2021-07-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om du kollat på inslaget så läser de innantill ur brevet Esbjörn skrev.
Men det står ju det i brevet. Jag har raderat min länk till det. Men så många gånger det är delat här så är det ju inget svårt för dig att kolla upp.

Tänk att han kom ihåg att ta en bild eller scanna in den, innan han sände brevet. Självklart kommer banken stoppa det om Busch inte vet om att pengar sänds in till hennes konto. Skulle inte vara bra om folk kunde sända pengar in till politikerna konton utan kännedom
Rekommendera nästa gång du skrev vart de ska kolla eller läsa när de delar en länk, underlättar för alla då.

Tänk om han hade bara dykt upp på tillträdesdagen och informera Busch istället, så hade allt varit löst för alla. Han eller hans dåvarande ombud vägra själv delta i förhandlingar och tvinga fram det till stämning.
2021-07-05, 19:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Tänk att han kom ihåg att ta en bild eller scanna in den, innan han sände brevet. Självklart kommer banken stoppa det om Busch inte vet om att pengar sänds in till hennes konto. Skulle inte vara bra om folk kunde sända pengar in till politikerna konton utan kännedom
Rekommendera nästa gång du skrev vart de ska kolla eller läsa när de delar en länk, underlättar för alla då.

Tänk om han hade bara dykt upp på tillträdesdagen och informera Busch istället, så hade allt varit löst för alla. Han eller hans dåvarande ombud vägra själv delta i förhandlingar och tvinga fram det till stämning.
Bilden är nog inta tagen av honom ska du se. Brevet är väl en del av tvisten. Då är det inlämnat till rätten.

Fast själv hade jag kommit ihåg att både fota det och ta en kopia.

Ja tänk om han bara dykt upp. Men han är ju en gammal förvirrad farbror. Han kanske var rädd att Ebba skulle lyckas övertyga honom igen. Men vad vet jag, jag känner inte honom.
2021-07-05, 19:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Bilden är nog inta tagen av honom ska du se. Brevet är väl en del av tvisten. Då är det inlämnat till rätten.

Ja tänk om han bara dykt upp. Men han är ju en gammal förvirrad farbror. Han kanske var rädd att Ebba skulle lyckas övertyga honom igen. Men vad vet jag, jag känner inte honom.

Han kanske glömde att skicka det?

Det har väl aldrig presenterats något mottagningsbevis.

Att sitta och vifta med ett brev som man inte har skickat känns som fiffel och båg.
2021-07-05, 20:11
Medlem
Citat:

Artikeln är skriven innan stämningen, hur det kan vara en del av rättegången då är väldigt konstigt.

Han kunde ta med sig sitt ombud, brorson och flera andra som vitten.
2021-07-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det finns mycket att undra över och som jag sa det största undret är att inte Ebba gjort det enda rätta när det inte längre flöt och som sagt oavsett vad alla andra gör - att dra sig ur och likaledes oavsett vad.

Att välja sina strider.....är det månne något som Ebba kommer att lära sig?

det enda rätta var precis vad Ebba gjorde, hon kontaktade Esbjörn och sa att de måste träffas för att reda ut saken, därefter bokade hon in ett möte.

Esbjörn däremot gjorde allt det orätta, han sket i prata med Ebba, han sket i att delta på mötet, och han sket i att fullfölja det avtal han av egen fri vilja undertecknat.
2021-07-05, 21:22
Medlem
Citat:
Om du kollat på inslaget så läser de innantill ur brevet Esbjörn skrev.
Men det står ju det i brevet. Jag har raderat min länk till det. Men så många gånger det är delat här så är det ju inget svårt för dig att kolla upp.

Precis, det står så i brevet. Men är det sant? Nej, just det. Det är ju inte sant. Det är en lögn. En i raden av måååånga lögner från Esbjörn och hans kumpaner, precis som alla de lögner du sprider i ärendet.
2021-07-05, 21:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är ju inte alls så konstigt å se vad som hänt. Ebba övertalade Esbjörn att i ett svagt ögonblick skriva på köpehandlingen vilket var något han sen fick anledning att dagen efter djupt ångra när han blev varse att han redan lovat bort fastigheten till en annan person - nämligen sin brorson. Då begärde han efter 10 dagars vånda till slut få Ebba att låta affären gå tillbaka. Att hon inte lyckats med det är som jag ser det oändligt mer besynnerligt och det oavsett hur märkligt Esbjörn m.fl agerar.

