Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Nu ska vi inte överdriva, vad skulle det tjäna till?
Vad är det som överdrivs? Försöker du bekräfta mitt inlägg eller blir det bara så ofrivilligt?
Citat:
Kriminell är väl knappast rätt ord. Alla som nån gång dömts för något bötesbrott är inte kriminella.
Att få villkorligt dom och böter betyder att man är kriminell ja, något som hycklerskan också erkände innan hon inte kunde låta bli att försöka anspela på att hon står över lagen, trots att hennes parti verkar för hårdare straff gällande grovt förtal.
Varför försöker du förringa det, du behöver absolut inte bekräfta vad jag skrev angående högeranhängare.
Citat:
Anser du att någon med en p-bot eller att en som åkt för snabbt är kriminell?
En p-bot eller fortkörning enligt trafikförordningen går självklart inte att jämföra med villkorlig dom och böter för grovt förtal. Jag vet att du innerst inne vet detta trots att du har en agenda som passar med hycklerskan.
Möjligtvis kan vi jämföra med rattfylla eller såpass grov hastighetsöverträdelse att körkortet ryker och det blir kraftfulla böter, även om t.o.m. det sistnämnda är långsökt.
Citat:
Om vi ska vara lite objektiva och ärliga så är det precis samma skrot och korn åt både höger och vänster, precis samma moral och säkerligen lika många brottslingar och skumraskpersoner.
Nja, så är det ju inte riktigt. Det finns en helt annan förväntan och kravbild gällande vänsterpolitiker. Vilken annan partiledare är dömd till villkorlig dom och dagsböter och sitter kvar menar du, inom vänstern eller något annat parti alls för den delen?
SD hade ju t.ex för inte så länge sedan en riksdagsgrupp som var mer kriminell än alla andra tillsammans. Detta samtidigt som de propagarade för hårdare straff. Helt okej med anhängarna som istället försökte förringa och prata bort faktumet.
Citat:
Du hade garanterat skrivit ett försvarstal istället för det här inlägget om "hycklerskan" om det här hade gällt någon av dina favoritbedragare.
Nu vet du ju inte ens vilka mina "favoritbedragare" är eller ens om jag har några. Än mindre att jag hade skrivit något försvarstal. Snarare hade jag förväntat mig att personen avgått och låtit någon som inte erkänt sig skyldig till grovt förtal med villkorlig dom och böter som påföljd propagera för hårdare straff
Citat:
Tror du på fullaste allvar att det är någon skillnad på politikerklassen beroende på vilket parti eller vilken "sida" de är på?
Som jag skrev tidigare, det är en annan förväntan och skillnad på vad man kommer undan med, absolut. Även om det så smått börjar suddas ut.
Citat:
En sak är iaf säker, att splittra samhället har etablisemanget lyckats mycket bra med och det ser man tydligt när en massa svenskar beter sig som drönare och för något sorts kamp mot varandra eftersom att man inte helt hundra procent delar samma uppfattning om hur samhället borde se ut.
Nu vet jag inte exakt hur detta är relevant för diskussionen men min åsikt är att den största enskilda anledningen till att samhället splittras är att det blir allt mer ojämlikt. Klyftorna bara ökar. Hur det skulle bli hjälpt av att ställa sig över lagen och hycklande tycka man är oskyldig fast man erkänt kanske du kan svara på?