2021-07-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror inte att någon sill kommer bubbla däri.
Han var endast en bricka i spelet, för att få Stefan att göra slag i saken, om man säger så..

Då får man helt enkelt sagt ta till sig det som du tidigare framfört i ditt inlägg, det vill säga, att sillen endast var en bricka med i spelet.

Tillägg: Man kanske inte skall ta så allvarligt på, (låt oss säga) de rykten som just nu florerar i Ör*bro ?

Jag för min del kommer att gräva vidare i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), detta sagt med anledning av att det finns många frågor kvar som inte har fått sina svar och därtill flera pusselbitar som inte fallit in på sina rätta platser, men jag är ju som jag är, knepig och enveten samt lite säregen.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är jag också övertygad om.
Förhoppningsvis har han fattat det nu och slipper bli lurad igen.

Så ! ... du är alltså övertygad om samt påstår på fullaste allvar att HD endast, lurade sillen?

Sålunda måste man ju i sådant fall få tillåtelse att säga att HD var en betydligt fulare fisk, än den fisken hon lurade ?

Jag undrar, tror du verkligen att HD kan vara en gädda som fortfarande lurar bland vassen ?

Kan HD eventuellt ha varit inblandad i mordet på L*na Wesstr*m ?

Vad har du för tankar kring detta ovan skrivna och i just detta fallet angående HD ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då får man helt enkelt sagt ta till sig det som du tidigare framfört i ditt inlägg, det vill säga, att sillen endast var en bricka med i spelet.

Tillägg: Man kanske inte skall ta så allvarligt på, (låt oss säga) de rykten som just nu florerar i Ör*bro ?

Jag för min del kommer att gräva vidare i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), detta sagt med anledning av att det finns många frågor kvar som inte har fått sina svar och därtill flera pusselbitar som inte fallit in på sina rätta platser, men jag är ju som jag är, knepig och enveten samt lite säregen.

Mvh/JM.
Berätta gärna om de rykten som florerar i Örebro.
Allt av intresse.
Jag är inte nöjd förrän pusslet är komplett, några bitar saknas, alltså är det inte färdigt och klart.
För min del är detta inte ett gamalt mordfall, det är ytterst aktuellt, med tanke på att Stefan dömdes tillslut, men det finns omständigheter som inte är helt utredda, tills dess är det fritt att tesat andra pusselbitar för att se om de passar.
Citera
2021-07-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, det innebär inte fängelsestraff att få veta att någon har mördat någon.

Blev HD häktad för skyddande av brottsling? Skeptisk till det, men orkar inte kolla nu.

Aktbilaga 74
HD blev häktad och delgiven misstanke om mord.
Hon är även delgiven alternativt skyddande av brottsling.
Citera
2021-07-04, 11:33
Medlem
Citat:
Så ! ... du är alltså övertygad om samt påstår på fullaste allvar att HD endast, lurade sillen?

Sålunda måste man ju i sådant fall få tillåtelse att säga att HD var en betydligt fulare fisk, än den fisken hon lurade ?

Jag undrar, tror du verkligen att HD kan vara en gädda som fortfarande lurar bland vassen ?

Kan HD eventuellt ha varit inblandad i mordet på L*na Wesstr*m ?

Vad har du för tankar kring detta ovan skrivna och i just detta fallet angående HD ?

Mvh/JM.

Hon hämnas på SD som den värsta copycat geom att utnyttja Si*llen och för mig är det glasklart. Otrogen mot den otrogne med alla lögner inbakade. För att visa SD hur det kändes för henne själv. Inte ens nu, 3 år efter Lenas död tycks HDs hat ha svalnat. Men kanske lite ändå för nu är ju både SD och Lena döda. Seger?
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-04 kl. 11:46.
Citera
2021-07-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är jag också övertygad om.
Förhoppningsvis har han fattat det nu och slipper bli lurad igen.

Tror att han förstod det för länge sen.
Citera
2021-07-04, 12:36
Medlem
Citat:
HD sägs vara ett stackars söndertrasat offer för SD.

En fråga till trådens medlemmar, stämmer detta fullständigt överens med verkligheten?

När väl en förklaring har slagit rot är det näst intill omöjligt att rucka på den, även ! om sanningen skulle visa sig vara annorlunda.

Vem är egentligen HD ?

Kan man eventuellt få tänka sig månntro en sill som slutligen kommer att simma omkring i spabadet när allting fallit till ro ?

Mvh/JM.