Hur kan du tro att hon övertalade honom i ett svagt ögonblick
Han gick till henne med vetskap om att hon ville köpa hans hus.
Han tillät en besiktning som varade i två dagar.
Han tillät henne att ta dit en målare som skulle idetifiera färger.
Hon tillät henne att röja.
Han gav henne nyckel.
Han gav henne sitt kontonr.
Han hade pratat pm vad som slulle ingå i affären
Han hade även pratat m brorsonen om att han skulle sälja
Hans brorson hade varit och hämtar sina saker.
Och du påstår att han plötsligt skulle skrivit på ett köpeavtal
Tillåt mig tvivla.

Utöver detta hade han inte pratat med EB om handpengen utan banken och Sjönära.

Han hade inte fyllt i ett PEP så han kunde föra över pengar till henne.

Han hade endast pratat m Expressen mm. och inte köparen därav hans problem.
2021-07-05, 21:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur kan du tro att hon övertalade honom i ett svagt ögonblick
Han gick till henne med vetskap om att hon ville köpa hans hus.
Han tillät en besiktning som varade i två dagar.
Han tillät henne att ta dit en målare som skulle idetifiera färger.
Hon tillät henne att röja.
Han gav henne nyckel.
Han gav henne sitt kontonr.
Han hade pratat pm vad som slulle ingå i affären
Han hade även pratat m brorsonen om att han skulle sälja
Hans brorson hade varit och hämtar sina saker.
Och du påstår att han plötsligt skulle skrivit på ett köpeavtal
Tillåt mig tvivla.

Utöver detta hade han inte pratat med EB om handpengen utan banken och Sjönära.

Han hade inte fyllt i ett PEP så han kunde föra över pengar till henne.

Han hade endast pratat m Expressen mm. och inte köparen därav hans problem.
men det var ändå namnunderteckningen på köpeavtalet som var/är det absolut avgörande. Allt annat är förspel till den och/eller efterspel som följd av den. >Remember....hon tjatade å tjatade.....
2021-07-05, 21:52
Medlem
Citat:
men det var ändå namnunderteckningen på köpeavtalet som var/är det absolut avgörande. Allt annat är förspel till den och/eller efterspel som följd av den. >Remember....hon tjatade å tjatade.....
Remember…i månljuset av kandelabrarna så det var för mörkt för att se. Ännu mer fabler från springnotan Bolin.
2021-07-05, 23:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:

ja han säger det men han säger samtidigt här är mitt konto nr ?
här är nyckeln
dom kontaktar även två andra som inte vill toppa över 3,9 som Esb ville ha för huset

allt detta under den " korta" perioden av två månader.

Jag har en liten tidslinje som inte är komplett men jag kompletterar den i bland med nya saker som kommer fram.
där får man en ganska bra billd över vad och när saker inträffade.

https://imgur.com/a/32DH4Xv
2021-07-05, 23:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
ja han säger det men han säger samtidigt här är mitt konto nr ?
här är nyckeln
dom kontaktar även två andra som inte vill toppa över 3,9 som Esb ville ha för huset

allt detta under den " korta" perioden av två månader.

Jag har en liten tidslinje som inte är komplett men jag kompletterar den i bland med nya saker som kommer fram.
där får man en ganska bra billd över vad och när saker inträffade.

https://imgur.com/a/32DH4Xv
Ja tack för den - jag hämtade hem den, och med detta vill jag åter avisera att jag ämnar dra mig tillbaka en stund tills något nytt i denna sörja åter tar fart och det lär väl bli i den närliggande tråden rörande förtalsmålet och den stundande uppgörelsen om skadeståndet.
2021-07-05, 23:48
Moderator
Tinuviels avatar
Förtalsdomen diskuteras i annan tråd. Detta framgår av moderatormeddelandet och tråden har upprepade gånger rensats på OT avseende detta.

Nu har varningar utdelats och så kommer det att fortsätta om ni fortsätter med OT.

// Tinuviel, moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in