2021-07-04, 23:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är du som förnekar det faktum att Ebba inte är dömd.

Och som sagt, det är uppenbart att du inte klarar av att ha fel.

Ebba är inte dömd. Kan du säga det - "Jag hade fel, Ebba är inte dömd". Eller tänker du fortsätta förneka?
Och du känner inte på något sätt att du klamrar dig fast vid ett halmstrå?

En av de stora anledningarna att jag skulle bli en värdelös frireligiös är att jag har svårt när saker blir ologiska.

För mig är det självklart att om Esbjörn är en glasklar äldre herre som på inget sätt skulle låta sig påverkas av en person som Ebba. Trots att hon säger, först sa Esbjörn Nej, sedan Kanske och till slut ja. Och att Esbjörn själv sagt sig bli charmad av att Ebba visade intresse för hans hus. Så är det lika självklart att när han mindre än 10 dagar efter kontraktsskrivningen säger att han ångrat sig, att han har just det. Utan någon påverkan av yttre krafter.

Vidare blir det för mig oxå svårt att köpa att Esbjörn förväntas stå för allt han sagt, medan Ebba får titta in i kameran och säga att jag kommer inte att genomföra köpet om Esbjörn inte vill.

Ett tredje exempel på fenomenet är att man anser att om Esbjörn är en man med heder, så står han för sitt ord. Trotts att Esbjörn beskrivet att han inte riktigt hade läst eller förstått kontraktet. Det var dunkelt och stressigt, de pekade och sa skriv där och skriv där, har han ju själv sagt. Medan Ebba får erkänna ett brott och jag tycker att vi kan förvänta oss att Ebba förstod vad hon skrev på. Bara får ångra sig och ta tillbaka sin skuld. Jag gjorde det för sverige och partiet säger hon. Men jag är oskyldig.

För mig haltar alla dessa exempel kraftigt. Och man gör i sin resonemang väldiga skillnader på personer.

Om jag drar alla frireligiösa under samma kam, kan man säga att en gemensam fiende förenar. Och att det är en vanlig metod för att knyta samman gruppen i dessa kretsar. Man är van att skilja mellan ont och gott. Och det onda är ont. Det finns ingen hejd på hur illasinnade människor runt Esbjörn är. Jag skulle ha jättesvårt att hata så.

Och jag skulle ha jättesvårt att inte tycka att Ebba är en hycklare när hon idag håller sitt Almedals tal och talar om hårdare tag mot brottslingar och vilja att instifta en lag om påverkan av domstol. Att hon inte skäms tänker jag bara.
2021-07-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Finns inte en chans att en enskild tjänsteman skulle lämna ut dessa uppgifter om någon annan till dig.
Klart brott mot GDPR om så skulle vara
2021-07-05, 00:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60

Klart att det skulle vara med risk för den enskilde tjänstemannen att tvingas avgå om han lämnade ut detta.

Undrar om kubun tror på sina fantasier själv eller om han har sjunkit ner i en drogdimma.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ringde faktiskt för en tid sedan till brottsoffermyndigheten om just det här om JB har sonat sitt brott han dömdes för 2005 eller ej. Jag fick ett entydigt ja på den frågan. Tjänstemannen jag talade med sa att när han avtjänat sitt fängelsestraff med prövotid hade han sonat sitt brott och det oavsett om han själv eller brottsoffermyndigheten betalat skadeståndet till målsäganden.
2021-07-05, 00:40
Medlem
Citat:
Klart att det skulle vara med risk för den enskilde tjänstemannen att tvingas avgå om han lämnade ut detta.

Undrar om kubun tror på sina fantasier själv eller om han har sjunkit ner i en drogdimma.
Misstänker att Kubun lnte är så påläst i regler och paragrafer
2021-07-05, 00:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Läste att Johann Binninge nu söker skadestånd för förlorad inkomst kan de bero på att hans firma gick i konkurs 1 år inna Ebba skrev om honom på facebook?
IBSP Labs AB
Org.nummer
559001-3529
Verksamhet
Teknisk konsult inom Elteknik
Jämför
Anmärkning
Konkurs inledd 2020-02-14

Även hans bolag MBSP Sweden AB gick i konkurs som avslutades 20-09-19.