Nej, det kan jag aldrig tänka mig. Firren får tänka sig för om han vill leva ett lugnt och tryggt liv. HD har bränt ljuset i bägge ändar genom att visa vem hon är.
Citera
2021-07-04, 12:43
Medlem
Citat:

Mvh/JM.

Skulle väl inte förvåna om en viss person försöker snärja en annan viss person, i avsikt att hämnas ett vittnesmål. Men så jäklig är väl ingen, eller jo kanske. Ryktena handlar om en metkrok och en firre?
Citera
2021-07-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Berätta gärna om de rykten som florerar i Örebro.
Allt av intresse.
Jag är inte nöjd förrän pusslet är komplett, några bitar saknas, alltså är det inte färdigt och klart.
För min del är detta inte ett gamalt mordfall, det är ytterst aktuellt, med tanke på att Stefan dömdes tillslut, men det finns omständigheter som inte är helt utredda, tills dess är det fritt att tesat andra pusselbitar för att se om de passar.

Vad jag menade med "gamalt mordfall" var, och är, att det nu har förflutit strax över 3 års tid sedan mordet på L*na Wesstr*m inträffade under den då sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 med början vid cirka klockan 23:30, vid det aktuella tillfället, då @dalaan hörde det första panikartade kvinnoskriket följt av flera därefter.

Ja, du har helt rätt i detta fallet, det vill säga, att det faktiskt finns en hel del omständigheter som inte har blivit utrönade, framför allt när det gäller HD så som också JG samt därtill SOA.

Jag tycker, att vi som fortfarande är intresserade av detta gamla mordfallet, skall spinna vidare och sålunda vara på jakt efter nya svar.

Mest intresserad är jag för tillfället av vad SD:s egentliga orsak var till det sena kvällsbesöket som han då gjorde hos sin kamrat JG, då SD skulle utföra sin så kallade trappinspektion.

Mycket intressant är för mig också vad SD tillfälligt lånade av sin kamrat JG den aktuella kvällen ...... och därtill, hur ! ... SD fick ut LW från sin bostadsrätt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket.

Men, skam den som ger sig, man brukar ju säga att den som söker förr eller senare finner ? ... om man inte ger upp iförväg vill säga.

Jag tror på, att om man hjälps åt och tillsammans, så kan det hända att vi till slut finner åtminstone en del av svaren vi fortfarande söker i det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), men för detta krävs det att man verkligen är intresserad och har ett brinnande intresse, utan sådant, kommer man ingen vart.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skulle väl inte förvåna om en viss person försöker snärja en annan viss person, i avsikt att hämnas ett vittnesmål. Men så jäklig är väl ingen, eller jo kanske. Ryktena handlar om en metkrok och en firre?

Jag kommer givet vis (främst genom mitt eget intresse för mordfallet L*na Wesstr*m 2018) att luska vidare i dessa nu florerande rykten som cirkulerar bland folket i Ör*bro och för att sålunda med tiden kunna förstå hur mycket av sanning som vilar i dessa utsagor.

Jag vill vara klok i detta fallet och vänta innan jag skriver någonting om det i tråden för att sålunda vara mera på den säkra sidan och inte ha dragit förhastade slutsatser.

Tillägg: HD är en riktigt klurig person, och som jag tidigare framfört i tråden, HD har mycket dolt innanför sitt pannben. Hon är nog en väldigt svår nöt att knäcka, men, vi får se vad som händer fram över.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-04, 15:16
Medlem
Citat:
Vad jag menade med "gamalt mordfall" var, och är, att det nu har förflutit strax över 3 års tid sedan mordet på L*na Wesstr*m inträffade under den då sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 med början vid cirka klockan 23:30, vid det aktuella tillfället, då @dalaan hörde det första panikartade kvinnoskriket följt av flera därefter.

Ja, du har helt rätt i detta fallet, det vill säga, att det faktiskt finns en hel del omständigheter som inte har blivit utrönade, framför allt när det gäller HD så som också JG samt därtill SOA.

Jag tycker, att vi som fortfarande är intresserade av detta gamla mordfallet, skall spinna vidare och sålunda vara på jakt efter nya svar.

Mest intresserad är jag för tillfället av vad SD:s egentliga orsak var till det sena kvällsbesöket som han då gjorde hos sin kamrat JG, då SD skulle utföra sin så kallade trappinspektion.

Mycket intressant är för mig också vad SD tillfälligt lånade av sin kamrat JG den aktuella kvällen ...... och därtill, hur ! ... SD fick ut LW från sin bostadsrätt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket.

