2021-07-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Som sagt, klienten var i det här fallet en 80-årig man. Eller insinuerar N. Armstark att Ebba våldtagit Esbjörn och att Esbjörn är som ett barn? I annat fall har jag svårt att se kopplingen till exemplet som fördes fram.

Så vitt jag vet har ombudet ingen juridisk utbildning, men det hindrar naturligtvis inte att han kan kalla sig jurist.
För min del behöver du inte se kopplingen, du saknar väl helt enkelt förmågan att följa ett logiskt resonemang. Det är för övrigt Binninge som är känd för att försöka våldta barn.
2021-07-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du missade frågan om du tycker att ett våldtaget barn bör få veta att Binninge är straffad för våldtäktsförsök av barn om hon söker hjälp på hans juristbyrå?

Bör får reda på det.

Är ju inte samma resonemang som förs här, OM någon berättar för barnet - är det försvarligt eller inte...
2021-07-06, 04:55
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
?
Att få villkorligt dom och böter betyder att man är kriminell ja, något som hycklerskan också erkände innan hon inte kunde låta bli att försöka anspela på att hon står över lagen, trots att hennes parti verkar för hårdare straff gällande grovt förtal.
Varför försöker du förringa det, du behöver absolut inte bekräfta vad jag skrev angående högeranhängare.

En p-bot eller fortkörning enligt trafikförordningen går självklart inte att jämföra med villkorlig dom och böter för grovt förtal. Jag vet att du innerst inne vet detta trots att du har en agenda som passar med hycklerskan.

Är en knarkare som åkt fast för narkotika och ringa narkotika flera gånger kriminell?

Anledningen att jag frågar är för att man får bara ett strafföreläggande med ett bötesbelopp för det så enligt dig så är Ebba Bush mer kriminell än knarkaren.

Sedan skulle jag vilja be dig sluta tillskriva mig en massa motiv och annat som jag inte har och som du inte vet om.

Jag är inte en fan av Ebba Bush och jag vet inte vad det är för agenda du anser dig veta att jag har.

Jag kan dock utläsa ett enormt hat från din sida mot Ebba Bush och mot allt som inte är vänster, men vad vet jag?
2021-07-06, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Bör får reda på det.

Är ju inte samma resonemang som förs här, OM någon berättar för barnet - är det försvarligt eller inte...
Men var går då gränsen? En person som kan göra detta mot ett barn. I vilka lägen är det då försvarligt att hans eventuella klienter bör få reda på hans bakgrund? Är det bara om det är ett barn? Att han uppenbarligen har någon brist i sitt inre som gör att han kan gå över gränsen så till den milda grad att han fått fängelse för det?

Om hans möjligheter att arbeta som jurist påverkats av att hans klienter känner till hans bakgrund och väljer en annan är väl bara ett tecken på att de faktiskt ska få ha den kunskapen. Det är ganska märklig med en lag som gör att en klient hålls ovetande.

En advokat skulle inte få jobba inom rättsväsendet efter en liknande dom, var ligger rimligheten i att någon som kallar sig jurist ska ha ett lagskydd på att hans bakgrund inte ens får omnämnas?
2021-07-06, 06:24
Medlem
arbetets avatar
Som jag förutspådde. Detta försvann från nyhetsflödet efter helgen. Bara Expressen hade en hit piece om Ebbe Busch erkännande igår men artikeln får man scrolla rätt bra långt ner för att hitta idag på morgonen. Hon klarade krisen galant som jag var övertygad om. Den färska partiledarligan i Expressen visar också att hon inte tagit skada av detta:

PARTILEDARFÖRTROENDE JULI 2021

Ebba Busch (KD): 28 procent (+2)

https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-dadgostar-rusar-kraftig-uppgang/
2021-07-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som jag förutspådde. Detta försvann från nyhetsflödet efter helgen. Bara Expressen hade en hit piece om Ebbe Busch erkännande igår men artikeln får man scrolla rätt bra långt ner för att hitta idag på morgonen. Hon klarade krisen galant som jag var övertygad om. Den färska partiledarligan i Expressen visar också att hon inte tagit skada av detta:

PARTILEDARFÖRTROENDE JULI 2021

Ebba Busch (KD): 28 procent (+2)

https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-dadgostar-rusar-kraftig-uppgang/

En ökning på 2% som visar att förtroendet inte tagit skada utan förstärkts ytterligare. Det verkar som att väljarna premierar henne.
2021-07-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
1) Detta hände på 90-talet.
2) Det handlar om ett hyreskontrakt, där en twist uppstod.
3) Han tar på sig den skulden som är hans och han kastar inte skit, vare sig på hus ägaren eller på tredje part.

