Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
https://www.kronofogden.se/Skadestand.html
Du har alltså blandat in nedsättning och säkerhet med att Ebba får göra som hon vill?
Något man tillfälligt kan göra när en dom kan överklagas.
Det finns INTE något om att Fogden får ta pengarna till att betala av ett offers skulder.
Nämen oj, du har hittat till google och fogden.
Nej, just det, det finns inte något om att fogden INTE får ta pengarna till att betala av ett offers skulder. Har du sett. Tänka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Det är ju inte direkt att Ebba får göra hon som vill.
Den enda som tramsar om att "Ebba inte får göra som hon vill". Är du. Det är som vanligt. Först påstår du en sak. Sedan när du har helt fel. Så hävdar du något helt annat och försöker få det till samma sak.
Sa jag att "Ebba får göra som hon vill"? Var det så jag skrev. Du är en idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Säger det igen, en brottsling som ska betala ett skadestånd från personskada, sjukhuskvitton etc men som överklagar målet och betalar in pengarna i säkerhet.
Du menar att pengarna INTE kommer till offret om personen har skulder? Tror jag inte ett dugg på.
Där har du nåt att bevisa!
Jaja, så nu har det gått ifrån att det absolut inte går, till att "tror jag inte ett dugg på". Nej, du kan TRO vad fan du vill, eller vad du inte vill. Du tror, jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Pengarna är inte att anses vara utbetalda via denna process,
Så kommer då ännu ett sådant här påstående greppat rakt ut ur det blå. Och frågan är om du, korkad som du är, förstår ens vad du själv säger här.
Om pengarna inte anses vara utbetalda, vad tror du fogden kan göra med dem då? Din jävla idiot. Alltså, jag undrar igen, HUR HUR HUR kan man vara så korkad som du är?
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Som sagt.
"Har du blivit dömd att betala ett skadestånd i ett brottmål, är du skyldig att göra det omgående, även om domen överklagas. Du får ingen ”räkning” eller inbetalningskort, utan måste själv ta reda på hur och till vem du ska betala."
Jaha? Alltid? Ovan tog du upp nedsättning, är du så korkad så du nu försöker låtsas som att möjligheten till nedsättning inte längre finns?
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
"Om ingen överklagar domen om skadestånd inom tre veckor, skickar domstolen över domen till oss. Vi frågar den som har rätt till skadeståndet om hen vill ha hjälp att driva in skulden. "
..man söker alltså inte om verkställighet....
Gud vad du är korkad. Hur vore det om du läste på ordentligt INNAN du hittar på en massa idioti och skriver här, utan att ha en aning om vad du skriver.
JO, MAN ANSÖKER OM VERKSTÄLLIGHET din jubelidiot! Och man ansöker bara om verkställighet i det fall den dömde inte betalar frivilligt. Hur kan du bli så korkad att du inte fattar dessa enkla alldeles självklara saker. Till och med en treåring skulle ju fatta detta. Hur kan du inte fatta?
Du påstår att du vunnit ett skadeståndsmål i domstol. Om det hade varit sant, då hade du vetat allt detta, för då hade det hänt dig. Men du har ingen aning om hur detta går till. Så det var också en lögn från din sida. Du har aldrig vunnit något skadeståndsmål i domstol. Jag ger mig fan på att det är tvärtom, du har förlorat och tvingats betala. Åsså har du inte fattat att du kunde ha betalat via fogden i förväg, så hade ditt offer inte fått pengarna om denne hade skulder hos fogden. Det är säkert därför du är fullständigt rabiat.