Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Berätta gärna om de rykten som florerar i Örebro.
Allt av intresse.
Jag är inte nöjd förrän pusslet är komplett, några bitar saknas, alltså är det inte färdigt och klart.
För min del är detta inte ett gamalt mordfall, det är ytterst aktuellt, med tanke på att Stefan dömdes tillslut, men det finns omständigheter som inte är helt utredda, tills dess är det fritt att tesat andra pusselbitar för att se om de passar.
Vad jag menade med "gamalt mordfall" var, och är, att det nu har förflutit strax över 3 års tid sedan mordet på L*na Wesstr*m inträffade under den då sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 med början vid cirka klockan 23:30, vid det aktuella tillfället, då @dalaan hörde det första panikartade kvinnoskriket följt av flera därefter.
Ja, du har helt rätt i detta fallet, det vill säga, att det faktiskt finns en hel del omständigheter som inte har blivit utrönade, framför allt när det gäller HD så som också JG samt därtill SOA.
Jag tycker, att vi som fortfarande är intresserade av detta gamla mordfallet, skall spinna vidare och sålunda vara på jakt efter nya svar.
Mest intresserad är jag för tillfället av vad SD:s egentliga orsak var till det sena kvällsbesöket som han då gjorde hos sin kamrat JG, då SD skulle utföra sin så kallade trappinspektion.
Mycket intressant är för mig också vad SD tillfälligt lånade av sin kamrat JG den aktuella kvällen ...... och därtill, hur ! ... SD fick ut LW från sin bostadsrätt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket.
Men, skam den som ger sig, man brukar ju säga att den som söker förr eller senare finner ? ... om man inte ger upp iförväg vill säga.
Jag tror på, att om man hjälps åt och tillsammans, så kan det hända att vi till slut finner åtminstone en del av svaren vi fortfarande söker i det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), men för detta krävs det att man verkligen är intresserad och har ett brinnande intresse, utan sådant, kommer man ingen vart.
Mvh/JM.