Det handlar om olaga intrång på en flygplats, för vilket han är dömd i domstol.
2021-07-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men var går då gränsen? En person som kan göra detta mot ett barn. I vilka lägen är det då försvarligt att hans eventuella klienter bör få reda på hans bakgrund? Är det bara om det är ett barn? Att han uppenbarligen har någon brist i sitt inre som gör att han kan gå över gränsen så till den milda grad att han fått fängelse för det?

Om hans möjligheter att arbeta som jurist påverkats av att hans klienter känner till hans bakgrund och väljer en annan är väl bara ett tecken på att de faktiskt ska få ha den kunskapen. Det är ganska märklig med en lag som gör att en klient hålls ovetande.

En advokat skulle inte få jobba inom rättsväsendet efter en liknande dom, var ligger rimligheten i att någon som kallar sig jurist ska ha ett lagskydd på att hans bakgrund inte ens får omnämnas?

Ja, en man som kört rattfull då? Vårdslöshet i trafik. Kört ihjäl någon.

Har han gått över gränsen en gång, kanske inte han ska ha ett jobb någonsin.
Köra bil med barn, alla föräldrar bör förstås veta om hans tidigare domar, innan de tar beslut om det är ok eller inte.

Han har ju gått över gränsen så pass att någon dog.

Ja var går gränsen?
Nånstans måste det ju vara upp till domstolen att bedöma detta. Psykisk vård, återfallsrisk mm.
Senast redigerad av Garre74 2021-07-06 kl. 09:10.
2021-07-06, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Sanningen är att Ebba exploaterade dina "utsatta barn" som vapen i det sjukliga begäret att köra över en åldring på hans arv.

Du ljuger när du ständigt tjatar om att det var en välgärning att begå brottet grovt förtal för att skydda barnen. Bull shit

Den lilla elaka utnyttjade uppgifterna skrupelfritt som vapen för hon trodde det skulle ge henne fördel i hennes orättfärdiga kamp att sno det 81-åriga villebrådet på hans fastighet. Hon försökte knäcka gubben med alla till buds stående medel.

Så fult det kan vara...
Ja, det är ju inte så att Ebba av godhet valde ut den värsta hon kunde hitta och la fram hens uppgifter för att skydda presumtiva framtida offer. Hon var förargad över att Esbjörn hade ett juridiskt ombud som inte gick hennes önskan till mötes och valde därför att skandalisera honom som ett sätt att vinna ekonomiskt och juridiskt på det mot Esbjörn.

Det är ett märkligt mänskligt fenomen hur människor är beredda att ljuga för sig själva och blunda för det uppenbara, bara för att de råkar gilla någon av känslomässiga, politiska eller religiösa skäl. Människor är helt enkelt jäviga, vilket än en gång belyser vikten av ett självständigt rättsväsende som på ett neutralt sätt bedömer hur allvarligt ett brott är.

Ett rättsväsende som i detta fall har lett till att Ebba numera är upptagen i belastningsregistret och har erhållit ett straff av böter och två års villkorligt fängelse för ett brott med samma straffskala som misshandel, stöld , sexuellt övergrepp mot barn och förskingring, medan ringa misshandel, snatteri, skadegörelse och grov olovlig körning är lindrigare brott med lägre straffskala.