Men, skam den som ger sig, man brukar ju säga att den som söker förr eller senare finner ? ... om man inte ger upp iförväg vill säga.

Jag tror på, att om man hjälps åt och tillsammans, så kan det hända att vi till slut finner åtminstone en del av svaren vi fortfarande söker i det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), men för detta krävs det att man verkligen är intresserad och har ett brinnande intresse, utan sådant, kommer man ingen vart.

Mvh/JM.

Hur vet vi om SD lånade något av JG i den sena kvällen? Har inte hört något om detta, men att de ofta lånade grejer av varandra är ingen hemlighet och heller inget konstigt. Men gjorde SD verkligen det? Har JG i förhör sagt något om detta?

Däremot tror jag inte alls att det var några problem för SD att få med sig Lena ut bakom bullerplanket. Han pickade väl på hennes fönsterruta eller fönsterbleck för att göra henne uppmärksam på att han var där. Som han brukade göra. De har varit där flera gånger tidigare.

Sen gissar jag att hon öppnade dörren och att SD sa något om en cache bakom bullerplanket som var kraschad eller något liknande geosnack och att hon skulle skynda sig eftersom han var så upptagen av andra saker. Hon lämnade då det hon hade för händer (paketinslagningen). Hon gick alltså på detta, följde med honom och han mördade henne.

Ingen annan skulle få henne att lämna allt hon hade för händer och dessutom lämna dörren på glänt. Antagligen trodde hon att besöket bakom planket skulle ta endast ett par minuter.

Att hon lämnade dörren på glänt har sin förklaring i att det plingade till med någon liten trudelutt om man öppnade eller stängde den (NW har berättat om detta i förhör) , ett ljud vilket skulle ha kunnat väckt AW som var tämligen lättväckt.
--------------
Kan inte för mitt liv begripa hur Lena kunde dras med en sån oattraktiv och knäpp person som SD. Kommer aldrig fatta det.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-04 kl. 15:20.
Citera
2021-07-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur vet vi om SD lånade något av JG i den sena kvällen? Har inte hört något om detta, men att de ofta lånade grejer av varandra är ingen hemlighet och heller inget konstigt. Men gjorde SD verkligen det? Har JG i förhör sagt något om detta?

Däremot tror jag inte alls att det var några problem för SD att få med sig Lena ut bakom bullerplanket. Han pickade väl på hennes fönsterruta eller fönsterbleck för att göra henne uppmärksam på att han var där. Som han brukade göra. De har varit där flera gånger tidigare.

Sen gissar jag att hon öppnade dörren och att SD sa något om en cache bakom bullerplanket som var kraschad eller något liknande geosnack och att hon skulle skynda sig eftersom han var så upptagen av andra saker. Hon lämnade då det hon hade för händer (paketinslagningen). Hon gick alltså på detta, följde med honom och han mördade henne.

Ingen annan skulle få henne att lämna allt hon hade för händer och dessutom lämna dörren på glänt. Antagligen trodde hon att besöket bakom planket skulle ta endast ett par minuter.

Att hon lämnade dörren på glänt har sin förklaring i att det plingade till med någon liten trudelutt om man öppnade eller stängde den (NW har berättat om detta i förhör) , ett ljud vilket skulle ha kunnat väckt AW som var tämligen lättväckt.
--------------
Kan inte för mitt liv begripa hur Lena kunde dras med en sån oattraktiv och knäpp person som SD. Kommer aldrig fatta det.

Tack för ditt svar och dina tankar kring detta.

Utifrån ditt tidigare skrivna inlägg finns det mycket att kunna diskutera vidare om och,
för att vi inte skall röra ihop för mycket i grytan på en och samma gång med ett av mig skrivet långt inlägg, så tar vi lite grann i sänder, det vill säga, vi tar och diskuterar lite åt gången.

Jag vill börja med att ställa två stycken frågor till dig.

Fråga 1: Vad har du för tankar kring att mordet på L*na Wesstr*m skedde just bakom, ett bullerplank och inte någon annan stans ?

Enligt frågan ovan vill jag be dig om att du exkluderar cachen som vid det aktuella tillfället fanns bakom bullerplanket när du svarar på frågan (enligt dina tankar).

Fråga 2: Vad har du för tankar kring att gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ifrån hennes ficka och sedan därefter en kort stund senare stängde av mobilens platsdata ?

Det skall bli intressant och spännande att senare framåt få läsa dina tankar kring dessa två frågorna.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in