2021-10-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är idel öra, när du börjar känna att det "mognar".

Trög är du definitivt inte, men det är sådant man får höra av en del skribenter när man inte tycker som de.

Vi kan ju alla ha fel, eftersom vi inte känner eller har träffat personerna. och att ha med sig det när man spekulerar är ju bara sunt. Jag ser det tvärtom som något negativt, att låsa sig alltför mycket, vilket man ju lätt gör.

Omhuldandet, som är från båda håll, är något som för mig känns som att det har helt olika motiv för de båda parterna.

Vad gäller HD, så tänker jag att hon förutom att hon har levt nära en mycket kontrollerande (och "konstig") man i tjugo år, så har hon sin ryggsäck med sig sedan barndomen. Kanske finns det något trauma där som hon beskriver om att ha varit mindre älskad av sin mamma, vilket pappan kanske försökt kompensera. Men sådant kan ge djupa sår, en känsla av att inte vara tillräckligt sedd, älskad, behövd, vilket kan förlja med en hela livet i de relationer man har.

För HD kan den har känslan vara så sjup, att hon har svårt att klara av att hantera den konflikt som en så lång otrohet kan ge (vem skulle göra det egntligen?). Jag kan inte se något som helst sunt i att hon inte lämnar honom efter att det uppdagats, särskilt efter att hon konfronterats med det här i förhör. Det säger mig mer än tusen ord.

Jag tänker att hon inte klarar av att se sanningen, skyddar sig, vill ha något som inte finns. Klarmrar sig fast på ett sjukt sätt vid en fantasi om det perfekta livet med kärnfamiljen, huset. Hon vill, på ett sjukt sätt, ha det som inte finns.

Men innerst inne vet hon. Jag tror att hon är bräcklig på ett sätt, och som skydd har hon satt på sig pansar. Från sin familj har hon lärt sig att blunda, och de har också "hjälpt" henne att blunda nu också.
Otroheten är ett misstag som alla kan göra, och SD han är en hyvens man.

Inte tror jag att hon har haft en "superplan" om att få SD att mörda, eller själv mörda Lena, för att sedan hoppas på att bli av med båda. Nu menar jag inte att det är det du tror.

Jag tror att hon har fattat vad som har hänt, men det har kommit efterhand.

Att hon ljuger och undanhåller, det är ju solklart, städat för noga på viktiga ställen, det kan hon ha gjort av flera skäl.

Det kan vara för att hon tror på SD och önskar tillbaka till allt som en gång fanns. precis som många kvinnor i kontrollernade och destruktiva förhållanden.
Det kan också vara så att hon förstår, men ändå vill ha honom tillbaka. Har han gjort det för hennes skull, skulle hon kunna tänka. Hon klamrar sig fast.
Men hon skulle kunna vackla, och tänka att å ena sidan... men å andra sidan... vem är han?
Kan hon till och med tänka att han skulle ge sig på henne om hon inte smilar tillbaka, säger samma som han gör.

Men vi har vid det här laget alla hört om det traumatiska bandet, det band som gör att det är så svårt att lämna.

Växlingen mellan kyla och värme, längtan efter det som en gång var så fint och som kan vara det.
Se bara på lena, hur desperat det blir.

Bundenheten från de båda är osund och helt sjuk.
Det gäller SD och Lena och SD och HD.

Det fetade. Hon har säkert utvecklat en taktik för att kunna hålla näsan ovanför vattenytan under alla år. Hon vet hur SD är och hur han "ska tas" för att inte hon och barnen skulle råka illa ut. Lögnerna har säkert varit nödvändiga för henne i deras förhållande. Övning ger färdighet

Självklart att det är ett osunt förhållande när man måste tänka på allt man säger för att kunna bemöta all skit som kommer ur SDs mun. Att gå i clinch med en sådan person innebär fara. Tror att HD visste allt detta och att hon nu verkar må bra är inte konstigt alls.

Men sådant håller inte i längden, man måste s.a.s göra upp med sig själv och göra sig av med hat och kränkthet. Annars kan man aldrig bli fri.