Inte undra på att han blev glad när han hittade en ny mjölkko i form utav Esbjörn
2021-07-05, 01:07
Medlem
Citat:
Även hans bolag MBSP Sweden AB gick i konkurs som avslutades 20-09-19.

Inte undra på att han blev glad när han hittade en ny mjölkko i form utav Esbjörn
Kanon jag skickade denna info på sannytt och vart Blockad??
2021-07-05, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso

och hon går all in på att ta på sig en silkesmorgonrock, extra pusch upp och vaddering så det ser ut som hon nyligen lagt sig under kniven för 5 storlekar större och frisyr och sminkad för en het utekväll... det är Ebbas knep för röstfiske det. Svensk politik. Sveriges nya samhälle.
Man ser det man vill se. Du kanske känner dig underlägsen bland vackra och duktiga människor?
2021-07-05, 07:40
Medlem
Citat:

Inget ärende har väl avgjorts ännu där lagen GDPR har testats, och fått ett klargörande prejudikat.GDPR gäller mest personuppgifter på data, och inte på papper.
Du menar väl offentlighets-principen ?
Medicinska journaler är under sekretess, men inte avtjänade straff tex.Dvs typ frisläppandedatum mm.Eller det kanske var något annat du menade, inte vet jag..
Senast redigerad av DrSvenne 2021-07-05 kl. 07:43.
2021-07-05, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man ser det man vill se. Du kanske känner dig underlägsen bland vackra och duktiga människor?
Det är just det. Kvinnor går om män i det mesta just nu, just tack vare sitt utseende.
Män är så jävligt korkade. Och kvinnor smarta som använder sitt utseende och anspelar på sex för att ta sig fram. Det har sålt i alla tider, bara att nu tar kvinnor och använder det på sitt sätt och inte genom att nyttjas av män för det.

Se bara vilka det nu är som tjänar mest pengar och har mest följare via sociala medier. Jo de som anspelar på sitt utseende. Som matar med perfekta selfies och helst även så avklätt som möjligt. Men varför inte, män blir ju helt i trasorna, de får massa följare och tjänar pengar.

Men det är bedrövligt att det är det som har betydelse även i politiken. Men samhället är sjukt.
2021-07-05, 08:20
Bannlyst
Säga vad man vill om Ebba, men rider hon igenom den här krisen är hon väldigt skicklig. Fullt i klass med tex Gudrun Schyman, Stig Malm, Mona Sahlin och Björn Rosengren. Nu föll flera av dessa så småningom ändå, men klarade sig genom flera skandaler innan dess och många är politikerna som fallit på betydligt lindrigare affärer än den som Ebba ställt till med.

Utöver sin skicklighet har hon uppenbarligen en stor fanbase inom sitt parti och sina väljare som är beredda att blunda för hennes sensationellt skamliga beteende. Till slut brukar dock även dessa få nog och jag har svårt att se att Ebba plötsligt skulle förändras. Det är ju inte precis första gången som Ebba visat sig tala med kluven tunga.

Vi har exakt de ledare som vi förtjänar.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-05 kl. 08:30.
2021-07-05, 08:40
Medlem
Jag är inte SD någonstans men fick inte Kent Ekeroth sluta i partiet för att var misstänkt för misshandel? (Som han sedan friades för).
2021-07-05, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Jag är inte SD någonstans men fick inte Kent Ekeroth sluta i partiet för att var misstänkt för misshandel? (Som han sedan friades för).
Det finns mängder av riksdagsledamöter som blivit uteslutna pga betydligt mer bagatellartade förseelser än det som Ebba gjort. Det som skiljer dem från Ebba, är att hon är skickligare och mer populär inom sitt parti varför dessa låter udda vara jämnt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in