veckor och väldigt konstigt att vilja göra så öht.

Det fattades något väsentligt i dessa 2 föräldrars huvuden. Den saken är helt klar för mig. Inte bara gällande detta med all barnpassning de har fixat. Gäller det mesta. Inte minst hur man löser problem.

Sen också detta; Föräldrar och svärföräldrar jobbade väl på den tiden då den aktuella thailansresan var på tapeten? Att de skulle ta semester för att passa sitt nyfödda barnbarn låter minst sagt uppoffrande.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-06 kl. 14:38.
Citera
2021-07-06, 14:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Antingen håller han masken och hoppas el så förväntar han sig inte fällande dom.

Men jag tror iaf att han mår betydligt sämre än han ger sken av. Flera ser honom som svårbedömd, han ler på fel ställen och är svår att förstå och nå, bla enligt arbetskamrater.

Det betonas goda vänner och superskoj ända sen mordet. Betvivlar.
SD har nog inte lika roligt invärtes och väl inlåst så ryker nog drömkvinnan.

Sms aug 2019 med HD är intressant då han fjäskar nåt extremt och verkar inte ha nått full framgång. Hon är med JS och roar sig. SD är avundsjuk enligt parallella förhör och låter väldigt emotionellt omogen i resonemanget och verkar hoppas på att den emotionella karenstiden a la brist på tillit ska ta slut...
Senast redigerad av develi 2021-07-06 kl. 14:44.
Citera
2021-07-06, 14:43
Medlem
Citat:
Antingen håller han masken och hoppas el så förväntar han sig inte fällande dom.

Men jag tror iaf att han mår betydligt sämre än han ger sken av. Flera ser honom som svårbedömd, han ler på fel ställen och är svår att förstå och nå, bla enligt arbetskamrater.

Det betonas god vänner och superskoj ända sen mordet. Betvivlar.
SD har nog inte lika roligt invärtes och väl inlåst så ryker nog drömkvinnan.

Sms aug 2019 med HD är intressant då han fjäskar nåt extremt och verkar inte ha nått full framgång. Hon är med JS och roar sig. SD är avundsjuk enligt parallella förhör och låter väldigt emotionellt omogen i resonemanget och verkar hoppas på att den emotionella karenstid a la brist på tillit ska ta slut...

De lurade varandra de där två. Ljög och smusslade. Använde ständigt nya kanaler för att kunna kommunicera utan insyn av varandra. De ställde krav på varandra men bröt själva mot desamma. Kanske lite långsökt, men kanske kunde det ha varit HD som hade fått sätta livet till efter skilsmässan?
Citera
2021-07-06, 14:45
Medlem
Citat:
Det stämmer nog.

I hemmahos-Filmen, nämns att bebisen är en månad. Kanske det var överlämnande av bebis för att bege sig iväg mot dykäventyr?
Citera
2021-07-06, 14:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De lurade varandra de där två. Ljög och smusslade. Använde ständigt nya kanaler för att kunna kommunicera utan insyn av varandra. De ställde krav på varandra men bröt själva mot desamma. Kanske lite långsökt, men kanske kunde det ha varit HD som hade fått sätta livet till efter skilsmässan?
Tror inte ett dugg på att HD hade kunnat få sätta livet till 2018, det är henne han ska ha tillbaka.
Men att de spelar ut varandra sen runt kanske hösten 2016 är min åsikt.
Han kör sitt RT och tror hon inte begriper nåt.
Han tror hon är lika lätt att kontrollera fr mars 2017.
Hon döljer sen sin otrohet och tramsar om JS som bara god vän.
Från våren och efter mordet är nog inte SD lika tvärsäker.
Citera
2021-07-06, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
I hemmahos-Filmen, nämns att bebisen är en månad. Kanske det var överlämnande av bebis för att bege sig iväg mot dykäventyr?
Verkar vara första gången de ser bäbisen, SD låtsas röka cigarr men det lär vara kort efter som paret tycker de behöver rekreation.
Senast redigerad av develi 2021-07-06 kl. 14:58.
Citera
2021-07-06, 15:06
Medlem
Citat:
Verkar vara första gången de ser bäbisen, SD låtsas röka cigarr men det lär vara kort efter som paret tycker de behöver rekreation.

Just detta att SD låtsasrökte en cigarr i videon verkade vara det som upprörde pappan mest. "Naj naj, Steffe, naj."

Har sällan sett ett konstigare sällskap. Syrran säger ingenting, knappt HD heller. Den enda som verkar normal är SDs mamma och möjligen pappan - även om hans tillsägelser till SD är minst sagt flata. Men SD flaxar omkring som en tok och är mittpunkten. Man märker att han vill vara just det, inte att barnet ska få all upmärksamhet. Jag ser en märklig familj öht.

Nu skedde detta när SD var runt 30, men mycket talar för att det fortsatte. Han bara var sån.

Stef*an Ramstr*m, SDs chef, har en sund klarsyn gällande SD när man läser förhören med honom...
Citera
2021-07-06, 15:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just detta att SD låtsasrökte en cigarr i videon verkade vara det som upprörde pappan mest. "Naj naj, Steffe, naj."

Har sällan sett ett konstigare sällskap. Syrran säger ingenting, knappt HD heller. Den enda som verkar normal är SDs mamma och möjligen pappan - även om hans tillsägelser till SD är minst sagt flata. Men SD flaxar omkring som en tok och är mittpunkten. Man märker att han vill vara just det, inte att barnet ska få all upmärksamhet. Jag ser en märklig familj öht.

Nu skedde detta när SD var runt 30, men mycket talar för att det fortsatte. Han bara var sån.

Stef*an Ramstr*m, SDs chef, har en sund klarsyn gällande SD när man läser förhören med honom...
Jo, inte fan ser han ur som en fullfjädrad psykopat iaf. 😂
Överväger nåt medberoende, att han fått hållas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in