Otroligt att hon ändå klarade av att leva så länge med weirdot och självklart att hon mot slutet ville bli av med både SD och Lena. Så blev det också.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-17 kl. 19:25.
Citera
2021-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror nog orsaken ska lyftas in i centrum ang "Lenas fel".
För att han är inställsam inför för HD.

Det är inget fristående fenomen med tanke på intriger, otrohet och bråk om burkar månaden innan mord.

Den som i huvudsak anser att det är Lenas fel är HD. Sen år tillbaka. För att SD fortsätter dras till Lena - även efter skilsmässan.

Trots skilsmässa anser HD att SD måste sluta tänka på LW:

28 april
"Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare.
S måste göra det samma.
Om han vill komma vidare." (Ab 165)

Detta påminner direkt om att han anklagas ha gamla tankar/tankebanor, han drar upp otroheten - och han reagerar med att försöka backa ur resan 8 maj.

Efter hans misslyckade möte i vivallaskogen reagerar han likadant. Han är fyrkantig och beter sig som ett karbonpapper.

HD (med sitt sedvanliga kvällsintag av antipsykotika) sa god natt redan vid 23.
De hörs inget mer men han skickar kl 02.38 och önskar henne trevlig resa.
Han vill backa ur igen.

När hon vaknar säger hon att hon inte vill resa utan honom.
Vilket hon dock inte har problem med om han nekas inträde vid gränsen till burkarnas paradis. Och till JS har hon gett sken av att hon inte ska på giga.
Det svänger rätt friskt i HDs vokabulär beroende på vem hon pratar med.

Över till nåt annat.
Har du reagerat på att familjen Hax undlåter att prata om JS i förhör?
På tal om att troligen följa HDs åsikter.

Angående JS så tror jag att HD (kanske även SOA?) är rädd för att han helt enkelt vet för mycket om en del saker. Därför undviker de honom och försöker göra honom och det han säger osynligt. Precis som familjen Hax brukar bete sig.

När JS sen ringde upp polisen och kompletterade sitt vittnesmål - då ville HD& Co inte ha mer med honom att göra. De är rädda för vad JS vet och säkert förstår.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-17 kl. 20:13.
Citera
2021-10-17, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Angående JS så tror jag att HD (kanske även SOA?) är rädd för att han helt enkelt vet för mycket om en del saker. Därför undviker de honom och försöker göra honom och det han säger osynligt. Precis som familjen Hax brukar bete sig.

När JS sen ringde upp polisen och kompletterade sitt vittnesmål - då ville HD& Co inte ha mer med honom att göra.
De vet om den täta kontakten är själva kärnan.
Eftersom de (mor och syster) till fullo vet vad JS har för betydelse i HDs liv - så är det väldigt märkligt att låtsas som om han inte ens finns i förhören.
BA till och med ljuger att hon inte inte vet vilka som är HDs geocachingvänner.
Trots att JS var till Folketorp flera ggr och bla hämtade HD då hon var ett vrak, gick på event och jagade burkar och låg hos honom hela helgen.

JS har tystnadsplikt likt LW hade. Han får inte säga annat än att han är en vän.
Den linjen har han hållit sen december 2017.
Han är i sig inget hot.
Han spelar med i HDs charader.

JS är nog rent generellt en väldigt hemlig prick i HDs liv och familjen hakar på HDs beteende alt direktiv.

Hon har ju dragit SD till Folketorp så det gäller väl att vakta sin tunga?
Undviker man ett ämne/person helt så undviker man väl följdfrågor med risk att trassla in sig.

HD har ju inte erkänt varken otrohet el fortsatt sex inför SD, han framställs ju som en "jättejätte nära vän .. jättenära vän" av henne.

Varav SD tycker "är skönt att jag har nån som jag känner mig trygg med liksom så .. eh .. han vet att han stöttar mig jättemycket nu" enligt HD i förhör.
Citera
2021-10-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursäkta mitt skratt men.. det är ju som en jävla fars om man sätter samman ordval och händelser.

One flew over the cuckoo's Nest med systerhax istället för syster Rached.

