2021-06-30, 23:07
Medlem
Idag fick jag ett mail från de att mitt avtal sagts upp. Orättvist tycker Viaplay,men vad fan jag har ju behållit avtalet lång tid, något måste jag som trogen kund få ha rätt till?
Citera
2021-07-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Idag fick jag ett mail från de att mitt avtal sagts upp. Orättvist tycker Viaplay,men vad fan jag har ju behållit avtalet lång tid, något måste jag som trogen kund få ha rätt till?

De gjorde samma sak mot mig. Har haft abonnemang sedan 2013 för 199:-. Själv tycker jag tjänsten är sämre nu än 2013. Men 199 har det ju fortfarande varit värt för fotbollen.
Citera
2021-07-01, 12:08
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger

Samma här. Jävla dåligt. Vet ej om man signar upp sig för viaplay total igen för 449:- i månaden.
Citera
2021-07-01, 13:43
Medlem
M-9s avatar
Usel kundhantering av Viaplay. Har haft mitt 199kr/månaden paket i ungefär 10 år utan att säga upp det plus att man har hyrt ett antal filmer genom åren. Jag ville ha kvar det men det är Viaplays förlust då dom nu får 0kr av mig. Kommer aldrig skaffa ett nytt.
Citera
2021-07-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke880
De gjorde samma sak mot mig. Har haft abonnemang sedan 2013 för 199:-. Själv tycker jag tjänsten är sämre nu än 2013. Men 199 har det ju fortfarande varit värt för fotbollen.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Samma här. Jävla dåligt. Vet ej om man signar upp sig för viaplay total igen för 449:- i månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Usel kundhantering av Viaplay. Har haft mitt 199kr/månaden paket i ungefär 10 år utan att säga upp det plus att man har hyrt ett antal filmer genom åren. Jag ville ha kvar det men det är Viaplays förlust då dom nu får 0kr av mig. Kommer aldrig skaffa ett nytt.

Jag har försökt nå de, de rapar bara samma fras hela tiden likt en bot. "Vi förstår att du känner dig besviken men det är orättvist, vi har utvecklats och har 14000 timmar sport jämfört med 1000timmar 2013. Vi ska ta din feedback vidare."

Blir inget nytt abonnemang för mig, vem vet vad de hittar på då, avtalen är bara skrivna för att skydda företaget sen skiter de i deras mest lojala kunder som de kastar ut på "gatan".
Citera
2021-07-01, 15:55
Medlem
Det här kan vara värt att poängtera:
https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentverket-for-viaplay-priser-1623318091

Citat:
"Det är Konsumentverkets bedömning att Nent genom de påtalade utfästelserna har påverkat konsumenternas affärsbeslut och att Nent därmed har vilselett sina kunder på ett otillbörligt sätt", skriver myndigheten.

Nent får nu möjlighet att yttra sig i ärendet innan Konsumentverket beslutar om eventuella åtgärder, skriver Dagens Media.
Citera
2021-07-01, 21:33
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det här kan vara värt att poängtera:
https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentverket-for-viaplay-priser-1623318091

Trevligt, hoppas det kan hända nåt där.
Citera
2021-07-02, 11:41
Medlem
Citat:
Hej Straiter!
Nu är ditt Viaplay Total-paket avslutat. Om du ångrar dig är det bara att skaffa ett nytt paket hos oss – du kan avsluta när du vill.
Du är varmt välkommen tillbaka när du suktar efter en serie som du inte kan få nog av, en efterlängtad blockbuster eller den där livesporten som ger dig gåshud.
Ditt användarnamn är: straiter@straitermail.com

Logga in

Hoppas vi ses snart,
Viaplay-teamet

Jag tänkte att jag kan väl testa att klicka på Logga in så får jag se vad som händer.
Fick då ett erbjudande om att teckna ett avtal med samma kostnad som förut, vilket jag gjorde, efter att ha tagit skärmdumpar på erbjudandet.

Citat:
Viaplay Total
199 kr/månad
Nästa dragning: 2021-08-02

Jag har ingen aning om hur länge jag får ha det för 199 kr/månad, men jag har kollat på mitt banksaldo och det är 199 kr som dragits. Blir det bara en enda månad jag får ha det är det värt det för att få se de sista Stanley Cup-finalerna.
Citera
2021-07-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag tänkte att jag kan väl testa att klicka på Logga in så får jag se vad som händer.
Fick då ett erbjudande om att teckna ett avtal med samma kostnad som förut, vilket jag gjorde, efter att ha tagit skärmdumpar på erbjudandet.

Jag har ingen aning om hur länge jag får ha det för 199 kr/månad, men jag har kollat på mitt banksaldo och det är 199 kr som dragits. Blir det bara en enda månad jag får ha det är det värt det för att få se de sista Stanley Cup-finalerna.

Har du fått någon klarhet i hur länge priset gäller? Känns lite som att Viaplay drar en fuling här.
Citera
2021-07-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doris-Boris
Har du fått någon klarhet i hur länge priset gäller? Känns lite som att Viaplay drar en fuling här.

Nej, och ja, jag har självfallet funderat på samma sak, men skulle priset öka måste de meddela det och då kan jag säga upp det då.
Som jag skrev förut så är jag nöjd med att kunna se SC-finalerna.
Citera
2021-07-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ordnade mig Viaplay igen för fem dagar sedan efter ett par månaders uppehåll. Hade hoppats på att få sett färdigt alla Bond-filmer. Men det blir att avsluta det igen.

Jag har nog kört Viaplay i två år, skulle jag tro. Och jag tror man har kört gratis-Bond minst två gånger på Viaplay.
Sen har jag noterat att dessa två tillfällen har kommit EFTER man har kört en hel serie på vanlig-tv. Så, min teori är att man mjölkar hyr-pengar på de som missade en sändning, sen mjölkar lite web-pengar efteråt för att fånga in de som missade en sändning samt vägrar hyra...
Citera
2021-07-06, 14:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Jag har nog kört Viaplay i två år, skulle jag tro. Och jag tror man har kört gratis-Bond minst två gånger på Viaplay.
Sen har jag noterat att dessa två tillfällen har kommit EFTER man har kört en hel serie på vanlig-tv. Så, min teori är att man mjölkar hyr-pengar på de som missade en sändning, sen mjölkar lite web-pengar efteråt för att fånga in de som missade en sändning samt vägrar hyra...

Okej. Tack för informationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in