Värt att notera är att Ebba har tidigare verkat för högre straff för det brott som hon begått och hade hon fått som hon ville, hade risken varit större att hon suttit i fängelse nu.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-06 kl. 11:29.
2021-07-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är ju inte så att Ebba av godhet valde ut den värsta hon kunde hitta och la fram hens uppgifter för att skydda presumtiva framtida offer. Hon var förargad över att Esbjörn hade ett juridiskt ombud som inte gick hennes önskan till mötes och valde därför att skandalisera honom som ett sätt att vinna ekonomiskt och juridiskt mot Esbjörn på det.

Det är ett märkligt mänskligt fenomen hur människor är beredda att ljuga för sig själva och blunda för det uppenbara, bara för att de råkar gilla någon av känslomässiga, politiska eller religiösa skäl. Människor är helt enkelt jäviga, vilket än en gång belyser vikten av ett självständigt rättsväsende som på ett neutralt sätt hur allvarligt ett brott är.

Ett rättsväsende som i detta fall har lett till att Ebba numera är upptagen i belastningsregistret och har erhållit ett straff av böter och två års villkorligt fängelse för ett brott med samma straffskala som misshandel, stöld , sexuellt övergrepp mot barn och förskingring, medan ringa misshandel, snatteri, skadegörelse och grov olovlig körning är lindrigare brott med lägre straffskala.

Värt att notera är att Ebba har tidigare verkat för högre straff för det brott som hon begått och hade hon fått som hon ville, hade risken varit större att hon suttit i fängelse nu.

Exakt detta. Ebba hade inte en enda tanke på några utsatta barn.

Hon väntade flera månader efter att ha tagit reda på information och presenterade det vid ett lämpligt tillfälle för att så mycket som möjligt skada motpartens process.
2021-07-06, 11:40
Medlem
vittne-xs avatar
Har vi fått svaret på varför det raderades i vissa uppgifter om Binninge..på nätet nu ?

Brännvinström på Expressen gick igår ut med delar av förundersökningen i ny artikel, där polisen "bevisat" att vissa uppgifter inte fanns osv, här har då polisen hänvisat till Google:s sökmotor.
Som alla minns var det ett jävla raderandes av länkade uppgifter på bl.a Binninge:s dom, men även om hans falska mantalsskrivning, där han sen plötsligt skrev sig på den korrekta adressen

Citat:
Under förhöret uppmanades Ebba Busch och hennes advokat att lämna in uppgifter som styrker påståendet om ”allmänt känt”. Polisens tidslinje av försvarets material visade dock att inget publicerats på drygt åtta år. Trafiken på Johann Binninges officiella hemsida ökade markant och av förhöret med honom framgår att han drabbades av ett stort antal hatkommentarer via sms, tvingades rensa på sin Facebooksida och stänga sitt Instagramkonto.
– Det sprider sig som en löpeld, i och med att Ebba har ett stort antal följare, men hon har också så kallade influensers som följare också, kända personer som skriver. En av dem som spred det här till sin krets, det var ju Hanif Bali, moderata politikern, kommentarerna, man orkade inte läsa, jag bara tittade på det” sa Johann Binninge i det polisförhör som hölls med honom den 16 april.

Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-taktik-sa-avslojade-de-busch/
Backup vid ev betalvägg: https://archive.is/1g9gv

Det är den 28/4 Som Binninge skrivit sig på den korrekta adressen där han bott i c:a 3 år, och det är den 24/4 som Marcus på TV4 släpper intervjun med Esbjörn samt lite andra detaljer, allt pekar alltså på en aktion med mantalsskrivning samt städning på nätet+raderingar av publicerade länkar på flashback.

Jag ser nu också idag, att Binninge raderat div foton på Facebook som vi tidigare länkade till....
Senast redigerad av vittne-x 2021-07-06 kl. 12:09.
2021-07-06, 11:57
Medlem
Citat:
EBBA BUSCHS ERKÄNNANDE ORD FÖR ORD
Förhöret där KD-ledaren Ebba Busch erkände grovt förtal hölls över telefon vid lunchtid i torsdags och tog fem minuter.
Förhörsledaren: Vad är din inställning till brottet i dag?
– Jag erkänner brott.
Är du beredd att underkasta dig straffansvar för grovt förtal?
– Ja.
https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-taktik-sa-avslojade-de-busch/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in