Alltså, det är dialoger som får ögonen att poppa ut när man vet vad hon gjort (tagit en gift man) och fortsätter göra (ligger mera men ljuger) och sen så öser hon kärlek över SD i april och bortåt hösten ligger hon med båda?

Hon når nya höjder i skenhelighet när JO pratar om sitt otrogna ex den 19 april:

HD: "Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat."

"Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror."
( Ab 165)

8 dagar senare så bedyrar hon till SD att JS baaara är en vän och lovar höra av sig om status ändras?
Antingen har hon en skruv lös eller så är hon en lögnhals av kaliber.

Fetade:
Projicering är inte ovanligt och HD är - liksom SD jätteduktiga på det ;-)
Citera
2021-10-17, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Fetade:
Projicering är inte ovanligt och HD är - liksom SD jätteduktiga på det ;-)
Ja. Om man tittar på det separat.

Men det är MER än projicering om man ena stunden kan säga:
HD: "Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat."

"Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror."

.. Och drygt en vecka senare säger:

HD: "Var i Enköping igår och loggade. Blev kvar tills idag.
Bara vänner."

SD: Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat berätta om något ändras. Blir konstigt om du nu säger ni bara är vänner."
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det skulle bli ngt annat. "

Ville bara vara tydlig.. . Säger till om det blir nåt annat?

Hon ljuger på samma sätt som JO:s ex hon försöker vara snusförnuftig över och anser behöver vård.
Senast redigerad av develi 2021-10-17 kl. 22:56.
Citera
2021-10-17, 23:00
Medlem
Citat:
Forts till zilvereko, la ett separat inlägg.
Har du reagerat på att familjen Hax undlåter att prata om JS i förhör?
På tal om att troligen följa HDs åsikter.

Ang helgen innan mord. HD drar iväg en hel långhelg från barnen och de vet inte vart hon är och inte med vem.
Barnbarnen har loppis men mamma är borta med vinden.

SOA kallar honom neutralt "en vän", systern vet inte ett dugg och BA ljuger friskt om att hon inte känner HDs "cache vänner" :

BA 2019-01-22 om helgen 11-13 maj:
" Den aktuella helgen var Hanna någonstans och cachade tillsammans med några kompisar. B känner inte Hannas cachevänner och vet inte vilka hon åkte med. B vet inte var Hanna var någonstans."

SOA 2018-06-11:
" Hanna har ju varit hos en vän, inte hela tiden men några dagar. I helgen var vi själva ute på
landet och Hanna kom ut nu vid lunch."

HDs syster:
" P vet inte var Hanna var den helgen."

JS är på Folketorp och hälsar på och träffar barnen, han hämtar HD när hon får snudd på psykbryt för att SD är anhållen;

..men han nämns överhuvudtaget inte i förhören av familjen. Helt transparent.
Det är som en tystnadspakt, frågan är varför. Direktivet lär väl ha kommit från HD eftersom JS är en hemlig älskare.

Hela världen skulle rasa om SD häktades och for på rekreation för att ta LW cache, hon var en hel helg hos JS.
Här ses att JS har en hel del kontakt med klanen:
JS 2018-06-04
HDs mor och syster vet att hon flörtar med honom per sms i Aten 15 april. Han ska på uppmaning gilla morsans och syrrans bilder på fb, det fnissas och HDs mor döper honom till guldfisken:

Kanske hade BA och SOA börjat tröttna på SD och hans krumbukter och märkligheter. Den knipa han befinner sig, misstänkt för mord och nu står med rumpan bar.

Han som har fällt en skugga över fam Hax' trovärdighet. Kanske ser de nu JS som den nya svärsonen som verkar vara en helt normal man?

Att ha haft SD i 20 år så tar det väl ett tag att vänja sig vid en eventuell ny svärson?

Men sen visade det sig att JS är en ärlig man som ringer polisen för att komplettera sitt vittnesmål och då är han inte intressant längre för family Hax.

De verkar ha en lite annan syn på världen och vad som är rätt och fel. "Sånt pratar man inte om" eller "Rätt ska vara rätt" och "alla kan göra misstag", utbrast SOA.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-17 kl. 23:16.
Citera
2021-10-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ja. Om man tittar på det separat.

Men det är MER än projicering om man ena stunden kan säga:

.. Och drygt en vecka senare säger:

HD: "Var i Enköping igår och loggade. Blev kvar tills idag.
Bara vänner."

SD: Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat berätta om något ändras. Blir konstigt om du nu säger ni bara är vänner."
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det skulle bli ngt annat. "

Ville bara vara tydlig.. . Säger till om det blir nåt annat?

Hon ljuger på samma sätt som JO:s ex hon försöker vara snusförnuftig över och anser behöver vård.

Lägger till en parentes här (har missat JOs ex totalt och vet ingenting alls om henne, eller menar du kanske JSs ex?)
Citera
2021-10-17, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Lägger till en parentes här (har missat JOs ex totalt och vet ingenting alls om henne, eller menar du kanske JSs ex?)
Jag menar det du ursprungligen citerade och jag menar JO som hon har dialogen med, dvs hans ex.

"Hon når nya höjder i skenhelighet när JO pratar om sitt otrogna ex den 19 april"
Citera
2021-10-18, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske hade BA och SOA börjat tröttna på SD och hans krumbukter och märkligheter. Den knipa han befinner sig, misstänkt för mord och nu står med rumpan bar.

Han som har fällt en skugga över fam Hax' trovärdighet. Kanske ser de nu JS som den nya svärsonen som verkar vara en helt normal man?

Att ha haft SD i 20 år så tar det väl ett tag att vänja sig vid en eventuell ny svärson?

Men sen visade det sig att JS är en ärlig man som ringer polisen för att komplettera sitt vittnesmål och då är han inte intressant längre för family Hax.

De verkar ha en lite annan syn på världen och vad som är rätt och fel. "Sånt pratar man inte om" eller "Rätt ska vara rätt" och "alla kan göra misstag", utbrast SOA.
Jag beskriver 2018 och att hennes mor med all tydlighet vet om relationen med JS - men att varken hon el nån annan nämner honom i förhör. SOA på sin höjd som "vän".

Fortsättningsvis påstår hon 2019 att hon inte vet vilka hennes GC-vänner är.
Det vet hon redan 15 april 2018 i Aten och sen är JS till Folketorp när SD häktas och hälsar på. Samt hämtar henne för just GC och event i maj 2018.

Att JS sen vänder sig till polis för komplettering av mail är 2020 och han vittnar i hovrätten om detta 2021.
Citera
2021-10-18, 02:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det är ingen som säger att hon inte "får" stanna kvar i området eller flytta tillbaka till huset
och så vidare.

Hon är fri att välja. Dessvärre.

Men naturligtvis får hon också ta konsekvenserna av det.
Vilket innebär att då stå ut med att många är upprörda och rent av "äcklade" över beslutet.

Det hon väljer att göra har sitt pris.

Hon har redan kommit undan med allt för mycket.

Du begär något som inte är möjligt ur ett medmänskligt perspektiv.

Vad menar du att jag begär?

HD verkar inte bry sig om vad folk tycker. Sunt.
Citera
2021-10-18, 09:52
Medlem
Citat:
Jag beskriver 2018 och att hennes mor med all tydlighet vet om relationen med JS - men att varken hon el nån annan nämner honom i förhör. SOA på sin höjd som "vän".

Fortsättningsvis påstår hon 2019 att hon inte vet vilka hennes GC-vänner är.
Det vet hon redan 15 april 2018 i Aten och sen är JS till Folketorp när SD häktas och hälsar på. Samt hämtar henne för just GC och event i maj 2018.

Att JS sen vänder sig till polis för komplettering av mail är 2020 och han vittnar i hovrätten om detta 2021.
Jag undrar om JS känner sig otrygg? Han har väl inte setts tillsammans med HD sen han kontaktade polisen?
Citera
2021-10-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag undrar om JS känner sig otrygg? Han har väl inte setts tillsammans med HD sen han kontaktade polisen?

Han håller sig väl borta nu när han har fattat vilket getingbo han hade stuckit in huvudet i tidigare. Tror inte att han behöver känna sig otrygg nu, det var värre då det begav sig. Innan rättegångarna.

Eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in